ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 18917
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۶:۱۰
  • 66 بازدید
  • ارسال توسط :

ارباب‌العالمین، زیباترین فدایی مكتب عشق و بندگی است/ نورباران چلچراغ شیراز در میلاد كربلاييان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در روایت‌های اسلامی و به نقل پیامبر مكرم اسلام(ص) آمده است كه رجب، ماه خداست، شعبان ماه آن حضرت و ماه رمضان، ماه امت اسلام است و در میان ماه‌های قمری این سه ماه به دلیل داشتن مناسبت‌های بزرگی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در روایت‌های اسلامی و به نقل پیامبر مكرم اسلام(ص) آمده است كه رجب، ماه خداست، شعبان ماه آن حضرت و ماه رمضان، ماه امت اسلام است و در میان ماه‌های قمری این سه ماه به دلیل داشتن مناسبت‌های بزرگی كه سرنوشت بشریت در آن رقم خورد، از فضیلت بسیار بزرگی برخوردار هستند.

در فضیلت بعضی از اوقات بر بعضی دیگر، هیچ تردیدی نیست. تمامیِ ماه مبارک رمضان، لیلـة‌القدر، شب مبعث پیامبر(ص)، ولادت صاحب‌الزمان(عج)، ولادت مولای متقیان امیرالمؤمنین علی(ع) و همچنین ولادت حماسه‌سازان عاشورا در شمار این ایّام مبارک است.

شعبان، بستر ولادت ولی مطلق الهی است

ماه شعبان نیز در شمار شریف‌ترین ایّام سال قرار دارد که نه تنها خود شریف است، بلکه بستر ولادت ولیّ مطلق الهی، حضرت بقیةالله(ع) نیز هست. از این‌روست که در سخنان پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) نیز به وفور به اهمیّت این ماه اشاره شده است.

در عین حال حلول ماه شعبان، با وقایع بسیار فرخنده‌ای همراه است كه بر شیرینی و حلاوت این ماه بر دل و جان عاشقان و رهروان الی‌الله می‌افزاید. آری! حماسه‌سازان همیشگی تاریخ و سید و سالار تمام آزادگان عالم بشریت در روزهای نخستین این ماه چشم به جهان گشودند.

ارباب‌العالمین، زیباترین فدایی مكتب عشق و بندگی است

چه بسیار عاشقان و دلشدگان فراوانی كه او را ارباب‌العالمین در طول تاریخ بشری نامیده‌اند. حتی نامش هم لرزه بر دل‌های عاشقان می‌اندازد چرا كه او زیباترین و حماسه‌سازترین فدایی مكتب عشق و بندگی است و چنان جانانه در عاشورا حماسه آفرید كه نام مباركش تا ابد بر تارك تاریخ بشری می‌درخشد.

چه زیبا از او گفتند و نوشتند و سرودند. سروده‌ها، دلمویه‌ها، دلنوشته‌ها و سطر سطر شرح دل‌های عاشقان عالم همگی پر است از نام زیبای او. به راستی «حسین(ع)»، ارباب و سلطان عشق است و از آن‌ هنگام كه حماسه عاشورا را به زیباترین شكل ممكن رقم زد، عاشقان و دلشدگان بسیاری همواره دل‌های خود را راهی حرم امن الهی او می‌كنند.

كربلا، در شور عشق حسین(ع) بود كه تبدیل به مأمن و خاستگاه تمام آزادگان عالم شد

به راستی كربلا، در شور عشق حسین(ع) بود كه تبدیل به مأمن و خاستگاه تمام آزادگان عالم شد و هر ساله در ایام محرم و به خصوص اربعین حسینی، میلیون‌ها عاشق و سرگشته مكتب حسین(ع) راهی این دیار می‌شوند تا با زیارت آرامگاه عشق، روحی دوباره در جان و كالبد عاشقیشان بدمند.

حماسه‌سازی كه مقتدای تمام حماسه‌سازان تاریخ شد

حسین(ع)، آنچنان جانانه حماسه عشق آفرید كه بعد از او تمام حماسه‌سازان مكتب عشق در این راه به او اقتدا كردند و بدین‌سان بود كه او را سید و سالار شهیدان عالم نامیده‌اند. آری! هر زمان كه دل را با شهیدان همراه كنی، مطمئناً و یقیناً به سید و سالار آنان خواهی رسید و تنها یك بار امتحان می‌تواند انسان را به این یقین برساند.

بنا بر این گزارش، همزمان با فرا رسیدن ایام فرخنده ولادت كربلاییان امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی نیز غرق در نورباران شادی و نشاط این اعیاد است.

1400 بقعه متبركه میزبان جشن‌های میلاد كربلاییان است

بیش از یك هزار و 400 بقعه متبركه فارس این روزها میزبان خیل عظیم عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) است كه برای عرض تبریك و ارادت به ساحت این خاندان مقدس، در جشن‌هایی كه در این اماكن برگزار می‌شوند، شركت می‌كنند.

حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، نگین شهر شیراز نیز در این ایام غرق در جشن و شادی است و در آن برنامه‌های مختلف مذهبی و مولودی‌خوانی طی این ایام بعد از نماز مغرب و عشاء اجرا می‌شود.

تشریح برنامه‌های ولادت كربلاییان در چلچراغ شیراز

شب گذشته، 9 اردیبهشت‌ماه و در شب ولادت باسعادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین محقق پیرامون فضایل و مناقب این امام همام سخنرانی كرد و در ادامه مداح اهل بیت(ع)، سید ابراهیم طاهریان به مولودی‌خوانی پرداخت.

امروز و در شب ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)،‌حجت‌الاسلام والمسلمین جاوید سخنرانی می‌کند و پس از آن، مهدی صنعتی در ثنای رشادت‌های علمدار کربلا، مداحی خواهد كرد.

فردا و در شب ولادت خجسته امام سجاد(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین چوگانی پیرامون فضایل و مناقب زین العابدین(ع) به ایراد سخن خواهد پرداخت و در ادامه حاج سعید خائف پناه، در ثنای حضرت علی‌بن الحسین(ع) مداحی می‌کند.

این برنامه‌ها تا روز سه‌شنبه، 12 اردیبهشت‌ماه و در شام ولادت باسعادت امام سجاد(ع) ادامه خواهد یافت كه در آن بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، دعای پرفیض توسل با نوای حاج حسن‌پور حسن در فضای عطرآگین حرم مطهر، قرائت خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید، علاوه بر این‌ها حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن موسی‌الكاظم(ع)، حضرت علی‌بن حمزة‌بن موسی‌الكاظم(ع)، حضرت سیدتاج‌الدین غریب(ع)، بقعه شاه داعی الی‌الله و غیره نیز طی این ایام میزبان جشن‌های شادی و سرور میلاد كربلاییان است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.