ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 19487
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۵:۳۱
  • 59 بازدید
  • ارسال توسط :

ترسیم شاکله اندیشه‌های شهید مطهری بر اساس هندسه معرفت دین

حجت‌الاسلام حسین مقدس در گقت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای همه کسانی‌که در حوزه معارف اسلامی کار می‌کنند مسلم است که تمسک به آثار کم‌نظیر استاد شهید مطهری موجب ترقی و سعادت خواهد بود، تصریح کرد: این آثار، نه تنها به عنوان دروازه ورودی به معارف شناخته می‌شوند بلکه قدرت سازندگی ساختار فکری، نظامی را […]

حجت‌الاسلام حسین مقدس در گقت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای همه کسانی‌که در حوزه معارف اسلامی کار می‌کنند مسلم است که تمسک به آثار کم‌نظیر استاد شهید مطهری موجب ترقی و سعادت خواهد بود، تصریح کرد: این آثار، نه تنها به عنوان دروازه ورودی به معارف شناخته می‌شوند بلکه قدرت سازندگی ساختار فکری، نظامی را نیز دارند.

وی اظهار کرد: شهید مطهری به اندازه وسع خویش اشراف کاملی نسبت به جهان‌بینی الهی و مادی داشت و با به چالش کشاندن پایه‌های سست ایدئولوژی‌های مادی، زیبایی نظام توحیدی را به نمایش گذاشت.

مقدس ادامه داد: در جهان‌بینی توحیدی خداوند متعال اول، آخر، ظاهر و باطن هر چیزی است و از منظر شهید مطهری درخت انسانیت اگر بخواهد به راستی بارور شود و میوه دهد، باید ریشه توحیدی و ایمانی داشته باشد.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: شهید مطهری، استاد بزرگی بود که هر چند در مباحث سنگین فلسفی صاحب قلم و نظر بوده اما توانست به تعبیر حضرت امام(ره) با قلمی روان و فکری توانا در تحلیل مسائل اسلامی و توضیح حقایق فلسفی با زبان مردم، به تعلیم و تربیت جامعه بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های این استاد شهید این است که در عین عقلانیت و بهره جستن از تفکر و اندیشه، هرگز از ایمان و تعبد خاص در برابر خدای متعال کناره‌گیری نکرد.

مقدس یادآور شد: در طول تاریخ کم نبودند کسانی‌که دین و شرع را در برابر عقل خود بنیاد و ابزاری خود به مسلخ بردند و قربانی کردند اما این معلم شهید در بیان و بنان خویش ثابت کرد که بین تعبد وحیانی و تفکر عقلانی نه تنها منافاتی نیست بلکه مؤید یکدیگرند.

وی با تأکید بر اینکه آثار شهید مطهری در پی تربیت متعبدان عاقل و عاقلان متعبد است، افزود: آنچه در آثار این معلم شهید قابل شک و تردید نیست، این است که شاکله اندیشه‌های او بر اساس هندسه معرفت دین ترسیم شده که عمده‌ترین شاخصه آن را دفاع همه‌جانبه از اساس دین و رد تمامی مذاهب باطل می‌توان دانست.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: از همین روست که در دنیای معاصر هیچ طالب معارف ناب اسلامی مستغنی از آثار این بزرگ‌مرد نخواهد بود و به یاد داشته باشیم هر چند مقام معظم رهبری، بر حسب ظاهر در محضر استاد شهید شاگردی نکردند اما به تعبیر آقا، یکی از عناصری که بنیه اصلی فکر اسلامی ایشان را پایه‌گذاری کرد، سخنرانی‌های شهید مطهری بوده است.

مقدس یادآور شد: بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی آثار این استاد شهید را برای همه افراد سودمند و ناخدا و کشتیبان این نظام دانستند و مبانی فکری انقلاب و پایه‌گذاری عقیدتی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تفکرات شهید مطهری معرفی کردند.

وی تصریح کرد: شیوع و فراگیری آثار شهید مطهری باعث صیانت جامعه از سقوط و تباهی است بنابراین از دیدگاه مقام عظمای ولایت و رهبری اگر بخواهیم این نظام در ذهن مردم تعمیق شود و حرکت انقلابی این مردم همچنان ادامه پیدا کند، باید افکار مطهری در بین مردم رواج یابد.

مقدس گفت: استاد و معلم شهید علامه مطهری جزء نوادر مردانی بود که از آغاز تا پایان عمر خود همواره منشأ برکات فراوانی شد، او شخصیت منحصربفردی داشت که در تمام آثارش توحید می‌درخشد و تمام عمرش را صرف پیاده کردن کلمه «الله» کرد و پاداش آن را نیز به حق دریافت.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.