ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 20451
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۸:۳۳
  • 100 بازدید
  • ارسال توسط :
شهر موصل در آستانه پاک‌سازی کامل + نقشه

شهر موصل در آستانه پاک‌سازی کامل + نقشه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛نیروهای پلیس فدرال با کمک نیروهای امنیتی و ارتش عراقی طی یک هفته گذشته موفق به پاک‌سازی محله‌های مهم و راهبردی مانند «مشیرفه، الهرمات، حاوی کنیسه، 30 تموز. الصناعیین» و مقبره «وادی عکاب» را به‌طور کامل پاک‌سازی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛نیروهای پلیس فدرال با کمک نیروهای امنیتی و ارتش عراقی طی یک هفته گذشته موفق به پاک‌سازی محله‌های مهم و راهبردی مانند «مشیرفه، الهرمات، حاوی کنیسه، 30 تموز. الصناعیین» و مقبره «وادی عکاب» را به‌طور کامل پاک‌سازی کنند.

نیروها طی عملیات پاک‌سازی مناطق ذکرشده موفق شدند حدود 60 تروریست داعش را کشته و زخمی کنند. در حال حاضر تنها محله‌های «17 تموز، جلاقه، الاقتصادیین، العریبی، الرفاعی، الاصلاح الزراعی، الزنجیلی، الشفاء و موصل قدیم» تحت اشغال تروریست‌های داعش است که تنها کمتر از 7 درصد از شهر موصل محسوب می‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از صاحب نیوز، نیروهای عراقی در حال حاضر خود را برای آغاز عملیات پاک‌سازی محله‌های «17 تموز، الاقتصادیین و جلاقه» آماده می‌کنند.

photo_2017-05-11_07-16-45 روند پاکسازی محله های موصل طی یک هفته گذشته

هم‌زمان با پیشروی نیروهای عراقی در محله‌های آلوده به تروریست‌های داعش، ده‌ها تن از شهروندان موصل با فرار از مناطق تحت اشغال داعش به مناطق تحت کنترل  نیروهای عراقی پناه بردند.

سازمان ملل طی چند روز اخیر با انتشار گزارشی اعلام کرد که طی دو ماه گذشته، 435 هزار نفر از مناطق مختلف موصل آواره شده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، از شروع عملیات نینوا در تاریخ 17/10/2016 تاکنون 615 هزار نفر از اهالى این مناطق آواره شده‌اند.

عملیات آزادسازی شرق موصل در اکتبر سال 2016 با آزادی تمامی مناطق این بخش از شهر به پایان رسید و در 19 فوریه سال 2017 عملیات بخش غربی آغاز شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.