ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 20226
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۵:۰۷
  • 69 بازدید
  • ارسال توسط :
جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در مشهد

جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با تفاهم صورت گرفته دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس همزمان با ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد. سید مرتضی بختیاری در جلسه ستاد هماهنگی و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با تفاهم صورت گرفته دوازدهمین نمایشگاه جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در مشهدبین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس همزمان با ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

سید مرتضی بختیاری در جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت افزود: نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس از 8 تا 15ماه مبارک رمضان امسال در جوار مضجع شریف امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

او از همه نهادهای مرتبط با امر برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت خواست با توجه به فراهم شدن موقعیت برپایی این نمایشگاه در حرم مطهر رضوی، طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه و تاثیرگذار خود را به اجرا درآورند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: دشمنان اسلام و استکبار جهانی تمام قد برای مهجور کردن دین و جدایی آموزه های دینی از متن زندگی بشریت به میدان آمدند و تلاش های آنان همچنان با قوت و در قالب های جدید ادامه دارد.

بختیاری گفت: قرآن کریم به عنوان معجزه و میراث گرانبهای پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) برای همه اعصار و زمان ها، محور وحدت امت های اسلامی و راه علاج و تعالی بشریت است از این رو خدمت به قرآن و عترت وظیفه و رسالت دستگاه های متولی فرهنگ است.

او افزود: مقام معظم رهبری بارها به تشریح و تبیین لزوم بهره مندی از مفاهیم قرآنی و تدبر در آیات الهی مصحف شریف تاکید فرموده اند و برپایی محافل قرآنی با حضور ایشان و دستورات صریح ایشان درباره تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم، نشان دهنده جایگاه ویژه و عظمت قرآن در جامعه اسلامی است.

بختیاری با اشاره به ظرفیت های گسترده قرآنی در مجموعه آستان قدس رضوی افزود:مجموعه هایی نظیر گنجینه قرآن های نفیس و خطی، بنیاد پژوهش های اسلامی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، چاپخانه بین المللی قرآن کریم و اداره علوم قرآنی حرم مطهر رضوی اقدامات مثبتی را برای ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی انجام می دهند اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله است.

به گفته او آستان قدس رضوی برای برپایی  دوازدهمین نمابشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد درمرکز نمایشگاههای دائمی آستان قدس رضوی با مساحت  8هزار مترمربع وهمچنین حدفاصل بین باب الرضا و باب الجواد با مساحت  هزارو 500مترمربع آمادگی دارد.
 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.