ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 20604
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۶:۱۶
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :
فرمانده‌ای با کلاه چه‌گوآرایی/ تبدیل نیروهای سوری به تکاور دریایی در ۳ ماه/ آموزش اولین گروه حزب الله توسط ناظری

فرمانده‌ای با کلاه چه‌گوآرایی/ تبدیل نیروهای سوری به تکاور دریایی در ۳ ماه/ آموزش اولین گروه حزب الله توسط ناظری

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- 22 اردیبهشت سال 95 بود که سپاه و نیروهای مسلح، یکی از فرماندهان تاثیرگذار خود در حوزه جنگ‌های نامنظم را از دست داد. سرداری که بسیاری از شهدا و فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح هم در کلاس‌های آموزشی وی، شاگردی کردند. اما شاید بتوان کارویژه و یادگار این فرمانده را تشکیل «یگان […]

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- 22 اردیبهشت سال 95 بود که سپاه و نیروهای مسلح، یکی از فرماندهان تاثیرگذار خود در حوزه جنگ‌های نامنظم را از دست داد. سرداری که بسیاری از شهدا و فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح هم در کلاس‌های آموزشی وی، شاگردی کردند.

اما شاید بتوان کارویژه و یادگار این فرمانده را تشکیل «یگان تکاوران دریایی سپاه» نام برد، یگانی که متشکل از بسیجیانی است که زیر نظر او آموزش دیدند تا کابوسی برای دشمنان در خلیج فارس باشند.

یک سال از شهادت سردار محمد ناظری فرمانده یگان تکاوران دریایی سپاه پاسداران که مصادف با روز پاسدار به علت عارضه شیمیایی به دیدار حق شتافت، می‌گذرد.

در همین راستا با سردار احمد موسوی از فرماندهان با سابقه سپاه که چند سال اخیر را در جزیره فارور و در کنار شهید سردار محمد ناظری مشغول فعالیت در یگان ویژه نیروی دریایی سپاه بود، به گفت‌وگو نشستیم.

سردار موسوی با اشاره به ویژگی‌های شهید ناظری اظهار داشت: حاج محمد به ندرت به مرخصی می‌رفت، هر سال عید تعدادی بسیجی به جزیره فارور می‌آمدند تا آموزش‌های لازم را ببینند و این آموزش‌ها با حضور خود حاج محمد صورت می‌گرفت.

موسوی ادامه داد: حاج محمد شعر می‌گفت و می‌نوشت و اکثر شعرهای مرحوم آغاسی را حفظ بود. مادر سردار ناظری در حج خونین به شهادت رسیده بود و برادرش در عملیات فتح‌المبین شهید شد و خودش نیز 3 عملیات برون‌مرزی فتح یک، 3 و 5 را در خاک عراق به انجام رسانده بود. همچنین او از عناصر تیپ ویژه پاسداران که کارهای کماندویی را انجام می‌دادند، بود.

وی خاطرنشان کرد: آن اوایل که لباس‌های لجنی آمده بود، حاج محمد آستین‌هایش را بالا می‌زد و شال می‌بست و یک کلاه سبز رنگ، مدل کلاه‌های «چه‌گوآرا» روی سر می‌گذاشت و می‌گفت این کلاه چریکی است.

این فرمانده پیشکسوت سپاه افزود: ناظری یک آدم چند وجهی بود و به شدت با تحقیق، ارتش‌های دنیا را بررسی می‌کرد که چطور می‌توانند از لحاظ جسمی توان مبارزه افراد را بالا ببرند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد: ما پاسدارانی داریم که واقعا می‌خواهند از انقلاب دفاع کنند. لذا باید آنها را آماده کنیم و ناظری فردی بود که این توانایی را داشت.

وی با اشاره به بحث دزدی دریایی و نقش سپاه در مقابله با آن گفت: آن موقع که اولین کشتی ایرانی را دزدیدند، خود حاج محمد 3 ماه به آنجا و تا نزدیکی آفریقا و سومالی رفت و آنها را پیدا و کشتی را آزاد کرد.

این فرمانده پیشکسوت سپاه افزود:‌ حاج محمد آدمی شوخ و همیشه در میان بسیجی‌ها بود و عاشق این بود که مواردی را که یاد گرفته به بسیجی‌ها آموزش بدهد.

موسوی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به توان نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: ما به دنبال قایق‌های تندرو با سرعت بسیار بالا هستیم و این در حالی است که سرعت یک ناو دشمن در بیشترین حالت 40 کیلومتر است و شما تصور کنید 300 قایق تندروی ما با سرعت 130 کیلومتر و با سلاح و کاتیوشا به سمت آن برود. کدام پیروز می‌شوند؟

این فرمانده پیشکسوت سپاه ادامه داد: ناوهای دشمن منبع بنزین، مهمات و محل استراحت و محل نگهداری هواپیما دارد که ما اول آن قسمتها را هدف قرار می‌دهیم.

موسوی خاطرنشان کرد: مسئول ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته بود استراتژی ما در خلیج فارس جواب نمی‌دهد. دلیلش این است که رادارها از یک فاصله‌ای نمی‌توانند قایق تندرو را شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: محمد ناظری به دنبال این بود افرادی را تربیت کند که بتوانند بخشی از فرمایشات رهبری در حوزه مقابله با آمریکا را عملی کنند و این کار خود را به نحو احسن انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه سردار ناظری توجه ویژه‌ای به سوری‌ها داشت، گفت: حاج محمد می‌گفت زمانی که من به سوریه رفتم لوا محمد فرمانده لشکر دریایی تکاوری سوریه در طرطوس ما را خیلی تحویل گرفت لذا وقتی نیروهای آنها پیش ما می‌آیند باید تحویل‌شان بگیریم.

وی تصریح کرد: تعدادی از نیروهای سوری برای آموزش نزد حاج محمد آمده بودند که بعد از 3 ماه توسط او تبدیل به تکاور دریایی شده بودند. در همان زمان حاج محمد به فرمانده لشکر سوری پیام داد و گفت من برای شما تکاوران دریایی درست می‌کنم و اسمش را گذاشت «Syrian navy special forces» و آرم آن را روی لباس‌هایشان زد و برای فرمانده‌شان لوا محمد فرستاد که آن فرمانده سوری نیز طی پیامی از سردار ناظری تشکر کرد.

موسوی تاکید کرد: شهید ناظری به شدت علاقمند بود که قدرت جمهوری اسلامی افزایش یابد و وقتی که حزب‌الله لبنان در زمان شهید سیدعباس موسوی تشکیل شده بود، سردار ناظری به بعلبک رفت و یک گروه را از نظر فیزیکی گزینش و انتخاب کرد و به ایران آورد و آموزش داد. لذا اولین گروه «حزب‌الله لبنان» را سردار ناظری آموزش داد.

این فرمانده پیشکسوت سپاه گفت: حاج محمد به دنبال این بود که نقاط ضعف را از طریق استمرار آموزش از بین ببرد. او بسیجیان فعال را از سراسر کشور جمع کرد و بسیج ویژه و گارد کشتی‌ها را به راه انداخت و الان تمام کشتی‌هایی که از ایران به سمت آفریقا، سریلانکا و… می‌روند نیروهای حاج محمد را روی عرشه خود دارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.