ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 20089
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۶:۲۸
  • 216 بازدید
  • ارسال توسط :
اقدام بخشدار جوکار توهین‌آمیز، غیرقانونی و مجرمانه است/ پلیس راه خراسان رضوی قصوری نداشته است

اقدام بخشدار جوکار توهین‌آمیز، غیرقانونی و مجرمانه است/ پلیس راه خراسان رضوی قصوری نداشته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سال 96 در پاسخ به پرسش فارس در خصوص آخرین وضعیت پرونده تصادف آزادراه شهید شوشتری خراسان رضوی و همچنین برخورد خودروی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سال 96 در پاسخ به پرسش فارس در خصوص آخرین وضعیت پرونده تصادف آزادراه شهید شوشتری خراسان رضوی و همچنین برخورد خودروی فرماندار ملایر با پلیس راه، اظهار داشت: در قضیه آزادراه شهید شوشتری اقداماتی که همکاران‌مان در پلیس راه خراسان رضوی انجام داده بودند با توجه به بررسی همان موقع و حضور بازرسین در صحنه، اقدامات بجا بوده و طبق قانون اجرا شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: فرمانده پلیس راه استان به وظایف خود آشناست و در صحنه تصادف نیز حضور داشته است و همه آنچه را که باید انجام می‌داده، اجرا کرده است.

سردار مهری به تصادفات چند خودرویی در ایام نوروز در برخی استان‌ها پرداخت و گفت: در قزوین، قم، آذربایجان شرقی و همچنین خراسان رضوی در مسیر بزرگراهی شاهد تصادفات چند خودرویی بودیم؛ در همان روز بروز حادثه در بزرگراه شهید شوشتری نیز طبق آمار نزدیک به 78 هزار خودرو در حال تردد از مشهد به نیشابور بودند و به علت لغزندگی جاده و مه‌آلودگی مسیر بیش از 40 خودرو در 2 تا 3 مقطع با هم تصادف منجر به خسارت کردند که البته متأسفانه یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی کشور، تصریح کرد: مقررات و آیین‌نامه‌ راهنمایی و رانندگی وظیفه راننده را مشخص کرده و اعلام کرده که راننده در شرایط مختلف زیست محیطی باید چگونه رانندگی کند و چگونه سرعتی را برای تردد خود لحاظ کند.

سردار مهری به حادثه بزرگراه شهید شوشتری پرداخت و گفت: بعضی راننده‌ها در این حادثه عدم توجه به جلو، عدم رعایت سرعت مطمئنه و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را در تردد خود لحاظ کرده بودند که متاسفانه منجر به برخورد خودروها و حادثه تصادف زنجیره‌ای شد.

وی افزود: پلیس به همه وظایف خود در آن محور عمل کرد و عوامل پلیس در مسیر مشهد به نیشابور با حضور فیزیکی در مسیر و تذکر به رانندگان شرایط جاده و محیط را متذکر شده بودند؛ همچنین تابلوهای متغیر اطلاع‌رسانی حداکثر سرعت را در این شرایط 40 کیلومتر مشخص کرده بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ادامه داد: پلیس راه استان از نظر ما اطلاع‌رسانی دقیق به هموطنان را انجام داده است و هم‌اکنون پرونده در مراجع قضایی و مطالبی را که بازپرس خواسته‌اند نیز ارائه داده‌ایم. ما پیگیر آن هستیم که پرونده مسیر قانونی خود را انجام دهد چرا که اقدامات پلیس راه قانونی بوده و حتی بیش از 7-8 گشت پلیس راه نیز برای کنترل مسیر در آن لحظه حضور داشته‌اند.

سردار مهری در پاسخ به دیگر پرسش فارس مبنی بر حادثه برخورد خودروی فرماندار ملایر با مامور پلیس راه و واکنش این پلیس نسبت به این اقدام اعلام کرد: اقدام بخشدار جوکار در این قضیه توهین‌آمیز، غیر قانونی و مجرمانه است؛ ایراد ضرب و جرح به مامور وظیفه‌شناس ما که از جانبازان شیمیایی جبهه است اقدامی مجرمانه و غیرقانونی است.

وی تصریح کرد: فرماندار شهرستان ملایر نیز در آن خودرو حضور داشته و شاهد اقدام مجرمانه بخشدار بوده ولی با توجه به اینکه ایشان مسئول شورای ترافیک شهرستان بوده، اقدام مسئولانه‌ای نیز نداشته‌اند، حتی نسبت به انتقال مامور مجروح ما به بیمارستان نیز عملی انجام نداده‌اند.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور اعلام کرد: پرونده در مرجع قضایی همدان مطرح است و ما منتظریم تا قانون اجرا شود چرا که قانون برای همه یکسان است و مسئول و غیر مسئول ندارد و باید همه از قانون تبعیت کنند.

وی ادامه داد: این افراد از اعمال قانون مامور پلیس جلوگیری کرده‌اند و با ایراد جرح باعث مصدومیت مامور شده‌اند که این جرم است.

سردار مهری گفت: طبق ماده 719 اگر راننده‌ای فرد مجروحی را در جاده دید باید به درمانگاه برساند اما متاسفانه فرماندار حتی این کار را نیز انجام نداد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به بیان جزئیات بیشتری در این خصوص پرداخت و اعلام کرد: مامور ما برای اعمال قانون راننده متخلفی را که با سرعت غیرمجاز در حال حرکت بود متوقف کرد و از آن مدارک خواست که در این لحظه بخشدار به جای راننده پشت خودرو می‌نشیند و با مأمور برخورد می‌کند؛ مأمور ما عنوان کرد که وقتی خودرو به وی برخورد کرد پرت شده و برف پاک‌کن ماشین را گرفته و بخشدار با حرکت مارپیچ کاری می‌کند که مأمور به وسیله جاده پرت شود.

سردار مهری اعلام کرد: استفاده از خودرو در این قضیه وسیله قتاله بوده و از مرجع قضایی خواستار رسیدگی هرچه زودتر به این قضیه هستیم.

وی در خصوص پلاک این خودرو گفت: پلاک خودرو شخصی بوده و البته برای پلیس پلاک شخصی و دولتی فرقی ندارد. پلاک همه خودروها در برابر قانون یکسان است و مسئولان باید هرچه بیشتر قوانین را رعایت کنند.

ادامه دارد…

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.