ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 19609
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
  • 210 بازدید
  • ارسال توسط :
اکران آثار برگزیده شهید فهیمی/برگزاری دومین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی/ پرداخت کمک هزینه به فیلمنامه های برگزیده

اکران آثار برگزیده شهید فهیمی/برگزاری دومین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی/ پرداخت کمک هزینه به فیلمنامه های برگزیده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برنا، نشست خبری یازدهمین جشنواره خبری فیلم کوتاه سایه و جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی در سالن سینمای دانشگاه سوره برگزار شد.  در ابتدای این نشست محمداسماعیل شفیع پور مدیر امور فرهنگی دانشگاه با تشکر از اهالی رسانه و مدیریت دانشگاه سوره در رابطه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برنا، نشست خبری یازدهمین جشنواره خبری فیلم کوتاه سایه و جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی در سالن سینمای دانشگاه سوره برگزار شد.

 در ابتدای این نشست محمداسماعیل شفیع پور مدیر امور فرهنگی دانشگاه با تشکر از اهالی رسانه و مدیریت دانشگاه سوره در رابطه با برگزاری جشنواره فیلم کوتاه سایه و جشنواره ملی فیلمنامه نویسی اظهار کرد: افتتاحیه جشنواره فیلم سایه از 23 اردیبهشت  در دانشگاه سوره برگزار می‌شود و تا 27  ماه  جاری هم خاتمه می یابد، البته زمان فشرده صبح و عصر فیلم ها رابرای بازبینی گذاشته‌ایم.

وی در ادامه عنوان کرد: جشنواره امسال علاوه بر سبک و سیاق و اهداف سال های گذشته به نام شهید جانباز دکتر حسین فهیمی که از اساتید همین دانشگاه هم بودند،  مزین شده است که قرار است که در این جشنواره آثار برگزیده شهید فهیمی هم اکران شود و در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد.

شفیع پور با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کوتاه سایه جشنواره ای تحت عنوان فیلمنامه نویسی هم دارد که امسال دومین سال برگزاری آن است، گفت: همه ما می‌دانیم که  مشکلات اصلی فیلم ها امروزه نداشتن فیلمنامه خوب و قوی است به همین دلیل دانشگاه سوره با فراخوان دادن جشنواره فیلمنامه نویسی قصد گام نهادن برای پیشرفت این رشته مهم در فیلمسازی دارد که امسال هم 600 اثر در این حوزه به دست ما رسیده که از شهرستان های زیادی هم آثار خوب و قابل توجهی هم ارائه شده است این آثار در حال بررسی هستندالبته بیشتر سناریو و آثار رسیده به جشنواره فیلم "سایه" در ژانر اجتماعی قرار گرفته است.

نوشین شاهوردی دبیر یخش فیلمنامه نویسی ملی این جشنواره با اعلام اینکه هیچ یک از جشنواره های فیلمنامه‌نویسی در کشور ملی نیستند، بیان کرد: برگزاری بخش ملی فیلمنامه نویسی با هدف شناسایی فیلمنامه نویسان در سراسر کشور صورت گرفته است که همه فیلمنامه ها را از سرتاسر کشور جمع آوری می‌کند و آنها را مورد ارزیابی و داوری قرار می دهند.

وی در ادامه افزود: با انجمن سینمای جوان یک تفاهم نامه را امضا کردیم تا بتوانیم به نفرات اول تا سوم کمک هزینه ساخت فیلمنامه‌های برگزیده را تقبل کنیم. سال گذشته 1000 نسخه به جشنواره رسید که امسال با قرار دادن محدودیت ها و قوانینی به 600اثر رسید که هر فیلمنامه ای باید در قالب فیلم کوتاه باشد.

در ادامه مطصفی شیری دبیر جشنواره فیلم "سایه" عنوان کرد: جشنواره سایه یکی از ریشه‌دارترین جشنواره‌های فیلم ایران است، خوشبختانه دانشگاه سوره به طور جدی یکی از قطب های سینما در سطح آموزش عالی سینما  بوده است. حدود 150 فیلم متقاضی شرکت در این جشنواره هستند که مجموعا 43  اثر به بخش اصلی راه پیدا کردند که بخش اصلی خود به 2 بخش مسابقه و جنبی تقسیم می‌شود که 33 اثر در بخش اصلی و 10 اثر هم در بخش جنبی است.

این گزارش تکمیل می شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.