ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 18852
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
برگزاری مراسم روز جانباز در شب ولادت علمدار کربلا/ احداث قطعه ایثارگران برای تدفین جانبازان دفاع مقدس در گلزار علی ابن جعفر(ع)

برگزاری مراسم روز جانباز در شب ولادت علمدار کربلا/ احداث قطعه ایثارگران برای تدفین جانبازان دفاع مقدس در گلزار علی ابن جعفر(ع)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ نگار،  سید جواد هاشمی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با اشاره به ولادت حضرت عباس(ع) به عنوان روز جانباز، اظهار داشت: جانبازان وارثان حقیقی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ نگار،  سید جواد هاشمی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با اشاره به ولادت حضرت عباس(ع) به عنوان روز جانباز، اظهار داشت: جانبازان وارثان حقیقی جهاد و شهادت و یاوران نهضت امام خامنه‌ای هستند که با تن مجروح و سینه مملو از عشق ولایت در همه عرصه‌های سیاسی اجتماعی، اقتصادی و مذهبی قدم می‌گذارند تا بگویند ما زنده‌ایم.

وی ادامه داد: جانبازان همیشه ثابت کردند که پیروان واقعی ولایت هستند، آنان پس از دفاع مقدس نیز با حضور در صحنه نشان دادند همچنان بر عهد خود با امام خمینی (ره) و شهدا  استوار هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قم شمار جانبازان را در استان قم 11 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این شمار بیش از 6 هزار جانباز زیر 25 درصد و حدود 4 هزار جانباز بالای 25 درصد هستند.

وی افزود: وجود خواهران جانباز و شهید در جامعه نشان از آن دارد که بانوان کشورمان بسیار آگاه و با بصیرت هستند و حتی در عرصه دفاع و جنگ نیز همگام با مردان ایثارگری می‌کنند، در استان قم 100 بانوی جانباز زندگی می‌کنند که شمار بالایی از آنان بر اثر حملات هوایی و موشکی رژیم بعث عراق به قم جانباز شدند.

سردار هاشمی  با تأکید بر اینکه جانبازان دوران دفاع مقدس آرزوی شهادت را در سر می‌پرورانند، بیان کرد: تا کنون 30 نفر از جانبازان قمی بر اثر جراحات ناشی از دوران جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم قدر دان زحمات و کاری که آنها انجام داده اند باشیم به همین دلیل در پی تقدیر از جانبازان هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قم با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از جانبازان در این هفته، خاطرنشان شد: مراسم روز جانباز دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه در مصلای قدس از ساعت 17 تا 19 با حضور جانبازان، ایثارگران و خانواده آنها برگزار می‌شود.

وی  با بیان اینکه تکریم از ایثارگری های جانبازان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید به یک روز در طول سال ختم شود، بیان داشت: در این مراسم از هفت جانباز اعصاب و روان که بالای 70 درصد جانبازی دارند تجلیل خواهد شد.

سردار هاشمی عنوان داشت: 24 گلزار در بخش مرکزی، 26 گلزار در خلجستان، 13 گلزار در کهک، 6 گلزار در سلفچگان و دو گلزار در جعفرآباد قم وجود دارد که آرامگاه شهدای گلگون کفن کشورمان است.

وی از احداث قطعه ایثارگران برای تدفین جانبازان دفاع مقدس و جانبازان مدافع حرم در گلزار علی ابن جعفر(ع) در قم خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر 20 یادمان شهدای گمنام در استان قم میزبان 52 شهید گمنام هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.