ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 19449
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
  • 375 بازدید
  • ارسال توسط :

تشییع پیکرهای پاک 2 شهید دفاع مقدس در زاهدان و کرمانشاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، پیکر مطهر سردار شهید محبعلی فارسی از فرماندهان دفاع مقدس روز پنجشنبه با حضور سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس بر دستان مردم شهیدپرور زاهدان تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.مراسم تشییع پیکر این شهید با حضور […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، پیکر مطهر سردار شهید محبعلی فارسی از فرماندهان دفاع مقدس روز پنجشنبه با حضور سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس بر دستان مردم شهیدپرور زاهدان تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.
مراسم تشییع پیکر این شهید با حضور آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، استاندار، سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه سلمان، مسئولان استانی، علمای تشیع و تسنن و اقشار مختلف مردم زاهدان از مصلای قدس تا گلزار شهدا برگزار شد.
پیکر مطهر این شهید بعد از برگزاری مراسم تشییع در گلزار شهدای زاهدان در کنار دیگر شهدا به خاک سپرده شد.
سردار جانباز و آزاده محبعلی فارسی در 31 تیر سال 1367 در حالی که فرماندهی گردان 405 لشکر 41 ثارالله را برعهده داشت در محور اهواز- خرمشهر در جریان عقب‌راندن نیروهای بعثی و جلوگیری از اسارت هزاران نفر و در حال دفاع جانانه در ایستگاه حسینیه در شرایطی که بالگردهای دشمن از یک سو و نفربرهای بعثی از سوی دیگر نیروهای گردان را به محاصره در آورده بودند پس از ساعاتی مقاومت به اسارت دشمن درآمد.
سردار فارسی در دوران اسارت در اردوگاه 17 و 18 تکریت مدیریت اسرا را به نحو خردمندانه برعهده داشت و در تحکیم وحدت، صبر و بصیرت آزادگان در مقابل فشار شکنجه‌های سخت و طاقت‌فرسای دشمن نقش‌آفرینی کرد.
محبعلی فارسی جانباز و آزاده سرافراز کشور آبان سال 1369 به آغوش میهن اسلامی و خانواده و همرزمان خود بازگشت و تازه دوران سخت رنج‌ها و مشقات پس از اسارتش به دلیل عوارض و جراحات شیمیایی از ناحیه ریه و کبد آغاز شد.
سردار فارسی بعد از تحمل رنج‌های فراوان در سالروز ولادت با سعادت حضرت زین‌العابدین (ع) و همزمان با هفته جانباز به دیار عاشقان و معبود خود پرواز کرد.
شهید محبعلی فارسی یکم شهریور سال 1338 در زابل دیده به جهان گشود و قبل از اعزام به جبهه‌های جنگ به عنوان معلم فعالیت می‌کرد که پس از حضور در جبهه‌ها بنابر پیشنهاد سردار سلیمانی به سپاه پیوست و 2 سال قبل بازنشسته شد.
همچنین پیکر مطهر شهید «محسن عبدلی» پس از گذشت 31 سال روز پنجشنبه طی مراسم باشکوهی با حضور مسئولان و مردم در سنقر و کلیایی تشییع و خاکسپاری شد.
شهید محسن عبدلی که در سال 1365 در منطقه عملیاتی سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود در روزهای اخیر توسط گروه تفحص شناسایی و به سنقر و کلیایی انتقال داده شد.
مراسم تشییع آن شهید والامقام از میدان سپاه شروع و تا صحن مطهر امامزاده احمد(ع) ادامه داشت و پس از اقامه نماز، در مزار شهدای سنقر و کلیایی به خاک سپرده شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.