ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 18752
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۶:۰۱
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
«خاطرات یک خبرنگار جنگی» به تدوین رسید/ روایت یک ماجرای پر قصه و پر غصه

«خاطرات یک خبرنگار جنگی» به تدوین رسید/ روایت یک ماجرای پر قصه و پر غصه

وحید چاووش مستند ساز در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، ر ارتباط با جدیدترین فعالیتش در این عرصه گفت: در حال حاضر مشغول به ساخت مستندی با عنوان «خاطرات یک خبرنگار جنگی» هستم. این مستند در عراق ساخته شده است که در ارتباط با داعش و خبرنگاری است که دیده هایش را از […]

وحید چاووش مستند ساز در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، ر ارتباط با جدیدترین فعالیتش در این عرصه گفت: در حال حاضر مشغول به ساخت مستندی با عنوان «خاطرات یک خبرنگار جنگی» هستم. این مستند در عراق ساخته شده است که در ارتباط با داعش و خبرنگاری است که دیده هایش را از این قصه روایت می کند خصوصا در فتح موصل همان ابتدای ورود داعش به عراق. 

وی افزود: این اثر سینمایی یک مستند 80 الی 90 دقیقه‌ای خواهد بود در حال حاضر نیز مشغول به تدوین آن هستم. تمام کارهای این مستند را خودم انجام می‌دهم. تا به این 20 درصد از تدوین را انجام داده‌ام و در مورد موسیقی هم باید بگویم که هنوز مشخص نیست که مسویقی انتخابی برای این فیلم استفاده کنم یا باید ساخته شود چرا که ابتدا باید تدوین فیلم نهایی شود و با دیدن تصاویر و آنچه که خود اثر به آن نیاز دارد تصمیم بگیرم. البته فکر نمی کنم که نیاز به ساخت موسیقی داشته باشد.

کارگردان مستند «یادداشت های یک پیاده» اظهار کرد: به نظرم مستند «خاطرات یک خبرنگار جنگی» یک مبنای تاریخی خواهد داشت آنهم جدا از بحث جنگی که در آن مطرح شده است. در این اثر به نحوه شکل گیری گروه داعش اشاره شده است و به نوعی می‌تواند برای آیندگان نوعی رفرنس محسوب شود تا برای اطلاعات بیشتر به این اثر ارجاع داده شوند. واقع روز را نیز روایت شده است. این فیلم برای آیندگان تحلیل بسیار جامعی خواهد بود. 

وی درباره مدت زمان فیلمبرداری نیز گفت: حدود 15 روز در عراق فیلمبرداری داشتیم اما مدت زممان بیشتری در آنجا بودیم. امیدوارم تا دو الی سه ماه آینده فیلم آماده شود. اما رفتار تلویزیون نیز اصلا خوب نیست و افتضاح و شرم آور است و اصلا برای کارهای این چنینی پول ندارند و کار را نمی‌خواهند و مقداری دست و پای ما بسته است. همیشه این گرفتاری ها را داشته‌ایم اما حالا بیشتر شده است. اما اطمینان دارم که این فیلم حتما خواهان زیادی خواهد داشت، اما تلویزیون و نهادها باید به من سفارش بدهند اما در خواب هستند ما می رویم کار را انجام می‌دهیم و در انتها آنها این اتفاق را به حساب خود می‌ریزند. این فیلم یک اثر بسیار پر قصه و پر غصه است. 

قصه این مستند ماجرای خبرنگاری است که یک دوربین به بدن خود و وارد میدان جنگ می‌شود و در یک شبکه تلویزیونی هم کار م‌کند و واقعی که در موصل اتفاق می افتد را جست‌وجو می‌کند و قتل عام شیعه ها را نیز به تصویر کشیده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.