ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 20549
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
  • 459 بازدید
  • ارسال توسط :
چراغانی درب منازل و مغازه‌ها به نیت امام زمان(عج)؛ سفارش آیت‌الله حسین اشرفی اصفهانی

چراغانی درب منازل و مغازه‌ها به نیت امام زمان(عج)؛ سفارش آیت‌الله حسین اشرفی اصفهانی

آیت‌‌الله حسین اشرفی اصفهانی، نماینده مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت حضرت امام زمان(عج) با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به گفتگو پرداخت.مؤسس حوزه‌های علمیه تهران، کرمانشاه و اصفهان در پاسخ به این سؤال که علت ظهور نکردن امام زمان(عج) با وجود حکومت شیعه چیست؟ […]

آیت‌‌الله حسین اشرفی اصفهانی، نماینده مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت حضرت امام زمان(عج) با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به گفتگو پرداخت.

مؤسس حوزه‌های علمیه تهران، کرمانشاه و اصفهان در پاسخ به این سؤال که علت ظهور نکردن امام زمان(عج) با وجود حکومت شیعه چیست؟ تشریح کرد: وقتی دنیا برای ظهور امام زمان(عج) هنوز آماده نشده است امکان ندارد که ظهور انجام شود و موقعی امام زمان(عج) ظهور می‌کند که همه دنیا منتظر مصلحی باشند و یک پارچه دنیا، نبودن وجود مقدس امام زمان(عج) را احساس کنند و ایشان را بخواهند.
امام جماعت مسجد جامع حضرت سید الشهدا(ع) تهرانپارس در پاسخ به این سؤال که منتظر واقعی چه ویژگی‌هایی دارد؟ تشریح کرد: منتظر واقعی کسانی هستند که دائماً در فکر امام زمان(عج) باشند من مکرر به ائمه جماعات گفتم که روزهای جمعه یاد امام زمان(عج) باشند و به مباحث مهدویت و به شخصیت وجود مقدس امام زمان(عج) بپردازند و دعای ندبه را در مسجدشان برپا کنند. 
فرزند ارشد شهید محراب ادامه داد: اینجانب در مسجد جامع سید الشهداء(ع) چندین سال است که برای ظهور امام زمان(عج) مبالغ و نذری‌هایی از مردم جمع کردیم و خود من هم در این طرح شرکت کردم و مبالغی دادم و این مبالغ را به مستضعفین دادیم و همین طور مواد غذایی برای این افراد مهیا کردیم و برای دخترانی که جهیزیه نداشتند هم جهیزیه آماده کردیم.
آيت‌الله اشرفی اصفهانی افزود: در مسجد جامع سیدالشهداء(ع) روزهای جمعه مرتب دعای ندبه قرائت می‌شود و اگر بانی هم نداشتیم نمی‌گذاریم دعای ندبه برگزار نشود خودمان هزینه می‌کنیم تا باشکوه مراسم دعای ندبه فراهم شود تا نام امام زمان(عج) در دنیا زنده شود.

فرزند ارشد شهید محراب با تاکید براینکه عموم مردم خواندن دعای ندبه را جز برنامه‌هایشان قرار دهند و همین طور مقید به رفتن  مسجد مقدس جمکران و خواندن نماز امام زمان(عج) باشند گفت: اینجانب هنوز که دعای ندبه‌ام ترک نشده و جز برنامه‌هایم است و هر وقت هم به قم مشرف شوم حتما به جمکران هم می‌روم و نماز امام زمان را هم می‌خوانم. 
نماینده مراجع معظم تقلید در پاسخ به این سؤال که جامعه چگونه باید زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) کند؟ تشریح کرد: مسئولین جمهوری اسلامی و اعضای امور مساجد باید بودجه و مبالغی را اختصاص به مساجد و ائمه جماعات دهند تا مساجد مراسم باشکوه‌تری برای امام زمان(عج) و ائمه معصومین بتوانند برپا کنند و همین طور مبالغی برای برپا کردن دعا ندبه در مساجد بدهند اینجانب بارها برای تعمیرات مسجد هم  از مسئولین و اعضای امور مساجد خواستم ولی نیامدن و رسیدگی نکردند.
وی ادامه داد: ائمه جماعات مردم را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنند و مراسم جشنی برای ولادت امام زمان(عج) در مسجد برگزار کنند و جلوی درب مسجد را چراغانی کنند و مسجد جامع حضرت سیدالشهداء(ع) هم هر ساله مراسم جشنی به مناسبت ولادت امام زمان(عج) برگزار می‌کند و همین طور درب جلوی مسجد هم چراغانی کرده‌ایم و امسال هم به مدت سه شب برای امام زمان(عج) در این مسجد جشن می‌گیریم.
فرزند ارشد شهید محراب با تاکید بر اینکه صدا و سیما بهترین کار را می‌تواند برای زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) انجام دهند گفت: مراسم دعای ندبه مساجد، سخنرانی ائمه جماعات و روحانیون دیگر که پیرامون مهدویت و امام زمان(عج) سخنرانی می‌کند را بیشتر در برنامه‌های تلویزیونی نشان دهند و روحانیون را دعوت کنند تا  در برنامه‌ها صدا و سیما به طور زنده به مباحث مهدویت بپردازند. 
فرزند ارشد شهید محراب آیت‌الله العظمی عطاءالله اشرفی اصفهانی گفت: به مناسبت میلاد امام زمان(عج) عموم مردم درب منازلشان را و کسبه درب مغازه‌هایشان به نیت امام زمان(عج) چراغانی کنند. 
وی با تاکید بر اینکه مردم خصوصا اهالی قم اهتمام داشتند باشند به رفتن به مسجد مقدس جمکران گفت: اینجانب 22 سال در حوزه علمیه قم که بودم صبح‌ها جمعه به همراه دوستم پای پیاده از حرم حضرت معصومه(س) برای زیارت به مسجد مقدس جمکران حرکت می‌کردیم  و آيت‌الله العظمی مرعشی نجفی هم همیشه مقید بودند هر صبح جمعه  به زیارت مسجد مقدس جمکران بروند. 
وی با تاکید بر اینکه اگر مشرف به حرم حضرت معصومه(س) شدید حتما دقایقی هم به مسجد مقدس جمکران بروید و نماز امام زمان(عج) را بخوانید گفت: مکرر افرادی بودند که در مسجد مقدس جمکران امام زمان(عج) را دیدند و مکرر امام زمان(عج) فرمودند که اگر می‌خواهید من را زیارت کنید در جمکران بیاید.

آیت‌الله حسین اشرفی اصفهانی در پاسخ به این سؤال که وظیفه طلاب و روحانیون در عصر غیبت امام زمان(عج) چیست؟ گفت:  وظیفه طلاب و روحانیون این است که مردم را بیشتر با امام زمان(عج) آشنا کنند اهل منبر که 10 روز جایی برای منبر می‌روند باید یک شب یا شب آخر  را اختصاص به امام زمان(عج) بدهند و مرحوم پدر ما شهید محراب آیت‌الله العظمی عطاءاشرفی اصفهانی مقید بود هر کجا منبر می‌رفت شب آخر را به امام زمان(عج) اختصاص می‌داد.
علیرضا برومند

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.