ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 20567
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
  • 67 بازدید
  • ارسال توسط :
جشن های شعبانیه به نیمه رسید/کربلا غرق در عطر و بوی انتظار

جشن های شعبانیه به نیمه رسید/کربلا غرق در عطر و بوی انتظار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایرنا از کربلای معلا، سرانجام بعد از دو هفته جشن های میلاد امام حسین(ع)، ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع)، جشن های شعبانیه به نیمه شعبان رسید و کربلا میزبان میلیون ها زائر و میهمان از شهرهای مختلف عراق و سایر کشورها […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایرنا از کربلای معلا، سرانجام بعد از دو هفته جشن های میلاد امام حسین(ع)، ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع)، جشن های شعبانیه به نیمه شعبان رسید و کربلا میزبان میلیون ها زائر و میهمان از شهرهای مختلف عراق و سایر کشورها بویژه از ایران شد.
در حرمین امام حسین و ابوالفضل العباس(ع)، در بین الحرمین، مقام امام زمان، خیمه گاه، تل زینبیه و در کنار نهر القمه و گوشه گوشه این شهر ، محفل های انتظار برپا بود و شمع های روشن و گل های رنگارنگی که حرم را مزین کرده بود و در دستان زائران پیر و جوان دیده می شد و هزاران هزار نیز پروانه وار گرد شمع همیشه فروزان شهادت می چرخیدند.
زائران عراقی دراین شب میلاد، فرصت را غنیمت شمرده و علاوه بر ادای آداب زیارت امام حسین(ع) و جشن میلاد امام زمان(ع) برای ارواح شهدا دعا و از خداوند طلب پیروزی رزمندگان در جبهه های جنگ علیه تروریسم و داعش تکفیری کردند و زائران ایرانی نیز در کنارشان بودند و بازهم همبستگی خود را با ملت عراق به نمایش گذاشتند.
در این شب فرخنده، همچنین از نیروهای الحشدالشعبی و امنیتی عراق، به خاطر دفاع از عراق و مقدساتش تجلیل شد و زائران علیه داعش تکفیری و حامیانش نیز شعارهایی سردادند.
در دو روز گذشته که گفته می شود، حدود 4 میلیون زائر وارد کربلا شده است، نیروهای امنیتی عراق با تدابیر ویژه امنیت کربلا و محیط اطراف را تامین کردند و تا لحظه مخابره خبرهیچ حادثه امنیتی رخ نداد و هیات ها و موکب های حسینی نیز از زائران پذیرایی کردند.
آخرین گزارش خبرنگار ما حاکی است مراسم ویژه نیمه شعبان و ولادت صاحب عصر (عج) در کمال نظم در کربلای معلا در حال انجام است و این مراسم تا ظهر جمعه ادامه خواهد یافت.
همچنین گزارش های رسیده از نجف اشرف نیز حاکی است ، حرم مولای متقیان علی(ع) پنجشنبه شب میزبان هزاران تن از زائرانی بود که از دور و نزدیک و ازخارج از عراق آمده بودند. حرم گل آذین شده بود و بوی عطر و گلاب همه جا را فراگرفته بود.
زادگاه امام زمان (عج) ، شهر سامرا نیز میزبان جمعیت انبوهی از زائران بود که روز پنجشنبه در حرمین عسکریین در این شهر تجمع کرده بودند.
دسته دسته زائران در حرمین عسکریین و سرداب امام زمان اش، حضور می یافتند و جشن انتظار را در این مکان مقدس برگزار می کردند و درمیان خیل زائران، رزمنده هایی بودند که با لباس های گرد وخاک گرفته از صحنه نبرد خود را به جشن میلاد امام زمان (عج) رسانده بودند.
براساس این گزارش، علاوه بر برگزاری جشن های میلاد اعم از بغداد و سایر شهرهای عراق، ویژه مراسمی نیز در سفارت ایران در بغداد و نیز سرکنسولگری های ایران در کربلا، نجف، بصره، اربیل و سلیمانیه با حضور دیپلمات ها و کارکنان ایرانی این نمایندگی ها برگزار شد.
شبد*1*1770*9122* انتشار دهنده: مهدی نعمتی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.