ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 19651
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۴:۵۶
  • 71 بازدید
  • ارسال توسط :
صلیب سرخ: یکی از اهداف ما برقراری ارتباط با داعش است

صلیب سرخ: یکی از اهداف ما برقراری ارتباط با داعش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "کریستین برلی" نائب رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ که به تازگی به روسیه سفر کرده بود، در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه اینترنتی «گازیتا.رو» از گفتگوهای خود با وزارت دفاع روسیه و همچنین دیده های خود در سوریه و دونباس (شرق […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "کریستین برلی" نائب رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ که به تازگی به روسیه سفر کرده بود، در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه اینترنتی «گازیتا.رو» از گفتگوهای خود با وزارت دفاع روسیه و همچنین دیده های خود در سوریه و دونباس (شرق اوکراین) سخن گفت.

خانم برلی در مورد هدف از سفر خود به مسکو گفت: «من در چارچوب کنفرانس امنیتی مسکو در خصوص اوضاع امنیتی در خاورمیانه، بویژه سوریه و عراق و البته یمن سخنرانی کردم. وظیفه من نه تنها توضیح اهداف ما، بلکه بازگو کردن نگرانی‌ها در مورد وضعیت انسانی در منطقه بود. برای اینکه برای ما بسیار اهمیت دارد که همه طرفین در مناقشات منطقه به حقوق انسانی احترام بگذارند و این مسئله باعث شود تا وضعیت مردم غیرنظامی ساکن مناطق درگیری حداقل کمی بهبود یابد.»

این مقام صلیب سرخ در مورد دیدارهای خود با مقامات روسی توضیح داد: «ما با مقامات دولتی و بخصوص وزارت دفاع روسیه در ارتباط هستیم و من دیدارهای کوتاهی در مسکو داشتم. مسئله مهم آن است که همه طرفینی که به نوعی در مناقشات منطقه‌ای درگیر هستند صلیب سرخ را به رسمیت شناخته و با ما صحبت می کنند. و این مسئله این امکان را برای ما فراهم می سازد تا ما به فعالیت خود ادامه داده و حتی در مناطقی که تحت کنترل مخالفان قرار دارد، به ساکنین آنها کمکهای انسانی و پزشکی ارائه دهیم.»

وی در مورد اوضاع انسانی در سوریه توضیح داد: «مسلما اوضاع همچنان خطرناک بوده و ادامه زندگی برای مردم غیرنظامی بسیار دشوار است. با وجود برقراری آتش بس در سوریه طی یک سال اخیر، این رژیم در همه مناطق رعایت نمی شود و اوضاع بسیار حساس و سریعا قابل تغییر است. کمکهای انسانی بیشتر از همه در مناطق شرق گوتا، حماء، خمص و حلب مورد نیاز است.  

برلی در مورد تحقیقات در خصوص حادثه «خان شیخون» نیز گفت: «ما در مسائل سیاسی اصلا دخالت نمی کنیم، ولی اگر اطلاعاتی بدست ما رسید، فورا آن را در دسترس جامعه بین‌الملل قرار می دهیم. البته ما تاکنون چندین بار در سوریه و عراق با موارد استفاده از سلاحهای شیمیایی مواجه شده ایم.»

این مقام در مورد اهداف صلیب سرخ در سوریه افزود: «اولویت ما کمک رسانی به همه مناطق نیازمند و دسترسی به مناطق بسته است و به همین دلیل وظیفه داریم تا با همه شرکت کنندگان در مناقشه ارتباط برقرار کنیم که البته صادقانه بگویم، این مسئله در سوریه اصلا آسان نیست. در این کشور ، یک طرف دولت سوریه قرار دارد و در طرف دیگر بیش از 300 گروه مسلح مختلف که ارتباط با همه آنها بسیار دشوار است، چه رسد به اینکه آنها را برای همکاری و دسترسی یافتن به مناطق تحت کنترل آنها متقاعد نمود. البته اخیرا این روند بهتر از گذشته شده است. البته ما با گروه تروریستی داعش تماسی نداشته‌ایم، هرچند تلاش کرده‌ایم تا با برقراری تماس بتوانیم به مردمی که در مناطق تحت کنترل آنها زندگی می کنند کمک کنیم و برای رسیدن به این هدف حاضر هستیم حتی با این گروه هم ارتباط داشته باشیم.»

کریستین برلی در مورد همکاری با روسیه در عرصه سوریه یادآور شد: «ما بیشتر با سازمان‌های غیرسیاسی و فعال در زمینه مسائل انسان دوستانه همکاری داریم و همانطور که گفتم در مسائل سیاسی دخالت نمی کنیم. البته با طرف روسی هم با توجه به حضور آنها در سوریه، برای کمک رسانی به ساکنین مناطق آزاد شده از دست تروریست‌ها، در ارتباط هستیم. در مجموع ما مجبور هستیم اقدامات خود را با دولت سوریه، طرف روسی و گروه‌های مسلح مخالف هماهنگ کنیم و همین مسئله فعالیت ما را بسیار کند می کند.»

وی در مورد فعالیت صلیب سرخ در منطقه دونباس (شرق اوکراین) نیز توضیح داد: «در شرق اوکراین نیز تلاش ما کمک کردن به مردم ساکن مناطق درگیری است که با مشکلات بسیاری، از جمله قطعی طولانی برق و کمبود آب مواجه هستند. در آنجا نیز ما هم با دولت اوکراین، هم طرف روسی و هم مقامات محلی دونتسک و لوهانسک در ارتباط هستیم تا بتوانیم شرایط زندگی برای ساکنین را بهبود ببخشیم. باید بگویم صلیب سرخ تنها سازمان بین المللی است که اجازه فعالیت در مناطق تحت کنترل جدایی طلبان در دونتسک و لوهانسک را دارد و این مسئله  امکان آن را به ما داده تا راحت تر به مردم ساکن منطقه در حد توان خود کمک کنیم.»

این مقام صلیب سرخ، مسئله اسرا در دو طرف مناقشه در اوکراین را، بزرگترین مشکل نام برده و گفت: «ما تاکنون نتوانسته ایم به محل نگهداری اسرای جنگی در دونتسک و لوهانسک دسترسی داشته باشیم، ولی یکبار از محل نگهداری اسرای ارتش اوکراین بازدید داشته ایم.»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.