ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید
  • شناسه : 18707
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
  • 105 بازدید
  • ارسال توسط :
حفظ وحدت رمز پیروزی امت اسلامی/دولت پاکستان باید پاسخگوی این اقدامات تروریستی باشد/ مردم برای انتخاب اصلح ملاک های رهبری را در نظر بگیرند

حفظ وحدت رمز پیروزی امت اسلامی/دولت پاکستان باید پاسخگوی این اقدامات تروریستی باشد/ مردم برای انتخاب اصلح ملاک های رهبری را در نظر بگیرند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، مولوی عنایت الله رسول زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت سرباز با محکوم کردن حمله تروریستی در مرز میرجاوه، اظهار داشت: تروریست های تکفیری با حمایت مستقیم استکبار جهانی و برخی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، مولوی عنایت الله رسول زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت سرباز با محکوم کردن حمله تروریستی در مرز میرجاوه، اظهار داشت: تروریست های تکفیری با حمایت مستقیم استکبار جهانی و برخی کشورهای به ظاهر اسلامی قصد دارند تا با اقدامات تروریستی امنیت استان و وحدت میان اقوام سیستان و بلوچستان را خدشه دار کنند.

امام جمعه اهل سنت مینان سرباز ادامه داد: شهادت بالاترین افتخار برای ماست و این خودفروختگان و اربابان غربی عربی آنان باید بدانند که هیچ گاه نمی توانند با اینگونه اقدامات وحدت این امت را دچار تزلزل کنند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت استان خار چشم دشمنان نظام است، بیان کرد: دشمنان هیچ گاه چشم دیدن امنیت سیستان و بلوچستان را نداشته و همواره سعی داشته اند با تفرقه افکنی و اقدامات تروریستی این امنیت را زیر سوال ببرند اما به یاری خدا و  بصیرت امت اسلامی هیچ گاه موفق نشده اند تا به نیات شیطانی خود برسند.

رسول زاده خاطر نشان کرد: اقدامات تروریستی و به شهادت رساندن نیروهای نظامی و مردم بیگناه از نظر همه ادیان الهی حرام است و افرادی که دست به چنین جنایاتی می زنند نه تنها مسلمان نیستند بلکه بویی از انسانیت نیز نبرده اند.

وی با تاکید بر اینکه دولت پاکستان باید پاسخگوی این اقدامات تروریستی باشد، افزود: پاکستان به محلی امن برای تروریست ها تبدیل شده است و دولت مردان پاکستان باید پاسخگوی خون پاک شهدای ما باشند.

خطیب جمعه اهل سنت سرباز در ادامه با درخواست از کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر روستا برای رعایت اخلاق اسلامی، گفت: پایبندی به اصول جمهوری اسلامی، صداقت و اخلاق اسلامی مهمترین خصوصیات کاندیداهاست و این عزیزان باید توجه داشته باشند که مردم با حساسیت ویژه سخنان و قول های آنان را دنبال خواهند کرد.

وی در پایان تصریح کرد: ملت شریف ایران باید با توجه به مواردی چون گذشته کاری، خصوصیات انقلابی، صداقت و دلسوزی نسبت به نظام و مردم، کاندیدای اصلح را انتخاب کنند.

 

متمرکز شدن دشمن بر مسائل اقتصادی کشور/ حضور مردم در انتخابات موجب عزت و اقتدار نظام است

حجت الاسلام و المسلمین علی جان زاده امام جمعه موقت شهرستان سراوان در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان شهادت جانسوز و مظلومانه ۹ نفر از مأموران و سربازان وظیفه مرزبانی میرجاوه که در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسیدن را محضر فرمانده کل قوا، ولی امر مسلمین، ملت شریف ایران، همرزمان و خانواده شهدا تسلیت گفت و برای مجروحین آرزوی سلامتی کرد.
وی متمرکز شدن دشمن بر مسائل اقتصادی کشور را از تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای نامگذاری عناوین سال های متمادی با عنوان اقتصاد مقاومتی دانست و به مردم توصیه کرد تا با خرید تولیدات ملی، صنعتی و کشاورزی که در داخل تولید می شود، از محصولات داخلی حمایت کنند.
امام جمعه موقت سراوان همچنین از مسئولین خواست تا بخش خصوصی و مردمی را فعال کنند و با مفاسد اقتصادی برخورد جدی انجام شود.
حجت الاسلام و المسلمین علی جان زاده با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات مانند خونی تازه موجب عزت و اقتدار نظام می شود، اظهار داشت: حضور در انتخابات وظیفه الهی، ملی و انسانی است که مردم باید نسبت به سرنوشت کشورخود اهمیت دهند زیرا رأی مردم به معنای واقعی کردن حق الناس است.
وی انتخاب فرد اصلح را تکلیف دینی و شرعی برشمرد که باید در انتخابات  فردی انتخاب شود که درد کشور را بداند، بامردم صمیمی باشد، دلسوز و شجاع باشد، متدین باشد، به دنبال فساد و اشرافی گری و متظاهر نما نباشد.    
امام جمعه موقت شهرستان سراوان با اشاره به آغاز ماه شعبان، ولادت با سعادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع) را تبریک گفت.
وی گفت: قیام سرور و سالار شهیدان علیه حکومت یزید بخاطر حفظ اسلام بود که خود و فرزندان و یاران با وفایش مظلومانه در صحرای به شهادت رسیدند که خون مطهرشان موجب تداوم و بقای دین مقدس اسلام شد.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان با توجه به روز جانباز، حضرت عباس (ع) را الگوی شجاعت، ایثار، ادب، وفاداری، ولایت محوری و مدافع واقعی حریم امامت و ولایت عنوان کرد و از خانواده معظم ایثارگران، جانبازان که برای دفاع از این مرز وبوم رنج و مشقت را تحمل می کنند، تشکر کرد.
وی زنده نگه داشتن قیام عاشورا را در گرو گفتار، رفتار، آموزش عبودیت و بندگی حق امام سجاد در قالب مناجات و ادعیه و زحمات حضرت زینب (س) برشمرد.

 

کاندیدها نگاه به بیرون نداشته باشند/مردم برای انتخاب اصلح ملاک های رهبری را در نظر بگیرند

حجت الاسلام گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در خطبه های این هفته از نماز جمعه گفت: ولایت باطن نبوت است و حضرت علی (ع) مظهر ولایت است بعه طوری که پیامبر اسلام فرمودند علی جان من است.

وی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت چند تن از مرزداران غیور استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: عوامل استکباری در خیال پوچ خود به خللی در بین مردم فکر می کنند که این تفکر زهی خیال باطل است.

خطیب جمعه هیرمند تصریح کرد: گروهک های تکفیری همانند دزدها در کمین می نشینند تا در هنگام غفلت از پشت حمله کنند و مرزبانان غیور کشور را به شهادت برسانند و پس از آن به کشور پاکستان فرار می کنند.

وی ادامه داد: درخواست ما از کشور همسایه این است که ضمن کنترل این تروریست ها عوامل شهادت مرزبانان را به ملت ایران تحویل دهند تا به سزای اعمالشان برسند.

حجت الاسلام گزمه تصریح کرد: پاسداری به لباس نیست بلکه یک فرهنگ انقلابیست هر فردی که از اسلام و انقلاب دفاع کند پاسدار نامیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث انتخابات برخی ها از روزهای گذشته تبلیغات خود را آغاز کرده اند و کاندیدهای مورد نظر از طریق رسانه ملی با مردم سخن می گوینددر این بین عده ای می خواستند که مناظره ها را پخش زنده نشان دهند که با فشار مردم این موضوع نیز بر طرف شد.

خطیب جمعه هیرمند گفت: مشاور یکی از کاندیدها نیز در این بین ادبیات نادرستی را به کار برد و به شعور ملت و کانیدها توهین کرد این در شان یک مقام مسئولی که در بدنه نظام برای خدمت به مردم فعالیت می کند نیست.

وی گفت: مردم ملاک هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان اخیر خود جهت رفاه حال کشور فرموده اند را در نظر بگیرند ایشان گفته اند که کاندیدها قول بدهند از توان داخلی برای اداره کشور استفاده کنند.

وی افزود: مردم بنگرند که کدام کاندید توان داخلی کشور را مد نظر دارد و برای حل مشکلات نگاهی به بیرون نمی کند قطعا اگر هر کاندیدی نگاهی به بیرون داشت نمی تواند مشکلات کشور را حل کند.

حجت الاسلام گزمه تصریح کرد: کشور در دوره قبل سه سال درگیر مذاکرات ۱+۵ بوده است مگر کشورهای جهان همین پنج کشور هستند در دوره های قبل نیز ما با کشورهای جهان تامل داشته ایم به جز دو کشوری که تفکر استکباری در آنها رشد کرده است.

وی همچنین گفت: در بحث هسته ای دانشمندان هسته ای از دورن جوشیده اند نه از مرزهای بیرونی این نشان می دهد که کشور جهوری اسلامی ایران از درون توانمندی بالایی دارد .

خطیب جمعه هیرمند تاکید کرد: مردم ببینند که چه کاندیدی با تکیه به توان داخلی برنامه اشتغال دارد ، و ببینند که چه کاندیدی دست پیش کدخدا دارد یا خدا، زیرا فردی که که هچنان نگاه به بیرون داشته باشد نمی تواند کشور را از این وضع نجات دهد.

وی افزود: برخی ها می گویند ما با مذاکرات هسته ای سایه جنگ را از سر ملت دور ساخته ایم شما اگر می توانستید با اقتصاد مقاومتی سایه فقر و نداری را از سر ملت دور می ساختید.

حجت الاسلام گزمه همچنین بیان داشت: یکی دیگر از ملاک های انتخاب اصلح می تواند اطرافیان کاندید های مورد نظر باشد، مردم ببینند که اطرافیان کاندیدها کاخ نشین ها هستند یا کوخ نشین ها، این انقلاب ، انقلاب کوخ نشین ها بود نه کاخ نشین ها لذا باید در انتخابات پیش رو همه ی ملاک ها را در نظر گرفت تا فرد اصلح را انتخاب کنیم.

 

با بررسی گذشته افراد، انتخاب اصلح در انتخابات مدنظر قرار گیرد/ پاسداران، محافظان واقعی انقلاب/ فاصله زابل با استانداردهای شهری

حجه الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان زابل عنوان کرد: اواخر اردیبهشت، انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شوراها در پیش است که در این راستا انتظار می رود مردم و کاندیداها تنها برای رضای خدا در این انتخابات حضور یابند.

وی با بیان اینکه افراد وقتی به عنوان مسول انتخاب می شوند خود را برای بندگی و امانتداری آماده کنند، افزود: مردم با بررسی خوب و دقیق، افراد اصلح را انتخاب کنند و امورات شهر و کشور را به آنان بسپارند.

حجه الاسلام و المسلمین کیخا با بیان اینکه مردم وقتی شورای شهر خوبی انتخاب کنند به طور حتم دارای شهرداری خوبی خواهند بود تاکید کرد: شهر زابل با اینکه دارای قدمتی بسیار بیشتر از حتی مرکز استان است از امکانات و وضعیتی خوبی برخوردار نیست به طوری که اوضاع امروز زابل نسبت به ۲۰ سال قبل آن هیچ تغییری نداشته است که نشان از مدیریت ناپایدار در این منطقه دارد.

امام جمعه زابل افزود: شهر زابل شبیه یک روستای بزرگ است و فاقد استانداردهای لازم است بنابراین اگر خواهان دستیابی به امکانات و همچنین استانداردهای لازم هستیم در انتخاب اصلح دقت کنیم چرا که مردم حق دارند شورای شهر خوبی داشته باشند.

خطیب نماز جمعه زابل با عنوان اینکه، شهرداران بعد از پایان دوران خدمت باید مورد سوال قرار گیرند تاکید کرد: هرچقدر میزان شرکت در انتخابات بیشتر باشد اقتدار نظام اسلامی بیشتر می شود بنابراین باید به افرادی رای داد که بسیجی، مدیر، مدبر، داراقدرت ریسک و خطرپذیری باشند.

وی در ادامه به فرا رسیدن روز پاسدار اشاره کرد و ابراز داشت: مردم و مسولان اقدام به نصب پلاکارد در سطح شهر کنند تا نشاط در جامعه ایجاد شود.

امام جمعه زابل همچنین گفت: اگر سپاه نبود کشور هم نبود چرا که در هشت سال دفاع مقدس پاسداران کمر دشمن را شکستند و پس از ان نیز در دوران پس از جنگ نیز اقدام به سازندگی و آبادانی کشور کردند.

وی با اشاره به، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در دوران پس از جنگ با بالاترین استانداردها سازندگی در نقاط مختلف را آغاز کرده خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران در طی این سال ها اقدامات بسیار خوبی در عرصه بهداشت و درمان داشته است.

 

تروریست ها از قوم اصیل بلوچ نیستند/ کشور پاکستان باید در قبال حادثه تروریستی اخیر پاسخگو باشد

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری امام جمعه دلگان در خطبه های نماز جمعه این هفته به فضیلت های ماه شعبان اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) درباره این ماه فرموده اند:"شعبان، ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد، بهشت برای او واجب می‌شود." و برای این ماه چهار ویژگی رزق و روزی برای بندگان، غفران و آمرزش، ماه همسایه رمضان و ماه شفاعت است.

وی به شهادت جمعی از مرزبانان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط مزدوران اجانب و افراد خبیث در شهر مرزی میرجاوه اشاره کرد و افزود: این افراد از مزدوران قدرتهای استکباری و جیره خواران دشمن هستند.

امام جمعه دلگان با تاکید بر اینکه قطعا قوم بلوچ نسبت به وطن و ناموس خودش وفادار است، تصریح کرد: این افراد خبیث و مزدور دشمنند که از آنسوی مرز دست به این جنایت خباثت آلود زده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری با بیان اینکه بطور قطع این تروریست ها از قوم اصیل بلوچ نیستند و نخواهند بود، اظهار کرد: این افراد قطعا جیره بگیر و پیاده کننده سیاست های استعماری و قدرتهای متجر هستند که درصدد ایجاد تنش و تفرقه اندازی هستند.

وی با اشاره به اینکه تروریست ها چند سرباز را که مشغول نگهبانی و پاسبانی از مملکت اسلامی بوده اند را در عملیاتی غافلگیرانه به شهادت رسانده اند، بیان کرد: مسوولان دستگاه های دولتی و امنیتی هم نسبت به مطالبه حق این شهیدان و هم نسبت به برخورد قاطع با این جنایتکاران اقدام کنند.

امام جمعه دلگان با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان، باید کشور پاکستان را تحت فشار قرار دهد، تصریح کرد: دولت پاکستان نباید اجازه دهد تروریست ها از خاک آن کشور بر علیه کشور ما عملیات تروریستی انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری خاطرنشان کرد: صرف یک بیانیه ساده اکتفا نشود، بلکه عملا در جهت برخورد با این افراد که درصدد ناامنی در کشورمان هستند و سعی دارند اسم این استان را بدنام کنند، اقدام شود.

 

امنیت کشورمان حاصل خون شهیدان است/ مشورت کردن یکی از ارکان مهم در تصمیم گیری است

حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری امام جمعه جلگه چاه هاشم دلگان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به شهادت جمعی از مرزبانان در مرز میرجاوه توسط تروریستها، اظهار کرد: امنیت پایداری که هم اکنون داخل کشورمان داریم به برکت و حاصل خون همین شهیدان است.

وی افزود: با توجه به بی ثباتی ها و ناامنی هایی که در کشورهای همسایه ما وجود دارد، اما مردم کشور ما در امنیت کامل است و باید قدردان این نعمت بود.

امام جمعه جلگه چاه هاشم با بیان اینکه پخش زنده مناظرات تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری یکی از خواسته های مردم در بحث تبلیغات کاندیداها است، تصریح کرد: در انتخابات پیش رو باید افرادی را انتخاب کنیم که منویات مقام معظم رهبری را اجرا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری به روز شوراها اشاره کرد و گفت: مشورت کردن یکی از ارکان مهم در تصمیم گیری است و ما در انتخابات پیش رو شوراهایی را انتخاب کنیم که ویژگی های مدیریتی را داشته باشند و صلاحیت لازم را نیز داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما باید در روز انتخابات با حضور خود پای صندوق های رای اشخاص اصلح و انقلابی را انتخاب کنند.

 

تروریست های تکفیری وحدت و امنیت استان را هدف گرفته اند/مردم داغدار میرجاوه خواستار برخورد قاطعانه با دولت پاکستان هستند/مسئولین تنها به تذکر اکتفا نکنند

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در شرایطی از سوی خداوند به پیامبری مبعوث شدند که شبه جزیره عربستان در بت پرستی و کفر می سوخت و ایشان مصائب بیشماری را برای گسترش دین اسلام و دعوت مردم به اسلام متحمل شدند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت ایشان همواره دغدغه مسلمین را داشتند و به دنبال کسب رضای پروردگار و دستگیری از نیازمندان بودند تا جاییکه از نان سفره خود می گذشتند و به فقرا می بخشیدند، خود گرسنه سر می کردند تا نیازمندان سیر شوند و این سیره و روش پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار باید الگوی زندگی امروز باشد.

وی با اشاره به نزدیکی به ایام انتخابات، خاطرنشان کرد: انتخابات مهم و سرنوشت سازی پیش رو داریم و ر روزهای آینده تبلیغات انتخاباتی شکل جدی تری به خود می گیرد اما مردم و کاندیدای انتخاباتی باید اخلاق را در تبلیغات خو مد نظر داشته باشند و از تخریب سایر کاندیدا و رقبای خود بپرهیزند، کاندیدای انتخابات بیانات رهبری را ملاک عمل خویش قرار دهند و در فضای انتخاباتی اخلاق مدارانه به تبلیغ بپردازند تا انتخاباتی خوب و پر شور داشته باشیم.

مولوی ریگیان پور با تسلیت شهادت تعدادی از مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه، تاکید کرد: چند روز گذشته تعدادی از فرزندان این خاک و بوم به دست تروریست های کوردل به شهادت رسیدند مردم، مسئولین، علما و طوایف میرجاوه این جنایت تروریست های تکفیری را محکوم و از تروریست ها اعلام انزجار می کنند، تروریست های تکفیری وحدت و امنیت استان را هدف گرفته اند اما مردم ما با اتحاد و یکدلی دشمنان را رسوا می کنند، از استاندار سیستان و بلوچستان، وزارت امور خارجه، و نمایندگان استان می خواهیم که به طور جدی پیگیر این موضوع باشند و با دولت پاکستان به عنوان کشوری که به ملجا و پناهگاه تروریست ها و اشرار تبدیل شده، برخوردی قاطعانه داشته باشند.

وی بیان کرد: این تروریست ها از خاک پاکستان وارد کشور شده اند بنابراین دولت پاکستان باید جوابگو باشد چراکه این اشرار از مرزپاکستان مدیریت و وارد کشور می شوند، دستگاه دیپلماسی تنها به احضار و تذکر به دولت پاکستان بسنده نکند، دولت پاکستان نمی تواند به راحتی از زیر بار مسئولیت این حادثه تروریستی شانه خالی کند، ملت ایران و مردم داغدار میرجاوه خواستار برخورد قاطعانه با دولت پاکستان هستند، مسئولین تنها به شعار و تذکر اکتفا نکنند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه اذعان کرد: فرزندان شهید ما در هنگ مرزی میرجاوه همانند شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم از مرزهای کشور و اسلام ناب محمدی در برابر تروریست های جنایتکار دفاع کردند و امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدا هستیم، این مصیبت را به پدر مهربان ملت ایران مقام معظم رهبری ، نماینده ولی فقیه در استان ، فرمانده هنگ مرزی و خانواده های این عزیزان کلیه مسئولین استانی و شهرستان میرجاوه تسلیت می گویم.

 

عاملان به شهادت رساندن مرزبانان میرجاوه جیره خوارانی هستند که گرفتار ملاهای افراطی هستند/دولت بر خلاف داخل؛ خیلی خوب توانست فرصت اشتغال بیگانگان را فراهم کند

حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به  شروع فعالیت کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار کرد: این که با صدای بلند به مردم دروغ و فریب وعده بدهیم این بر خلاف تقوای سیاسی است.

وی ضمن گرامیداشت روز کار و کارگر در هفته جاری افزود: انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید در حقیقت بر اساس تلاش در بهبود شرایط اقتصادی کشور با نگاه به توان داخل انتخاب شده است.

خطیب جمعه ایرانشهر با ابراز تأسف از اضافه شدن ۵۰۰ هزار نفر نیروی کار به جمعیت بیکار کشور بر اساس آماری که دولت آن را اعلام نموده است افزود:  با واردات بی حساب و کتاب به جای ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان این مملکت؛ ۱۰۰ هزار فرصت شغلی برای فرانسه، ۱۸ هزار فرصت شغلی برای آمریکا، هزاران فرصت شغلی برای کارگران کره ایی و ۸۰ هزار فرصت شغلی برای آلمانی ها ایجاد شده است.

حجت الاسلام ابطحی همچنین با انتقاد از واردات سنگ قبر، چوب بستنی و سوزن ته گرد از چین بیان داشت: به روشنی مشخص است تا زمانی که اراده ایی برای برخورد با واردات نورچشمی ها صورت نگیرد؛ کارگر و تولید کننده داخلی نخواهد توانست کمر راست کند.

امام جمعه ایرانشهر در بخش دیگر خطبه های نمازجمعه ایرانشهر به شهادت ۱۰ مرزبان در مرز میرجاوه طی دو روز اخیر اشاره کرد و بیان داشت: به طور قطع عاملان این جنایت جیره خوارانی هستند که با حمایت بیگانگان، کشتن سربازان این مملکت را بر خود افتخار می دانند.

حجت الاسلام ابطحی ادامه داد: جیره خواران امروز کسانی هستند که گوشت و پوستشان با پول مواد مخدر پرورش یافته و به نوعی فرزند خشونت هستند که از قضا گرفتار رویکرد مذهبی ملاهای افراطی قرار می گیرند.

 

دولت پاکستان در امنیت مرز همکاری کند/ بیش از هزار شهید و جانباز جان خودرا درمرز مشترک با پاکستان از دست دادند

آیت الله سلیمانی با محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر در مرز میرجاوه و شهادت تعدادی از مرزبانان کشور گفت: کشوری مثل پاکستان با یک قدرت اطلاعاتی و نظامی نسبتا بالا بایست به گونه ای رسم همسایگی به جای آورد تا آزاری به ایران نرسد.

  نماینده ولی فقیه در استان با برشمردن سه عامل درک شرایط، وظیفه و شیوه برخورد مناسب با حوادث در شرایط کنونی را به مسوولان پیگیری حادثه میرجاوه گوشزد کرد و افزود: حدود ۴۰۰شهید و ۸۰۰ جانباز از مرز مشترک با پاکستان برای ما قابل پذیرش نیست، اگر پاکستان توان مقابله با تروریسم را ندارد، اجازه دهد نیروهای امنیتی ما بتوانند در هر کجای خاک آن کشور پاسخ دندان شکنی به تروریست ها بدهند.   وی با ابراز گلایه مندی از نوع رفتار دولت پاکستان در عدم امضای صورتجلسه در خصوص ربایش یکی از مرزبانان به داخل خاک پاکستان اظهار داشت: ما حرمت کشور همسایه را حفظ می کنیم اما وقتی مسوولان پاکستانی حضور تروریست‌ها را با چشم خود دیدند، این نگاه مردانه ای نیست، نمی‌گوییم پاکستان با تروریست‌ها همکاری دارد اما در قبال ما بسیار کم کاری می کند.   عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم نماز جمعه زاهدان با یادآوری مناسبت های هفته جاری، به پخش زنده مناظره های انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و ادامه داد: یکی از انتظارات و مطالبات افکار عمومی مناظره است که قطعا برای کسی که در ۴ سال رییس‌جمهور بوده کار سختی خواهد بود.   آیت الله عباسعلی سلیمانی با تأکید بر این که مردم با بازی الفاظ فریب نخواهند خورد، گفت: عمدتا در مناظره های انتخاباتی تا زمانی که ثبات سیاسی، مردم سالاری دینی،اشتغال و ازدواج جوانان، اخلاق و تعهد اجتماعی و از این قبیل موارد شفاف سازی نشود، تعبیر آن بازی با الفاظ است.   گفتنی است پس از اقامه نماز جمعه و عصر به امامت آیت الله سلیمانی، پیکر شهید علی پودینه از شهدای مرزبانی ناجا که چهارشنبه شب در منطقه مرزی میرجاوه به همراه ۸ تن دیگر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند بر روی دستان مردم شهید پرور زاهدان تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.