ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 18619
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
حمله عناصر ضد انقلاب به دفاتر نمایندگی ایران

حمله عناصر ضد انقلاب به دفاتر نمایندگی ایران

رخدادهای 8 اردیبهشت 63 چکیده: پیکر پاک شهید حجت الاسلام مهدی شاه آبادی بر دوش انبوه امت حزب الله تشییع شد.   امام: شاه آبادی مجاهدی شریف و خدمتگذاری مخلص برای اسلام بود.   شهید شاه آبادی در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی برای دومین بار به نمایندگی مردم تهران انتخاب شده بود.   گروه […]

رخدادهای 8 اردیبهشت 63

چکیده:

پیکر پاک شهید حجت الاسلام مهدی شاه آبادی بر دوش انبوه امت حزب الله تشییع شد.

 

امام: شاه آبادی مجاهدی شریف و خدمتگذاری مخلص برای اسلام بود.

 

شهید شاه آبادی در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی برای دومین بار به نمایندگی مردم تهران انتخاب شده بود.

 

گروه های ضد انقلاب به نمایندگی های ایران در لاهه، یونسکو، فرانکفورت و  لندن حمله کردند.

 

نخست وزیر ترکیه صبح امروز در راس یک هیئت عالی رتبه وارد تهران شد.

 

رشید کرامی در میان مخالفت مسلمانان تلاش برای تشکیل دولت را آغاز کرد.

 

تشییع پیکر شهید شاه آبادی از مقابل مجلس

پیکر پاک و مطهر اولین شهید دوره دوم مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام مهدی شاه آبادی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود صبح امروز با شکوه هرچه تمام از مقابل مجلس شورای اسلامی تشییع شد.

در این مراسم آیت الله خامنه ای رئیس جمهور، آقای هاشمی رئیس مجلس شورای اسلامی، نخست وزیر، فقهای شورای نگهبان و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

در این مراسم آقای هاشمی رفسنجانی و آیت الله مهدوی کنی رئیس جامعه روحانیت مبارز درمورد سجایای اخلاقی این شهید والامقام سخنرانی کردند. رئیس جمهور، آیت الله منتظری، رئیس مجلس شورای اسلامی، نخست وزیر و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت شهید شاه آبادی پیام های تسلیتی را صادر کردند. شهید شاه آبادی در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که اخیرا برگزار شد 1 میلیون و 189 هزار و 33 رای آورده و بار دیگر به سمت نمایندگی مردم تهران انتخاب شده بود.

رهبر کبیر انقلاب اسلامی نیز به مناسبت شهادت این روحانی مجاهد پیام تسلیتی را صادر کرد در بخشی از پیام امام امت آمده است: این شهید عزیز علاوه بر این که خود مجاهدی شریف و خدمتکاری مخلص برای اسلام بود و در همین راه به لقائ الله پیوست فرزند برومند شیخ بزرگوار ما بود که حقا حق حیات روحانی به اینجانب داشت که با دست و زبان از عهده شکرش بر نمی آیم.(1)

 

حمله عناصر ضد انقلاب به دفاتر نمایندگی ایران در اروپا

همزمان با فرا رسیدن سالگرد شکست مفتضحانه امپریالیسم آمریکا در تهاجم نظامی به طبس و در پی شرکت گسترده امت حزب الله در انتخابات مجلس شورای اسلامی گروهی از فراریان و عوامل وابسته به استکبار جهانی در یک حرکت مذبوحانه در چند کشور اروپایی اقدام به حمله به سفارت ایران در لاهه، دفتر نمایندگی ایران در یونسکو، دفتر هواپیمایی ایران در فرانکفورت و کنسولگری ایران در لندن کردند.

مهاجمین که مجهز به سلاح های سرد از جمله چوب دستی  و چماق بودند در حمله به سفارت ایران در لاهه سفیر کشورمان را مورد ضرب و شتم قرار دادند که وی از ناحیه سر به شدت مجروح و بیهوش به بیمارستان انتقال یافت در تهاجم ضد انقلابیون یک کارمند سفارت نیز به شدت مجروح شد. مهاجمین 20 نفر بودند که 17 نفر آنها توسط پلیس بازداشت شدند. پلیس تا پایان ماموریت عناصر ضد انقلاب وارد عمل نشد. در حمله عناصر ضد انقلاب به دفتر هواپیمایی ایران در فرانکفورت سرپرست این دفتر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

 بامداد روز پنج شنبه (دو روز پیش) نیز یک گروه 15 نفره به قصد اشغال ساختمان کنسولگری ایران در لندن به این محل هجوم بردند اما ساعتی بعد از این حرکت تروریستی کلیه مهاجمین به دست برادران و خواهران حزب الهی دستگیر شدند. دفتر نمایندگی ایران در یونسکو نیز همزمان به اشغال گروهی از ورشکستگان سیاسی درآمد که در پی مذاکره با اشغالگران و پلیس مهاجمین بعد از چند ساعت ساختمان را تخلیه کردند .(2)

 

نخست وزیر ترکیه وارد تهران شد

پیش از ظهر امروز نخست وزیر ترکیه در راس یک هیئت سیاسی، اقتصادی وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر و بهزاد نبوی وزیر صنایع سنگین و تنی چند از مقامات بلند پایه کشورمان قرار گرفت گفتنی است یک هیئت 54 نفره اقتصادی ترکیه نیز هفته قبل وارد ایران شده بودند.(3)

 

مخالفت مسلمانان با نخست وزیری عمر کرامی

رشید کرامی نخست وزیر جدید لبنان برای تشکیل دولت خود به مشورت با شخصیت های سیاسی لبنان ادامه می دهد وی که دو روز پیش پس از هفته ها مذاکره از سوی جمیل مامور تشکیل دولت جدید شد بلافاصله با نخست وزیر اسبق و گروه بندی های داخلی پارلمان این کشور به گفت و گو پرداخت. انتظار می رود وی تا دو  روز آینده دولت خود را معرفی کند ولی مردم مسلمان این کشور بر اساس گزارش ها با برپایی تظاهرات مخالفت خود را با دولت وی اعلام کرده اند.(4)

منابع:

1. کیهان، 8 اردیبهشت 63، ص 2
2. جمهوری اسلامی، 8 اردیبهشت 63، ص 3
3. اطلاعات، 8 اردیبهشت 63، ص 2
4. کیهان، 8 اردیبهشت 63 ، ص 24  

انتهای متن/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.