ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 20579
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۵:۳۳
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
نیروهای عراقی «بخش قدیمی» موصل را محاصره کردند

نیروهای عراقی «بخش قدیمی» موصل را محاصره کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌‌الملل خبرگزاری تسنیم، «سامی الاراثی» از فرماندهان نیروهای ویژه ارتش عراق، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، گفت طرح کلی عملیات موصل تغییر کرده و پس از مشاهده دشواری پیشروی از جبهه‌های جنوبی، از هفته پیش عملیات تهاجمی برای تصرف بخش قدیمی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌‌الملل خبرگزاری تسنیم، «سامی الاراثی» از فرماندهان نیروهای ویژه ارتش عراق، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، گفت طرح کلی عملیات موصل تغییر کرده و پس از مشاهده دشواری پیشروی از جبهه‌های جنوبی، از هفته پیش عملیات تهاجمی برای تصرف بخش قدیمی شهر از جبهه‌های شمالی صورت می‌گیرد.

همزمان با حملات نیروهای ارتش و پلیس فدرال عراق از جبهه‌های شمالی، واحدهای نیروهای ویژه از مسیر محلات صنعتی واقع در غرب شهر به سمت مرکز قدیمی موصل پیشروی می‌کنند.

سخنگوی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا نیز روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «پیشروی از چند محور دشمن را با معماهای متعددی مواجه کرده که نمی‌تواند به آنها واکنش نشان دهد.» به گفته این سخنگو، طی هفته گذشته نیروهای عراقی بیش از 30 کیلومتر مربع را از عناصر تروریستی داعش بازپس گرفته‌اند.

روز پنجشنبه، صدها نفر از غیرنظامیان ساکن این محلات از درگیری‌ها گریختند. سربازان عراقی سعی می‌کنند به آنها کمک کنند.

طبق این گزارش، عملیات آزادسازی شهر موصل از ماه اکتبر آغاز شد و بخش شرقی این شهر اوایل سال 2016 بازپس گرفته شد. نبرد بر سر مناطق پرجمعیت و بخش‌های قدیمی‌تر در نیمه غربی موصل به نسبت کندتر پیش رفته است.

سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که حدود 350 هزار نفر از مردم در محلات غربی موصل که تحت کنترل گروه تروریستی داعش است،گرفتار هستند. بر اثر درگیری‌های هفته اخیر حدود 11 هزار نفر از مردم از این مناطق گریخته‌اند.

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی می‌گوید با وجودی‌ که قدرت تدافعی داعش در موصل به شدت تضعیف شده ولی هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که عملیات آزادسازی این شهر چه مدتی طول خواهد کشید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.