ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 19285
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
بهبودی اکثر دانشجویان مسموم دانشکده باهنر شیراز/
ثبت 342 بار مراجعه

بهبودی اکثر دانشجویان مسموم دانشکده باهنر شیراز/ ثبت 342 بار مراجعه

دکتر محمدرضا عالی‌منش عصر پنج‌شنبه 14 اردیبهشت به ایسنا گفت: حوالی ساعت 20 شامگاه سه‌شنبه 12 اردیبهشت مورد مسمومیت دانشجویان دانشکده باهنر به اورژانس فارس اعلام و بلافاصله تیم ارزیاب به محل اعزام شد. وی با بیان این‌که پس از ارزیابی اولیه و با توجه به افزایش تعداد مسموم شدگان، تعداد نیروها و تجهیزات اورژانس […]

دکتر محمدرضا عالی‌منش عصر پنج‌شنبه 14 اردیبهشت به ایسنا گفت: حوالی ساعت 20 شامگاه سه‌شنبه 12 اردیبهشت مورد مسمومیت دانشجویان دانشکده باهنر به اورژانس فارس اعلام و بلافاصله تیم ارزیاب به محل اعزام شد.

وی با بیان این‌که پس از ارزیابی اولیه و با توجه به افزایش تعداد مسموم شدگان، تعداد نیروها و تجهیزات اورژانس افزایش یافت، گفت: از ساعت 20 شامگاه سه‌شنبه تا صبح پنج‌شنبه نیروهای اورژانس در محل مستقر بودند.

عالی‌منش با بیان این‌که تشخیص متخصصان و پزشکان اورژانس در مورد دانشجویان، مسمومیت غذایی بود، گفت: این نوع مسمومیت که علائم مشخصی داشته و دوره بیماری حدود سه روز به طول می‌انجامد، با خوردن غذا یا آب آلوده ایجاد می‌شود؛ البته نتایج آزمایشگاهی مشخص کننده دقیق عامل مسمومیت خواهد بود.

وی گفت: قبل از اعزام نیروهای اورژانس حدود 10 دانشجو شخصا به مرکز درمانی نزدیک به دانشکده مراجعه و خدمات درمانی دریافت کرده بودند، و در مدت حضور تیم اورژانس در محل، تعداد 342 بار مراجعه ثبت شد که ممکن است بعضی از افراد دو بار یا بیشتر هم مراجعه کرده باشند.

عالی‌منش خاطرنشان کرد: هیچ اجباری از سوی فرد یا مجموعه‌ای برای انجام روند درمانی در محل دانشکده وجود نداشت و با توجه به این‌که مسمومیت غذایی معمولا نیازی به بستری شدن ندارد و تعداد افراد مسموم هم زیاد بود، تشخیص داده شد که با استقرار در دانشکده، خدمات درمانی مانند تزریق سرم و سایر اقدامات در محل نمازخانه انجام شود.

وی با تصریح این‌که تمام افرادی که براساس تشخیص پزشکان عمومی یا متخصص حاضر در محل نیاز به درمان تکمیلی و رسیدگی بیشتر داشتند، به بیمارستان علی‌اصغر(ع) اعزام شدند، گفت: در مجموع خدمات درمانی ارائه شده در محل برای 254 نفر ثبت شده است.

عالی‌منش با بیان این‌که حدود 88 دانشجو به بیمارستان اعزام شدند، گفت: احتمال این‌که فردی دو یا چند بار به تیم اورژانس مستقر در محل مراجعه کرده و خدماتی را دریافت کرده باشد، وجود دارد؛ تیم اورژانس در هر بار مراجعه برای فرد فرم جدید نوشته و خدمات را ثبت می‌کنند، برای ارائه آمار نفرات مسموم شده باید تطبیق فرم‌ها انجام شود.

مدیر مرکز اورژانس فارس با بیان این‌که ساعت 24 شامگاه چهارشنبه اکثر تیم اورژانس به دلیل کاهش تعداد مراجعان محل را ترک کردند، گفت: تا صبح امروز تعدادی از نیروهای اورژانس در دانشکده حضور داشتند و مراجعاتی نیز ثبت شده است.

عالی‌منش گفت: در این مدت تعداد 8 دستگاه آمبولانس، یک‌دستگاه اتوبوس آمبولانس، 3 تیم بهداشتی، 3 متخصص طب اورژانس و 6 پزشک عمومی به همراه 24 تکنسین اورژانس در دانشکده باهنر حضور داشتند و خدمات درمانی را به دانشجویان ارائه داده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به گفته دانشجویان دانشکده شهید باهنر شیراز، تعدادی از دانشجویان ساکن در خوابگاه بعد از صرف غذا، دچار علائم مسمومیت شدند که طی ساعت‌های اولیه بروز این مشکل، تعداد افرادی که علائم را بروز دادند، بیشتر شد.

این حادثه موجی از اعتراض دانشجویان را به‌دنبال داشت و مسئولان نیز با حضور در جمع دانشجویان به سئوالات و اعتراض‌ها پاسخ گفتند.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.