ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 19141
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۶:۰۵
  • 132 بازدید
  • ارسال توسط :
داعش در موصل منتظر غیرمنتظره‌ها باشد/ امکان حضور بسیج مردمی در سیاست

داعش در موصل منتظر غیرمنتظره‌ها باشد/ امکان حضور بسیج مردمی در سیاست

«عبدالکریم خلف»، سرلشکر بازنشسته، معاون سابق وزیر کشور و مشاور مرکز اروپایی- عربی مبارزه با تروریسم و اطلاعات عراق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد از آمادگی نظامی کشورش برای آغاز عملیات جدید در شمال و غرب کرانه راست موصل خبر داد. خلف گفت: فرماندهی عالی نظامی عراق به فرماندهان امنیتی در […]

«عبدالکریم خلف»، سرلشکر بازنشسته، معاون سابق وزیر کشور و مشاور مرکز اروپایی- عربی مبارزه با تروریسم و اطلاعات عراق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد از آمادگی نظامی کشورش برای آغاز عملیات جدید در شمال و غرب کرانه راست موصل خبر داد.

خلف گفت: فرماندهی عالی نظامی عراق به فرماندهان امنیتی در نینوا دستور داده که خود را برای گشودن جبهه های جدید عملیات نظامی ضد داعش در شمال و غرب کرانه راست شهر موصل آماده کنند.

وی افزود: هم اینک نیروهای ارتش عراق که انجام عملیات مذکور بر عهده آنهاست مشغول فراهم کردن مقدمات آن هستند.

این نظامی عراقی گفت: پیشروی یگان های نظامی در کرانه راست موصل به آهستگی صورت می گیرد و آغاز عملیات جدید در برهه کنونی روند یکسره شده نبردها در کرانه راست را سرعت بخشیده و راه را مقابل نیروهایمان به سوی مرکز شهر باز می کند.

خلف افزود: با توجه به آغاز نبردهای جدید و غیرمنتظره های زیادی که در انتظار داعش است نمی توان زمان مشخصی برای یکسره شدن عملیات تعیین کرد.

وی درباره روند عملیات نظامی بسیج مردمی در غرب موصل نیز گفت: پایگاه های داعش در نینوا هم اینک شهرهای تلعفر، البعاج و القیروان در غرب شهر موصل هستند که آزادسازی آنها حضور و قدرت داعش در صحرای موصل را از بین می برد.

این نظامی عراقی گفت: آزادسازی این شهرها اهمیت نظامی فوق العاده ای در یکسره شدن نبردهای موصل دارد که باید در اسرع وقت برای آن اقدام شود.

بسیج مردمی نقشه های آمریکا در منطقه را ناکام گذاشت

هنوز سوال های زیادی درباره آینده اوضاع در منطقه و بخصوص در مرحله پساداعش مطرح است علاوه بر توطئه هایی که علیه نیروهای بسیج مردمی از سوی جامعه بین المللی، منطقه و حتی داخل عراق چیده شده است.

در آستانه آزادی کامل شهر موصل، که پایتخت داعش در عراق خوانده می شود، نگرانی ها درباره نقش مشکوک آمریکا در منطقه بیش تر شده است.

در این خصوص «محمد الحطاب»، سخنگوی گروهان های جهاد وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق و از فرماندهان بسیج مردمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد اظهار داشت: دولت آمریکا همان گونه که همه می دانند مطابق منافع و زیاده خواهی های خود در منطقه عمل می کند.

وی افزود: آمریکا در منطقه اذنابی دارد که نقشه های آن را پیاده می کنند و مسیر را برای پیشبرد سیاست های آن در مسائل و پرونده های حساس صاف می کنند.

الحطاب تاکید کرد: آمریکا با جدیت تلاش می کند که جای پایی در عراق، سوریه، یمن و دیگر مناطق برای خود ایجاد کند.

موج سواری آمریکا روی پیروزی های بسیج مردمی در موصل

این فرمانده بسیج مردمی عراق درباره برنامه های کشورش برای مقابله با خطر نقشه های آمریکا، گفت: هوشیاری مردم عراق برای ناکام گذاشتن این توطئه ها کافی است علاوه بر اینکه نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق نسبت به این خطرها که هر فردی را در عراق و منطقه هدف گرفته آگاه هستند.

الحطاب درباره نقش آمریکا در عملیات نظامی جاری در موصل گفت: آمریکا از طریق آنچه ائتلاف بین المللی خوانده می شود به دنبال موج سواری روی پیروزی های بزرگ نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در عملیات آزادسازی موصل است و تلاش می کند ثمره تلاش دیگران را برداشت کند.

فرمانده بسیج مردمی عراق درباره نگرانی ها نسبت به تلاش آمریکا برای پایان دادن به نقش بسیج مردمی عراق گفت: توطئه های زیادی علیه بسیج مردمی می شود که برخی از آنها داخلی و برخی منطقه ای و بین المللی است بنابراین چنین تلاش هایی برای همه روشن و طبیعی است بخصوص که بسیج مردمی نقشه هایی که علیه تمامیت ارضی عراق صورت گرفته ناکام گذاشته است.

الحطاب، درباره اینکه چه کشورها و طرف هایی علیه بسیج مردمی عراق توطئه می کنند، گفت: آنها طرف هایی شناخته شده برا همه هستند و در رأسشان آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای همجوار قرار دارند غیر از طرف هایی در داخل عراق که به مواضع خصمانه خود علیه بسیج مردمی شهره هستند.

فرمانده بسیج مردمی درباره ماموریت نیروهای بسیج مردمی در عملیات آزادسازی موصل نیز گفت: محوری که ماموریت آزادسازی آن به نیروهای بسیج مردمی واگذار شده پیشروی ها در آنجا بسیار سریع صورت گرفته بخصوص عملیات برق آسایی که نیروهای بسیج مردمی انجام داده و به آزادی شهر باستانی الحضر در جنوب موصل منجر شد به گونه ای که داعش را غافلگیر کرد.

الحطاب پیش بینی زمان تقریبی آزادی کامل شهر موصل را دشوار خواند و گفت: داعش هنوز در شهر موصل جمع زیادی از خانواده های عراقی را به اسارت گرفته و آنها را سپر انسانی خود کرده است.

فرمانده بسیج مردمی عراق در پاسخ به این سوال که آیا گروه های بسیج مردمی به فکر ورود به فهرست های انتخاباتی برای حضور در انتخابات آتی عراق هستند، گفت: بسیج مردمی برای رسیدن به منافع شخصی و انتخاباتی مبارزه نمی کند و تنها دغدغه آن دور کردن خطر داعش از سر عراق است.

مانعی برای حضور بسیج مردمی در عرصه سیاسی عراق نیست

الحطاب افزود: بسیج مردمی طبق فتوی مرجع عالی قدر دینی عراق تاسیس شده که فتوای جهاد کفایی برای مبارزه با داعش صادر کرد و با این وجود اگر ملت عراق ببیند که بسیج مردمی شایسته رهبری این کشور از طریق صندوق انتخابات است هیچ اشکالی وجود ندارد.

فرمانده بسیج مردمی عراق درباره وضعیت نیروهای این نهاد و کمک های دولتی به آنها گفت: با وجود اینکه نیروهای بسیج مردمی برای منافع خاصی مبارزه نمی کنند اما کمک های مالی دولت به آنها بسیار اندک است در مقایسه با جانفشانی هایی که این نیروها در میدان نبرد از خود نشان می دهند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.