ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 19358
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۷:۴۸
  • 104 بازدید
  • ارسال توسط :
العبادی در حال گفتگو درباره باقی ماندن نظامیان آمریکایی است

العبادی در حال گفتگو درباره باقی ماندن نظامیان آمریکایی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به ادعای خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ بغداد و واشنگتن در حال گفتگو و مذاکره در خصوص باقی ماندن نظامیان آمریکا در عراق پس از پایان جنگ با داعش هستند.   در گزارش ادعایی این رسانه آمریکایی آمده است: «طبق گفته یک مقام آمریکایی و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به ادعای خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ بغداد و واشنگتن در حال گفتگو و مذاکره در خصوص باقی ماندن نظامیان آمریکا در عراق پس از پایان جنگ با داعش هستند.

 

در گزارش ادعایی این رسانه آمریکایی آمده است: «طبق گفته یک مقام آمریکایی و یک مقام دولت عراق،‌  حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق با دولت ترامپ در حال گفتگو و مذاکره برای حفظ نظامیان آمریکایی در عراق پس از به نتیجه رسیدن و پایان جنگ علیه داعش است».

 

آسوشیتدپرس نوشت:‌ «این دو مقام گفتند که مذاکرات در جریان است و هیچ چیز،‌ نهایی نشده است اما هر دو دولت به این نقطه اجماعی رسیدند که برخلاف خروج سال 2011 نیروهای آمریکایی از عراق، برای تضمین و اطمینان یافتن از تکرار دوباره آشوب و سر برآوردن ستیزه‌جویان،‌ به حضور بلندمدت‌تر نظامیان آمریکایی در عراق نیاز است».

 

 این دو مقام آمریکایی و عراقی که آسوشیتدپرس خبرش را به نقل از آنها منتشر کرده،‌خواستار عدم انتشار نام و هویتشان شدند.

 

گفته شده که این گفتگوها بین عراق و آمریکا، مذاکرات با جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا را هم شامل می‌شود.

 

مقام آمریکایی ناشناس به آسوشیتدپرس گفته که «هیچ چیز قطعی و نهایی نشده و مذاکرات در مراحل اولیه خودش قرار دارد».  

 

به گفته مقام عراقی، نیروهای آمریکایی در داخل حداقل 5 نقطه در موصل و در امتداد مرز عراق با سوریه مستقر خواهند شد و همچنان به آنها عنوان مشاور داده خواهد شد چرا که در غیر این صورت، حضور آنها به مجوز پارلمان عراق نیاز خواهد داشت.

 

بنا به گفته این مقام عراقی، حیدر العبادی به دنبال استقرار حضور تقریبا «محدود» ارتش عراق در موصل پس از پایان جنگ با داعش است؛ نیرویی که در کنار آن، تعداد کمی نظامیان آمریکایی هم قرار خواهند گرفت.

 

مقام آمریکایی گفته که هیچ صحبتی برای ایجاد پایگاه‌های نظامی مستقل آمریکایی در میان نیست چرا که چنین کاری به حضور چندین هزار نیرو و پرسنل نیاز دارد.

 

به گفته او، تعداد نیروهای آمریکایی «چند هزار و کم و بیش شبیه به تعداد کنونی» نیروهای آمریکایی حاضر در عراق خواهد بود.

 

آسوشیتدپرس نوشت: «در حال حاضر پنتاگون، نزدیک به هفت هزار نظامی آمریکایی در عراق دارد البته حضور بسیاری از آنها علنا تایید نشده چرا که آنها در ماموریت موقت و یا مبتین بر قوانین خاص هستند. این نیروها شامل نیروهای آموزش دهنده عراقی‌ها، هماهنگ کننده حملات هوایی و زمینی و نیروهای ویژه در خط مقدم هستند».

 

گزارشها درباره تداوم حضور نظامیان آمریکایی در عراق در حالی منتشر شده که عضو ارشد «کتائب حزب‌الله» از توانمندی نیروهای عراقی برای حفاظت از کشورشان تاکید کرده است.

 

«جعفر الحسینی» گفت: «نیروهای امنیتی عراق و الحشد الشعبی، توانایی حفاظت از مرزها و راه‌های داخلی را دارند. چرا العبادی دارد از شرکای امنیتی آمریکایی استفاده می‌کند؟»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.