ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 19932
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۹:۱۶
  • 218 بازدید
  • ارسال توسط :
ارتش فیلیپین: گروه تروریستی ابوسیاف طی 2 ماه آینده سقوط می کند

ارتش فیلیپین: گروه تروریستی ابوسیاف طی 2 ماه آینده سقوط می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، ارتش فیلیپین تصریح کرد تروریست های ابوسیاف در مدت زمان تعیین شده توسط ‘رودریگو دوترته’ رئیس جمهوری این کشور شکست خواهند خورد.ژنرال ‘کارلیتو گالوز جونیور’ از فرماندهان بلندپایه نظامی فیلیپین در میندانائو در جنوب این کشور که جولانگاه تروریست ها است، گفت که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، ارتش فیلیپین تصریح کرد تروریست های ابوسیاف در مدت زمان تعیین شده توسط ‘رودریگو دوترته’ رئیس جمهوری این کشور شکست خواهند خورد.
ژنرال ‘کارلیتو گالوز جونیور’ از فرماندهان بلندپایه نظامی فیلیپین در میندانائو در جنوب این کشور که جولانگاه تروریست ها است، گفت که در نتیجه 29 برخورد و درگیری بزرگ نظامیان با گروه ابوسیاف از ماه ژانویه تاکنون 114 تروریست کشته شده، خود را تسلیم کرده و یا به اسارت درآمده اند.
به نوشته تارنمای روزنامه ‘فیل استار’، وی گفت که در این درگیری ها 60 نفر از اعضای ابوسیاف کشته، 13 تن دیگر دستگیر و 41 تن نیز خود را به نیروهای دولتی تسلیم کرده اند.
براساس این گزارش، دستکم 35 عضو گروه تروریستی ابوسیاف نیز در این درگیری ها زخمی شده و 67 سلاح گرم از تروریست ها به دست آمده است.
وی گفت که عملیات نظامی شدید به طور قابل توجهی توانایی تروریست های ابوسیاف را برای دزدی دریایی و آدم ربایی و حملات تخریبی از بین برده است و آنها تحت فشار قرار دارند.
گالوز گفت: برخی از اعضای ابوسیاف که تسلیم شده اند در حال کمک به نظامیان برای شناسایی چهره های کلیدی این گروه هستند.
این فرمانده نظامی فیلیپین تاکید کرد تروریست های ابوسیاف نمی توانند خود را بازیابی کنند.
به گفته وی، ارتش در حال کار برای تسلیم شدن 21 عضو دیگر گروه ابوسیاف در استان ‘سولو’ است و انتظار می رود تسلیم این افراد تاثیر بسیار زیادی در روحیه این گروه همپیمان داعش داشته باشد.
گالوز با تاکید بر اینکه ‘اراده دشمن در حال حاضر شروع به فرو ریختن کرده است’، گفت که دیدار ‘رودریگو دوترته’ رئیس جمهوری فیلیپین با نظامیان، روحیه آنها را افزایش داده است.
ارتش فیلیپین در تلاش برای نابودی کامل گروه ابوسیاف است که در ابتدا اهداف جدایی طلبی داشت، اما اکنون به سرقت، آدم ربایی و باج گیری روی آورده است.
این گروه در حال حاضر ده ها گروگان خارجی را در اختیار دارد که بیشترین آنها ملوانان ویتنامی هستند که با توجه به در اختیار داشتن قایق های کوچک و پرسرعت تروریست های ابوسیاف، به آسانی به دام این گروه می افتند.
گروه ابوسیاف در دهه 90 میلادی با پشتیبانی مالی شبکه تروریستی القاعده در مناطق مسلمان ‌نشین جنوب فیلیپین تاسیس شد و از آن زمان تاکنون بارها به خاطر ربودن شهروندان خارجی خبرساز بوده است.
این گروه را ‘عبدوراجاک جانجالانی’ سال 1989 با هدف پل زدن بر شکاف بین جبهه ملی آزادیبخش مورو MNLF به رهبری ‘نور میسواری’ و جبهه آزادیبخش اسلامی مورو به رهبری ‘هاشم سلامت’ سازماندهی کرد.
با مرگ جانجالانی در سال 1998 میلادی و جانشینی ‘قذافی ابوبکر جانجالانی’ گروه ابوسیاف به یک باند تبهکار تبدیل شد که به فعالیت های مجرمانه ای چون گروگان گرفتن گردشگران برای باج گیری، قاچاق و اعمال خشونت آمیز روی آورد.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.