ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 20777
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۶:۲۵
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
باید انگیزه درونی آموزگاران را افزایش دهیم

باید انگیزه درونی آموزگاران را افزایش دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری برنا، مجید قدمی، در همایش تجلیل از معلمان نمونه خراسان رضوی برگزاری طرح معلم معلمان را یک تحقیق طولی معرفی کرد وگفت: با این که شهید مطهری پس از انقلاب عمر زیادی نکرد اما تاثیرات شگرفی بر نظام جمهوری اسلامی داشت. رئیس سازمان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری برنا، مجید قدمی، در همایش تجلیل از معلمان نمونه خراسان رضوی برگزاری طرح معلم معلمان را یک تحقیق طولی معرفی کرد وگفت: با این که شهید مطهری پس از انقلاب عمر زیادی نکرد اما تاثیرات شگرفی بر نظام جمهوری اسلامی داشت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این که یک معلم باید زمان شناس، ساده گو و مخاطب شناس باشند اظهارکرد: شهید مطهری نیز ملقب به همین شاخص ها بود و برای داشتن آموزگارانی بهتر باید این معلم فیلسوف را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی به تالیف کتاب تعلیم و تربیت با نگاه اسلامی توسط شهید مطهری اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در این کتاب رسالت معلمان در کلاس درس و عمل آنها و همچنین شرح فضای یک مدرسه نمونه آورده شده که نیاز است تمامی معلمان حداقل یک بار این کتاب را مطالعه کنند.

قدمی با تاکید بر انگیزه های درونی معلمان در امر تعلیم و تربیت افزود: در این که آموزش و پرروش با چالش های زیادی رو به رو است شکی نیست؛ اما آموزگاران با داشتن انگیزه های درونی در کنار تمام چالش ها و معضلات به بهترین شکل ممکن در نظام تربیتی کشور نقش آفرینی می کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یادآورشد: یک معلم نمونه باید بر روانشناسی مخاطب، یادگیری، تدریس تسلط کافی داشته باشد  و در کار اشراف علمی به موضوع درسی دانش آموزان را سطح بندی کند.

وی با بیان این که همه دانش آموزان کلاس درس در یک سطح قرار ندارند؛ تقسیم بندی سطوح را برعهده معلمان دانست و تصریح کرد: متاسفانه ارزش یابی توصیفی باعث شده است که دقت در حوزه تفاوت سطوحی دانش آموزان کاهش یابد که با ایجاد مراکز منطقه ای تشخیص ناتوانی در کودکان در راستای رفع این مشکل برآمدیم.

قدمی با بیان این که معلمان می توانند با شناسایی دانش آموزان ناتوان در یادگیری آن ها را به مراکز مذکور ارجاع دهند خبر داد: 550 مرکز تشخیص ناتوانی در کودکان در دولت گذشته تاسیس شد که به همت دولت کنونی با افزایش دو برابری به تعداد 300 مرکز رسید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.