ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 18613
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
  • 413 بازدید
  • ارسال توسط :
عده‌ای خدا را فراموش کرده و توکل بر«کدخدا» کرده‌اند/ لزوم نگاه به ظرفیت‌های داخلی در حل مشکلات

عده‌ای خدا را فراموش کرده و توکل بر«کدخدا» کرده‌اند/ لزوم نگاه به ظرفیت‌های داخلی در حل مشکلات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، یادواره شهدای چناران و ۷ شهید گمنام این شهر ظهر امروز با حضور پرشور مردم شهیدپرور شهرستان چناران برگزار شد.  حجت‌الاسلام مهدی طائب در این یادواره اظهار داشت: در این عالم ارزش هر چیز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، یادواره شهدای چناران و ۷ شهید گمنام این شهر ظهر امروز با حضور پرشور مردم شهیدپرور شهرستان چناران برگزار شد.

 حجت‌الاسلام مهدی طائب در این یادواره اظهار داشت: در این عالم ارزش هر چیز وابسته به انسان است. اگر انسان از کنار اشیای برداشته شود دیگر ارزش مادی ندارند و خداوند همه نعمت‌ها را برای انسان خلق کرده و بابت آن چیزی نگرفته است.

 فرمانده قرارگاه راهبردی عمار خاطرنشان کرد: عمر انسان سرمایه‌ای است که قابل ذخیره کردن نیست و گذراست بااین‌وجود دو خریدار برای آن وجود دارد؛ یکی دنیا و دیگری خداوند متعال.

وی ادامه داد: اگر انسان عمر خود را به دنیا بفروشد، دنیا بخیل است و در عوض آن چیزی به ما می‌دهد که محدودیت مکانی و زمانی دارد مانند دارایی‌های دنیای و بعد از مرگ همه را از ما پس می‌گیرد.

وی افزود: خداوند هم عمر انسان را می‌خرد اما ویژگی این خرید این است که اینجا چیزی نمی‌دهد… و ممکن است آزار و اذیت و… نیز وجود داشته باشد اما خداوند در ازای عمر انسان که از او می‌خرد  بهشتی را به او می‌دهند که محدودیت زمانی و مکانی ندارد و ابدی است.

شهدا زنده‌اند به چه معناست؟

استاد حوزه و دانشگاه بابیان این پرسش که شهدا زنده‌اند به چه معناست؟ گفت: شهدا مانندِ سایر اموات جسمشان از بین رفته و روحشان نیز مانند سایر ارواح زنده می‌مانند اما مقصود از اینکه کسی مرده است  این است که نمی‌توانند اثرگذار باشد و یا اثر به پذیرد.

 وی ادامه داد: روحی زنده است که ابزار اثر دادن و اثر گرفتن را در اختیار داشته باشد که این ابزار در دنیا بدن انسان است و کسی که به مرگ طبیعی بمیرد و شهید نشود، بعد از مرگ این ابزار از او گرفته می‌شود اما برای شهید این‌گونه نیست چراکه خداوند یک ابزار جدید در اختیارش قرار می‌دهد که با آن بتواند اثرگذار باشد و پرونده آن در عالم برزخ بازخواهد ماند.

حجت‌الاسلام طائب در ادامه عوامل پیروزی جبهه مقاومت در سوریه را زنده‌بودن شهدا عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران مقدمه‌ای برای ظهور است و مثل آن مثل وضو گرفتن برای نماز است.

جنگ صفین دیگری در پیش است

وی بابیان اینکه جنگ صفین دیگری در حال تکرار است، بیان داشت: جبهه مقاومت در حال پیروزی است وعده‌ای قران بر بالای نیزه برده و دم از مذاکره می‌زنند.

حجت‌الاسلام طائب با اشاره به سخنان برخی از مسئولین مبنی بر وجود سایه جنگ بر سر ملت ایران، اظهار داشت: کی قرار بوده است که به ما حمله کنند که می‌گویند سایه جنگ بر سر ملت ماست. اگر عده‌ای می‌ترسند این ترس خودرو به عموم مردم نسبت ندهند چراکه دشمنان ما اگر می‌توانستند خود را در سوریه جمع می‌کردند که وضعیتشان در آنجا بسیار نابسامان است.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به سخنان کارشناسان مبنی بر اینکه هر کس که بتوانند حلب را بگیرد سرنوشت جنگ در دستان اوست، افزود: جبهه مقاومت موفق شد این شهر را آزاد کنند.

کدام سایه، کدام جنگ؟!

وی همچنین عنوان داشت: مسئولانی که می‌خواهند از دشمن بترسند و راه خودشان را دنبال کنند، برجام را علم می‌کنند اما اجازه ندارند ترس خود را به ملتی که شهید داده نسبت دهند چراکه دشمن از اسم ایران و رزمندگان آن می‌ترسد و هیچ اقدامی علیه امنیت ما نمی‌تواند بکنند و اما این عامل ناکامی دشمن برجام نبوده است.

وی با تأکید بر اینکه تا الآن ملت ایران خوب پیش رفته است، اظهار داشت: باید مواظب باشیم که قران‌های بالای نیزه اثر نکند و این گام‌های آخر را محکم برداریم و مطمئن باشید به وعده الهی که اگر خداوند را یاری کنیم خداوند نیز ما را یاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام طائب تصریح کرد: در زمان جنگ عده‌ای مردم و جوانان را توصیه به جنگ می‌کردند اما الآن بدون توصیه برای یک نفر اعزامی به سوریه هزار ۷۰۰ نفر ثبت‌نام کردند.

با تکیه‌بر کدخدا کارها سامان نمی‌یابد/ لزوم نگاه به داخل و تقوای الهی

وی خاطرنشان کرد: کسی که هزار میلیارد تومان دارایی جمع کرده است نمی‌تواند خداوند را یاری کنند چراکه حاضر نیست از جان و مال خود بگذرد و آن را به خداوند بفروشد.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: اگر مردم تقوا داشته باشند از آسمان و زمین برای آن‌ها نعمت می‌آید لذا باید امور کشور باتقوا پیش برود که لازمه آن این است مسئولان از رأس امور کشور تقوا داشته باشند.

وی تصریح کرد: امید به بیرون بستن جهت اصلاح کشور، خلاف تقواست چراکه در قرآن آمده است اگر مؤمنان به خدا تکیه کنند و تقوا داشته باشند خداوند آن‌ها را بس است و پشتیبانی آن‌هاست اما هیچ‌گاه در قران نیامده است که اگر به کدخدا توکل کنید امور شما سامان میابد.

لزوم انتقال فرهنگ جهادی و ارزش‌های انقلاب به نسل جدید

سرهنگ مجید آذرکیش، فرمانده سپاه ناحیه چناران در ابتدای این مراسم هدف از برگزاری این یادواره را انتقال فرهنگ جهادی و ارزش‌های انقلاب به مردم پس از جنگ عنوان کرد.

وی همچنین اظهار داشت: باید برای انتخاب فرد اصلح دقت کنیم و به کسی رأی دهیم که علاوه برداشتن سابقه عملکردی خوب، جنس شعارش از نوع شعارهای انقلابی و نگاهش به داخل کشور باشد تا بتواند نظام را در سطح بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی روبه‌پیشرفت و قله‌های پیروزی پیش ببرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.