ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 19630
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
  • 107 بازدید
  • ارسال توسط :
عیادت نماینده وزیر علوم از دانشجویان مسموم در شیراز

عیادت نماینده وزیر علوم از دانشجویان مسموم در شیراز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل ازروابط عمومی دانشکده فنی شهید باهنر شیراز، فضل‌الله ایرجی کجوری جمعه 15 اردیبهشت درجریان عیادت از دانشجویان مسموم این دانشکده، بر پیگیری مطالبات دانشجویان تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، شامگاه سه‌شنبه تعدادی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل ازروابط عمومی دانشکده فنی شهید باهنر شیراز، فضل‌الله ایرجی کجوری جمعه 15 اردیبهشت درجریان عیادت از دانشجویان مسموم این دانشکده، بر پیگیری مطالبات دانشجویان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، شامگاه سه‌شنبه تعدادی از دانشجویان دانشکده شهید باهنر شیراز، با علائم مسمومیت به درمانگاه نزدیک این دانشکده مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفتند و با افزایش تعداد مسمومان، تیم‌هایی از اورژانس فارس به محل اعزام شد.

پس از این حادثه محمدرضا عالی‌منش رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: اکثر دانشجویان مسموم شده دانشکده شهید باهنر شیراز بهبود یافته‌اند و تا ظهر امروز تنها 15 نفر دیگر در بیمارستان علی‌اصغر(ع) تحت درمان بودند.

وی افزود: حوالی ساعت 20 شامگاه سه‌شنبه 12 اردیبهشت مورد مسمومیت دانشجویان دانشکده باهنر به اورژانس فارس اعلام و بلافاصله تیم ارزیاب به محل اعزام شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس با بیان اینکه پس از ارزیابی اولیه و با توجه به افزایش تعداد مسموم شدگان، تعداد نیروها و تجهیزات اورژانس افزایش یافت، گفت: از ساعت 20 شامگاه سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه نیروهای اورژانس در محل مستقر بودند.

عالی‌منش با بیان اینکه تشخیص متخصصان و پزشکان اورژانس در مورد دانشجویان، مسمومیت غذایی بود، گفت: این نوع مسمومیت که علائم مشخصی داشته و دوره بیماری حدود سه روز به طول می‌انجامد، با خوردن غذا یا آب آلوده ایجاد می‌شود؛ البته نتایج آزمایشگاهی مشخص کننده دقیق عامل مسمومیت خواهد بود.

وی گفت: قبل از اعزام نیروهای اورژانس حدود 10 دانشجو شخصا به مرکز درمانی نزدیک به دانشکده مراجعه و خدمات درمانی دریافت کرده بودند، خاطرنشان کرد: در مدت حضور تیم اورژانس در محل، تعداد 342 بار مراجعه ثبت شد که ممکن است بعضی از افراد دو بار یا بیشتر هم مراجعه کرده باشند.

عالی‌منش خاطرنشان کرد: هیچ اجباری از سوی فرد یا مجموعه‌ای برای انجام روند درمانی در محل دانشکده وجود نداشت و با توجه به اینکه مسمومیت غذایی معمولا نیازی به بستری شدن ندارد و تعداد افراد مسموم هم زیاد بود، تشخیص داده شد که با استقرار در دانشکده، خدمات درمانی مانند تزریق سرم و سایر اقدامات در محل نمازخانه انجام شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس با تاکید بر اینکه تمام افرادی که براساس تشخیص پزشکان عمومی یا متخصص حاضر در محل نیاز به درمان تکمیلی و رسیدگی بیشتر داشتند، به بیمارستان علی‌اصغر(ع) اعزام شدند، گفت: در مجموع خدمات درمانی ارائه شده در محل برای 254 نفر ثبت شده است.

عالی‌منش با بیان اینکه حدود 88 دانشجو به بیمارستان اعزام شدند، گفت: اینکه فردی دو یا چند بار به تیم اورژانس مستقر در محل مراجعه کرده و خدماتی را دریافت کرده باشد، وجود دارد؛ تیم اورژانس در هر بار مراجعه برای فرد فرم جدید نوشته و خدمات را ثبت می‌کنند، برای ارائه آمار نفرات مسموم شده باید تطبیق فرم‌ها انجام شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس با بیان اینکه ساعت 24 شامگاه چهارشنبه اکثر تیم اورژانس به دلیل کاهش تعداد مراجعان محل را ترک کردند، گفت: تا صبح امروز تعدادی از نیروهای اورژانس در دانشکده حضور داشتند و مراجعاتی نیز ثبت شده است.

عالی‌منش گفت: در این مدت تعداد 8 دستگاه آمبولانس، یک‌دستگاه اتوبوس آمبولانس، 3 تیم بهداشتی، 3 متخصص طب اورژانس و 6 پزشک عمومی به همراه 24 تکنسین اورژانس در دانشکده باهنر حضور داشتند و خدمات درمانی را به دانشجویان ارائه داده‌اند.

نامه سرگشاده تشکل‌های دانشجویی دانشکده شهید باهنر شیراز به وزیر علوم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، صبح امروز نیز تعدادی از تشکل‌های دانشجویی دانشکده شهید باهنر شیراز، طی نامه‌ای سرگشاده به وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری، خواستار رسیدگی به آنچه وضعیت نابسامان آن دانشکده عنوان شده بود، شدند.

تشکل‌های دانشجویی در نامه خود با اشاره به رویدادی که شامگاه سه‌شنبه در دانشکده باهنر رخ داد و اعتراض دانشجویان در روز چهارشنبه 13 اردیبهشت به کیفیت پائین غذا، تاکید کرده‌اند که نسبت به تداوم وضعیت کنونی معترض هستند.

تهیه کنندگان این نامه با تاکید بر اینکه به‌دنبال بهره‌گیری سیاسی نیستند، خواستار توجه جدی به وضعیت کنونی این دانشکده و رفع نابسامانی‌های آن شده‌اند.

نویسندگان این نامه اعلام کرده‌اند که تا روز دوشنبه 18 اردیبهشت منتظر اقدامات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهند بود. 

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.