ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 20242
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۵:۳۶
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :

موافقت ترامپ با تجهیز کردهای سوریه به سلاح‌های سنگین‌

رئیس‌جمهور آمریکا با مجهز کردن یگان‌های مدافع خلق کرد به سلاح‌های سنگین‌تر موافقت کرد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه ان‌بی‌سی، وزارت دفاع  آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم مجهز کردن کردهای سوریه به سلاح با هدف کمک به آن‌ها برای تحقق پیروزی در رقه […]

رئیس‌جمهور آمریکا با مجهز کردن یگان‌های مدافع خلق کرد به سلاح‌های سنگین‌تر موافقت کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه ان‌بی‌سی، وزارت دفاع  آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم مجهز کردن کردهای سوریه به سلاح با هدف کمک به آن‌ها برای تحقق پیروزی در رقه صورت می‌گیرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دستور مسلح کردن کردهای سوریه برای شکست داعش در رقه را داده است.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: این جنگ طولانی و سخت خواهد بود اما در نهایت به شکست داعش منجر خواهد شد.
در بیانیه این وزارتخانه آمده است: واشنگتن برای مطمئن کردن ترکیه درباره درستی تصمیم مسلح کردن کردها تلاش خواهد کرد. واشنگتن به حمایت از هم‌پیمانانش در ناتو پایبند است.
آنکارا با مجهز کردن نیروهای سوریه دموکرات به سلاح کاملا مخالف است و یگان‌های مدافع خلق کرد را جزو پ‌ک‌ک می‌داند.
سخنگوی پنتاگون تأکید کرد: ما به خوبی نگرانی‌های امنیتی ترکیه، شریک ما در ائتلاف ضد داعش را درک می‌کنیم و دوست داریم مردم و دولت ترکیه را مطمئن کنیم که آمریکا به ممانعت از خطرات امنیتی اضافی و حمایت از شریکمان در ناتو پایبند است.
سلاح‌هایی که آمریکا قرار است در اختیار کردها قرار دهد شامل نفربر، مهمات و سلاح‌های سبک و سنگین است و همچنین ماشین‌های راه‌سازی همچون بولدوزور برای تحکیم و احداث مواضع در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
آمریکا معتقد است که جنگجویان کرد نقش کلیدی در سقوط رقه خواهند داشت. پنتاگون آنها را منضبط‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین نیروی ضدداعش می‌داند اما مخالفت ترکیه باعث شده آمریکا با احتیاط گام بردارد.
با این حال قریب‌الوقوع بودن نبرد رقه جایی برای تاخیر باقی نگذاشته و کردها طیفی از تجهیزات را دریافت خواهند کرد.
منابع آمریکایی گفتند کردها به آنها اطمینان داده‌اند که پس از نبرد، رقه را ترک خواهند کرد تا تحت کنترل شورشیان عرب قرار گیرد.
موافقت ترامپ با این کمک تسلیحاتی، در آستانه سفر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به واشنگتن صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود این تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا بر فضای رایزنی میان دو طرف تاثیر بگذارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.