ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 19613
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
  • 451 بازدید
  • ارسال توسط :
عملیات ضد داعش در استانبول

عملیات ضد داعش در استانبول

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، دولت اردوغان و طرفدارانش که وی را بزرگ‌ترین سیاستمدار قرن در کل جهان می‌دانند، بعد از شروع درگیری در سوریه با سیاستی اشتباه اقدام به حمایت موقت از گروه تروریستی داعش نمودند. به ادعای سازمان‌های اطلاعاتی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، دولت اردوغان و طرفدارانش که وی را بزرگ‌ترین سیاستمدار قرن در کل جهان می‌دانند، بعد از شروع درگیری در سوریه با سیاستی اشتباه اقدام به حمایت موقت از گروه تروریستی داعش نمودند.

به ادعای سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورهای اروپایی، حاکمیت اردوغان با دادن چند پایگاه نظامی به داعش در داخل ترکیه و خرید نفت ارزان از این گروه، خواست با یک تیتر چند نشانه را بزند.

اول اینکه نفت ارزان داعش از نظر اقتصادی به نفع ترکیه بود و اردوغان با این کار سودهای ارزنده‌ای کرد.

دوم حمایت تسلیحاتی و نظامی ترکیه از داعش موجبات مقابله با دو دشمن را برای اردوغان فراهم می‌کرد، دشمن اول دولت سوریه (بشار اسد) و دشمن بعدی گروه‌های مسلح کُردهای سوریه بود که قصد ایجاد منطقه خودمختار در شمال سوریه را داشتند. ترکیه آن‌ها را وابسته به گروه تروریستی کارگران کردستان می‌داند.

سوم هم بر هم زدن تمرکز کشورهای مداخل در سوریه به داعش و در نتیجه آن پیشروی و در نهایت پیروزی مقتدرانه گروه‌های معارض تحت حمایت ترکیه مانند ارتش آزاد در نبرد میدانی سوریه بود.

اردوغان در این مسیر شکست خورد و داعش به دلیل همکاری نظامی ایران و روسیه در وضعیت نابودی قرار گرفت لکن کشور ترکیه که دولتش با اهداف شومی وارد سوریه و حامی تروریست‌ها شده بود، درگیر عناصرش گشت که چند طبقه هم از تروریست‌های وابسته به پ.ک.ک خطرناک‌تر بوده و اقدامات وحشیانه‌تری مانند بریدن سر زنان و بچگان را در کارنامه خود داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از منابع خبری ترکیه، در عملیات ضدترور شب گذشته (5 مِی) پلیس این کشور علیه گروه تروریستی کارگران کردستان 25 تن از اعضای این گروه در استانبول دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ویژه پلیس ترکیه با انجام عملیات هم‌زمان به 6 آدرس مختلف افرادی را که ارتباط آن‌ها با گروه تروریستی داعش آشکار شده بود، دستگیر کردند.

گفتنی است، 22 نفر از دستگیر شدگان در حال آمادگی برای انتقال به مناطق درگیر جنگ در سوریه بودند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.