ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 18774
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۷:۱۱
  • 421 بازدید
  • ارسال توسط :
تعیین برنده‌ اپراتوری فاز اول بندر شهید رجایی تا دو هفته دیگر/ فاز اول بندر چابهار پس از انتخابات بهره‌برداری می‌شود

تعیین برنده‌ اپراتوری فاز اول بندر شهید رجایی تا دو هفته دیگر/ فاز اول بندر چابهار پس از انتخابات بهره‌برداری می‌شود

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد سعیدنژاد امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه بندر شهید رجایی و بندر شهید بهشتی چابهار، بیان کرد:‌ مناقصه تعیین اپراتور فاز نخست بندر شهید رجایی تکمیل شد‌، در حال حاضر ‌بهره‌برداران‌ ارزیابی کیفی‌ شده‌اند و‌ تا دو […]

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد سعیدنژاد امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه بندر شهید رجایی و بندر شهید بهشتی چابهار، بیان کرد:‌ مناقصه تعیین اپراتور فاز نخست بندر شهید رجایی تکمیل شد‌، در حال حاضر ‌بهره‌برداران‌ ارزیابی کیفی‌ شده‌اند و‌ تا دو هفته آینده با ارائه قیمت‌،‌ برنده مناقصه اپراتور فاز نخست بندر شهید رجایی مشخص شود.

وی ‌بیان کرد: در بندر شهید رجایی وجود شرکت‌های داخلی و خارجی در کنار هم، فرآیند انتخاب اپراتور فاز اول‌ را طولانی‌تر کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه فاز دوم بندر شهید رجایی به سرمایه گذاری زیادی نیاز ندارد، ادامه داد: فاز سوم بندر شهید رجایی نیازمند سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری است‌.

سعیدنژاد اظهار داشت: با ساخت پایانه شماره 3 کانتینری بندر شهید رجایی، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر شهید رجایی تا دو سال آینده به 8 میلیون TEU کانتینر در سال افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای تبدیل بندر شهید رجایی به هاب منطقه در حمل و نقل دریایی‌، ظرفیت راه‌آهن از بندرعباس به پایتخت نیز در حال افزایش است تا علاوه بر جابه‌جایی حجم بار داخلی،‌ ترانزیت ریلی از جنوب و خلیج فارس به شمال کشور و کشورهای CIS داشته باشیم.‌

* 850 میلیون دلار سرمایه‌گذاری بندر چابهار آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به پیمانکاری قرارگاه خاتم در توسعه بندر چابهار، اظهار داشت: فاز اول توسعه بندر ‌چابهار با بیش از 850 میلیون دلار سرمایه‌گذاری آماده بهره‌برداری است و افتتاح آن احتمالاً پس از انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود.

‌وی به سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در بندر چابهار اشاره کرد و افزود: برای افزایش ظرفیت بندر چابهار 300 میلیون دلار از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی، 403 میلیون دلار به صورت مشترک از محل صندوق توسعه ملی و سازمان بنادر، 150 میلیون دلار ‌از محل فاینانس دولت هند و 85 میلیون دلار دیگر در قالب BOT ( اجرا، بهره‌برداری و واگذاری) با هندی‌ها‌ در این بندر سرمایه گذاری شده است که جمعاً حدود 850 میلیون دلار است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه فرآیند خرید تجهیزات از شرکت‌های معتبر طولانی است، بیان‌ کرد: بخشی از تجهیزات بندر چابهار در این بندر نصب شده و بخشی در حال انتقال به بندر است.

بنابراین گزارش با توسعه بنادر شهید رجایی و چابهار، ‌ظرفیت بندر ‌شهید رجایی به 150 میلیون تن در سال و بندر چابهار به 8.5 میلیون تن افزایش می‌یابد.

* همکاری مشترک گمرک و سازمان بنادر از طریق پنجره واحد

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:‌ در حال حاضر 18 خط کشتیرانی بدون محدودیت به بنادر تجاری ایران تردد می‌کنند.

سعیدنژاد همچنین به همکاری‌ سازمان بنادر و گمرک برای ترخیص کالا از بنادر کشور اشاره کرد و گفت‌: این دو نهاد با مبادله اسناد و مدارک کالاهای وارداتی، همکاری‌های مشترک خود را برای ترخیص کالا از طریق پنجره واحد در بنادر کشور بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.