ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 20528
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
بررسی موضوع ظهور منجی بشریت از دیدگاه های ادیان مختلف در قم/تقدیر از برترین های مهدویت

بررسی موضوع ظهور منجی بشریت از دیدگاه های ادیان مختلف در قم/تقدیر از برترین های مهدویت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، حجت ‌الاسلام محمدمهدی حائری ‌پور پژوهشگر مهدوی روز پنجشنبه در کمیسیون های تخصصی همایش در مدرسه امام موسی کاظم(ع) با اشاره به زمینه سازی برای ظهور منجی گفت: بسیاری از آموزه های دینی در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است که باید به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، حجت ‌الاسلام محمدمهدی حائری ‌پور پژوهشگر مهدوی روز پنجشنبه در کمیسیون های تخصصی همایش در مدرسه امام موسی کاظم(ع) با اشاره به زمینه سازی برای ظهور منجی گفت: بسیاری از آموزه های دینی در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است که باید به احیای این آموزه ها برای دستیابی به حکومت مهدوی تلاش کرد.
وی ادامه داد: سنت وقف یکی از آموزه های دینی است که با حکومت مهدی(عج) احیا خواهد شد و ارتباطات اجتماعی همراه با پیشرفت مادی و معنوی تقویت خواهند شد.
این پژوهشگر با بیان این که حکومت مهدوی به دنبال وحدت بین ادیان مختلف است گفت: در آموزه های دینی اسلام افراط و تفریط مورد نهی قرار گرفته است و هیچ جایگاهی برای نفی ادیان دیگر وجود ندارد.
وی ادامه داد: دین مبین اسلام به انجام مستحب تاکید کرده است تا از این طریق برکت هایی برای دین اسلام به همراه داشته باشد و به واسطه خوبان بدعت ها را از بین ببرد.
در بخش دیگر این کمیسیون، حجت ‌الاسلام مهدی جعفرزاده با اشاره به طبقه بندی روایات در خصوص ظهور منجی بشریت گفت: روایات مرتبط با وقایع بعد از ظهور امام زمان(عج) وجود دارد که باید بر اساس مستندات دینی و روایی طبقه بندی شده و در اختیار محققان قرار گیرد.
وی افزود: طبق گفته علامه مجلسی بیش از 200 حدیث در مورد بازگشت پیامبران بعد از ظهور منجی وجود دارد که جزییات این روایات و احادیث باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی بیان داشت: در این خصوص روایات بسیاری وجود دارد که باید بر اساس آنها اطلاعات و آگاهی عمومی جامعه را در حوزه مهدویت ارتقا بخشیم و مردم را با این موضوع آشنا کنیم.
جعفرزاده با اشاره به وجود روایاتی در خصوص بازگشت امام حسین(ع) بعد از ظهور امام زمان گفت: در این خصوص روایات معتبری وجود دارد که ایشان به عنوان نخستین فردی است که با بعد از امام عصر(عج) ظهور کرده و حضرت علی(ع) نیز حضور خواهند یافت.
در بخش دیگر این کمیسیون ها، ابراهیم راستیان از دیگر پژوهشگران مهدوی، با اشاره به این که باید سلوک فردی و اجتماعی داشته باشیم گفت: اگر سلوک فردی نداشته باشیم در جامعه و ارتباط با افراد حضور موفقی نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: انسان باید با داشتن علم حضوری و شهودی ضمن درک حقیقت وجودی خویش به دنبال شناخت مهدویت و منجی آخر بشریت باشد چرا که درک درست از امام زمان خویش داشتن باعث ایجاد حکومت معنوی و الهی می شود.
وی با بیان این که خودشناسی کمک شایانی به شناخت مهدویت می کند گفت: یکی از ویژگی های زمان ظهور این است که انسان بتواند به حقیقت خودش شناخت پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: زمانی که انسان وجود درونی خویش را بشناسند در تعاملات اجتماعی نیز به رشد و تعالی دست پیدا می کند.
در ادامه کمیسیون های تخصصی سیزدهمین همایش دکترین مهدویت، علیرضا افضلی از دیگر پژوهشگران با تاکید بر حفظ ارزش های دینی و اسلامی در جامعه گفت: آیات قرآنی بر ضرورت توجه به کلام الهی برای رسیدن به آینده ای درخشان اهتمام دارد.
وی بیان داشت: سنت های مختلف الهی وجود دارد که در منابع و تالیف ها تنها تعدادی از آنها استخراج شده است که به وقایع پس از ظهور منجی اشاره کرده است.
وی با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص قوم برگزیده در آخر الزمان(عج) گفت: در برخی از آیات از قوم بنی اسرائیل به عنوان قوم برگزیده یاد شده است که باید از لحاظ روایی مورد بررسی قرار گیرد.
در بخش دیگر این کمیسیون، حجت الاسلام محمد هادی هدایت پژوهشگر مهدوی گفت: شهید مطهری در کتاب انسان کامل با نگاه عرفای اسلامی به وظایف انسان کامل و به ویژگی های جامعه مهدوی و برنامه های اجتماعی پرداخته است.
وی بیان داشت: ضرورت ظهور امام عصر(عج) یکی از مهمترین مباحث عرفان اسلامی است که توسط برخی از دشمنان اسلام مورد تحریف قرار گرفته است.
وی با اشاره بر این که تحقق رحمت نبوی از زمینه های ظهور منجی بشریت است گفت: زمانی که این موضوع به عنوان عرفان اسلامی در جامعه احیا شود زمینه های ظهور تحقق پیدا می کند.
در بخشی از این همایش از برترین های مهدویت از جمله، آیت‌ الله شیخ عیسی قاسم به عنوان مروج اسلام ناب محمدی(ص)، حجت ‌الاسلام محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان مدیر مهدوی، حجت ‌الاسلام بهرامی نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی به عنوان ولی ‌یاور، مرتضی سقائیان‌ نژاد شهردار قم به عنوان مدیر جهادی، حسن تهرانی مقدم به عنوان شهید فناوری موشکی جمهوری اسلامی ایران و بهنام میرزاخانی به عنوان شهید آتش ‌نشان با حضور آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید تجلیل شد.
همچنین حجت ‌الاسلام والمسلمین نیلی ‌پور مدیر موسسه فعال مهدوی، حجت ‌الاسلام اباذری، زهیر احمدی و حجت ‌الاسلام امید درویشی پژوهشگران مهدوی، حجت ‌الاسلام حسین‌پور مبلغ مهدوی، محمد یوسفیان و حسن ملایی مؤلفان مهدوی، عبدالمجید رکنی تهیه کننده برنامه مهدوی، سید حمیدرضا برقعی شاعر و مهمانان خارجی با اهدای لوح تقدیر شد.
سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع اصل ظهور در ادیان ابراهیمی فردا نیز در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) ادامه دارد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.