ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 20860
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۹:۳۵
  • 189 بازدید
  • ارسال توسط :
مغایرت معدل در قبولی برادر رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی نقشی نداشته است

مغایرت معدل در قبولی برادر رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی نقشی نداشته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سازمان سنجش طی توضیحاتی در واکنش به خبر «جزئیات پذیرش و تحصیل غیرقانونی برادر رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی» تاکید کرد که مغایرت معدل در قبولی برادر رئیس‌جمهور نقشی نداشته است. متن کامل این توضیحات به شرح ذیل است: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سازمان سنجش طی توضیحاتی در واکنش به خبر «جزئیات پذیرش و تحصیل غیرقانونی برادر رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی» تاکید کرد که مغایرت معدل در قبولی برادر رئیس‌جمهور نقشی نداشته است.

متن کامل این توضیحات به شرح ذیل است:

« آقای حسین فریدون در اسفندماه 1391 (قبل از ریاست جمهوری دکتر روحانی) برای ورودی سال تحصیلی 93ـ1392 در آزمون دکتری در رشته علوم سیاسی شرکت، در مرحله تکمیل ظرفیت این آزمون در مهرماه 1392 با توجه به داشتن حدنصاب نمره و در سهمیه جانبازان و ایثارگران به دوره شبانه دانشگاه گیلان جهت مصاحبه معرفی می‌گردند. شایان ذکر است رتبه نامبرده در دانشگاه گیلان در سهمیه ایثارگران 2 بوده است (سهمیه ثبت‌نامی نامبرده جانباز 30 درصد و رزمنده داوطلب بوده است و سهمیه نامبرده به تأیید ارگان‌های ذیربط رسیده است.) 

نامبرده در بهمن 92 طی درخواستی به سازمان سنجش آموزش کشور درخواست معرفی برای شرکت در آزمون اختصاصی پردیس خودگردان دانشگاه شهید بهشتی (دوره‌های شهریه پرداز) را با توجه به معرفی اولیه و داشتن حدنصاب دوره شبانه دانشگاه گیلان می‌کند و سازمان سنجش نیز نسبت به اعلام نمره، رتبه و مشخصات ثبت شده از قبیل معدل کارشناسی، معدل کارشناسی ارشد، محل اخذ مدرک و… به دانشگاه شهید بهشتی اعلام می‌کند که آن دانشگاه می‌تواند از نتایج آزمون نیمه‌متمرکز دکتری استفاده نماید و وی اگر شرایط و ضوابط آن دانشگاه را کسب کند و از مرحله گزینش علمی و موافقت گروه عبور کند، سازمان سنجش با پذیرش نامبرده موافق است (در سال 93ـ1392 سهم آزمون کتبی دکتری 50 درصد و سهم مصاحبه و نمره دانشگاه 50 درصد بوده است که طبیعی است که دانشگاه نمره کامل 50 درصد را به نامبرده اختصاص داده است).

شایان ذکر است اجازه استفاده از نمرات کنکور برای پردیس‌های دانشگاهی به صورت عام بوده و همه دانشگاه‌ها می‌توانستند در آن سال در پذیرش پردیس یا از آزمون اختصاصی یا نمرات کنکور که به مراتب سخت‌تر و دشوارتر می‌باشد استفاده نمایند و در اطلاعیه‌های دانشگاه‌های دیگر از قبیل دانشگاه صنعتی شریف و چند دانشگاه دیگر این مسأله به صراحت ذکر شده است. 

با موافقت دانشگاه شهید بهشتی نامبرده از مهرماه 93 مشابه همه داوطلبان ورودی سال 93ـ92 پردیس دانشگاه شهید بهشتی شروع به تحصیل می‌نمایند و اصولاً ورودی سال 93ـ92 آن پردیس با تأخیر آغاز شده است.

فرایند پذیرش پردیس دانشگاه شهید بهشتی با توجه به درخواست دیرهنگام آن دانشگاه از بهمن 92 شروع و در اردیبهشت 93 خاتمه یافته است و مجوز برای سال 93ـ92 بوده است و مطلب آن خبرگزاری در این مورد صحیح نمی‌باشد. 

در خصوص معدل 17 اعلامی کارشناسی نامبرده به دانشگاه شهید بهشتی از سوی این سازمان ذکر این نکته ضروری است سازمان سنجش آموزش کشور براساس روال اخذ الکترونیکی اطلاعات اصولاً مدرکی از داوطلبان در هیچ موردی اخذ نمی‌کند و اطلاعات سازمان براساس خوداظهاری می‌باشد.

براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، دانشگاه‌ها موظف به کنترل مدارک و اعلام صحت اطلاعات داوطلبان به این سازمان می‌باشند و دانشگاه شهید بهشتی تا حال حاضر هیچ‌گونه مکاتبه و مغایرتی در خصوص نامبرده را به این سازمان جهت بررسی اعلام نکرده است.

تنها مکاتبه انجام شده در خصوص مغایرت معدل نامبرده از سوی سازمان محترم بازرسی کل کشور بوده است که سازمان با تغییر مدل نامبرده از 17 به 13.33 اعلام نموده است، با توجه به نمره آزمون، معدل جدید و سهمیه نامبرده تغییری در قبولی نامبرده ایجاد نمی‌شود. در سال 1392 جمع تأثیر معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد 20 درصد که سهم معدل کارشناسی 8 درصد و معدل کارشناسی ارشد 12 درصد بوده است. 

در خاتمه، سازمان سنجش آموزش کشور با درک فضای انتخابات و استفاده جریانات سیاسی از فضای موجود، رسانه‌ها را دعوت به رعایت تقوی و پرهیز از ارائه مطالب نادرست و ناصحیح می‌نماید و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که مطالب کذب ارائه شده را به صورت حقوقی و قانونی پیگیری نماید.»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.