ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 20336
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۸:۰۲
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :

نامه کارگردان معروف سینما به شهردار تهران

محمد حسین فرحبخش تهیه‌کننده و کارگردان سینما در نامه‌ای خطاب به محمد باقرقالیباف – شهردار تهران – نسبت به عملکرد سینماهای شهرداری و برخی سخنان در این زمینه واکنش نشان داد.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از انتخاب به نقل از ایسنا، در متن این نامه خطاب به قالیباف آمده […]

محمد حسین فرحبخش تهیه‌کننده و کارگردان سینما در نامه‌ای خطاب به محمد باقرقالیباف – شهردار تهران – نسبت به عملکرد سینماهای شهرداری و برخی سخنان در این زمینه واکنش نشان داد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از انتخاب به نقل از ایسنا، در متن این نامه خطاب به قالیباف آمده است:« چند ماه قبل در اعتراض به تحریم نمایش فیلم‌ها در سینماهای متعلق به شهرداری و ترکتازی یکی از مدیران فرهنگی شما، نامه‌ای خطاب به شما نوشتم که نه فقط حرف من که در بردارنده مطالبات و سوالات بخش وسیعی از اهالی سینمای ایران از شما بود، دریغا که به رغم درخواست صادقانه من و همچنین هشدارم در این باره که مقام مسئول شما صراحتاً و با افتخار اعلام کرده نظرات و آرای شهید مطهری را قبول ندارد، نه پاسخی به نامه دادید و نه در جهت رسیدگی به اوضاع اقدامی کردید و همچنان سکان‌دار سینماهای شهرداری همان کسی است که فیلم‌ها را مطابق نظر شخصی‌اش تحریم می‌کند و با افتخار می‌گوید شهید مطهری را قبول ندارد.
 
حال سوال از شما این است که خدای ناکرده در صورت انتخاب به عنوان رییس جمهور هم قرار است با همین شیوه و منش به اداره کشوری اسلامی بپردازید؟
 
شما چگونه در مناظره‌ها و سخنرانی‌های انتخاباتی خود دم از فرهنگ و دلسوزی برای اهل فرهنگ می‌زنید در حالی که هنوز کام اهالی سینمای ایران از تحریم فیلم‌های دارای مجوز قانونی و عدم نمایش‌شان در سینماهای متعلق به شهرداری تلخ است و خسارت مادی و معنوی این اقدام شما برای سینمای ایران قابل اندازه‌گیری نیست.
 
شما چگونه مدعی حمایت از فرهنگ و هنر هستید در حالی که به رغم تجمیع عوارض و ارزش افزوده محصولات و غیرقانونی بودن دریافت عوارض جداگانه، هنوز شهرداری به زور و بی هیچ منطقی بابت هر بلیط از سینمای ایران 5 درصد عوارض غیرقانونی دریافت می‌کند؟
 
آقای قالیباف خواهش می‌کنم جنابعالی دیگر مدعی کمک به خانه سینما و نهادهای فرهنگی نباشید؛ در حالی که … از امکانات شهرداری و حتی مالکیت پردیس‌های سینمایی و منافع آن تنها نزدیکان‌تان نفع برده‌اند و کوچک‌ترین سهمی به بدنه نجیب سینمای ایران نرسیده است.
 
…آیا از حجم گسترده و بی‌حساب بیلبوردهایی که برای تبلیغ در اختیار یک جوان و فیلم‌های او می‌گذارید بدنه سینمای ایران و دیگر فیلم‌ها سهمی دارند؟ …
 

 
در صورت اصرار بر ادامه مبارزات انتخاباتی و به رغم اینکه شما به پرسش‌های ما در نامه پیشین بی توجه بودید، هم‌چنان از شما سئوالاتی داریم؟
 
اگر خدای ناکرده شما رییس جمهور شدید و مثلا شهرداری فیلمی که از دولت شما مجوز گرفته بود را تحریم کرد، واکنش شما چه خواهد بود؟
 
آیا مدیران فرهنگی شما و وزیر ارشاد دولت شما از همین سنخ افراد … هستند که امروزه در مناصب فرهنگی شهرداری مسئول هستند و با افتخار می‌گویند آرا و افکار شهید مطهری را قبول ندارند؟
 
آیا در دولت شما، مثل امروز در شهرداری، همچنان نورچشمی‌ها و به قول شما 4 درصدی‌ها میدان‌دار خواهند بود؟
 
آیا با دگراندیشان و منتقدان و اهل فرهنگ به سیاق این سال‌ها در شهرداری و نیروی انتظامی همچنان برخوردی تند، خشن و گازانبری خواهید داشت؟
 

 
این پرسش‌های جمع کثیری از اهالی هنر و فرهنگ است و امیدواریم در مناظره بعدی به جای حمله و تخریب رقیب وقت خود را صرف پاسخ به این ابهامات و سوالات کنید، هر چند پیش از این امید داریم به جای تلاش برای تصاحب قدرت، ابتدا در عمل به تصحیح مشی خود بپردازید و سپس در سپهر سیاسی ایران در کسوت و قواره‌ای که مناسب و متناسب با توانایی‌های شما است عرض اندام کنید.
 
فاعتبرو یا اولی ابصار»
 
(توضیح: با توجه به مفاد نامه و نامزد بودن شهردار تهران در انتخابات ریاست جمهوری، تنها بخش‌هایی از آن که بیشتر به حوزه‌ی سینما مربوط بود منتشر شد و بخش اعظم نامه به دلیل احترام به ضوابط، در این گزارش درج نشده است.)

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.