ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 21020
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۷:۳۳
  • 66 بازدید
  • ارسال توسط :
دانشگاه باید هدایتگر بخش خصوصی و دولتی باشد

دانشگاه باید هدایتگر بخش خصوصی و دولتی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا،جمیله علم الهدی در برنامه ای با عنوان تحول در نظام تربیتی کشور در سالن شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: دانشگاه برای انجام رسالت خود نباید پیرو بخش خصوصی و دولتی باشد و از آنها خط بگیرد. وی ادامه داد: تعلیم و تربیت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا،جمیله علم الهدی در برنامه ای با عنوان تحول در نظام تربیتی کشور در سالن شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: دانشگاه برای انجام رسالت خود نباید پیرو بخش خصوصی و دولتی باشد و از آنها خط بگیرد.
وی ادامه داد: تعلیم و تربیت دارای سه ضلع عالمان دینی،خانواده و دولت است،تحول در علوم انسانی از طریق آیین نامه و دستور امکانپذیر نیست بلکه باید از متن دانشگاه ها بجوشد.
همسر حجت الاسلام ابراهیم رئیسی از نامزدهای ریاست جمهوری گفت: هدف شکل گیری دانشگاه تربیت روشنفکر است اما اکنون فقط به محلی برای تربیت متخصصان رسته های شغلی تبدیل شده است.
علم الهدی افزود: قبل از انقلاب صنعتی، تربیت به عهده خانواده بود و دین نیز به خانواده ها برای تربیت فرزندان کمک می کرد اما با شکل گیری انقلاب های صنعتی و اقتصادی، دولت ها برای تربیت کارگر و دیوان سالاران خود، وارد فعالیت در تعلیم و تربیت شدند.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: همچنین با جایگزین شدن دموکراسی به جای سلطنت و نیاز حکومت ها به رای مردم، تعلیم و تربیت نیز شکل سیاسی به خود گرفت.
وی اظهار کرد: تربیت سیاسی در حوزه آموزش عمومی به دنبال جلب آرای عمومی و ترویج ارزش های مورد قبول طبقه حاکم از جمله افتخار به طبقه حاکمه در جامعه و نسل جدید بود.
رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: از سوی دیگر آموزش عالی نیز به منظور پیش خرید خدمات فارغ التحصیلان و فرآورده های انسانی توسط دولت ها مورد توجه قرار گرفت.
وی اظهارکرد: با آغاز انقلاب اسلامی مادیات بر انسانیت تقدم پیدا کرد زیرا عمران و صنعت محل ظهور اشیا بود و به انسان به دید سازنده یک ماده نگریسته شد.
علم الهدی ادامه داد: در چنین دیدگاهی توسعه سیاسی و توسعه اقتصادی محور قرار گرفت و همانند خورشیدی شد که همه ارکان جهان و از جمله تعلیم و تربیت به گِرد آن می چرخند.
وی بیان کرد: این رویکرد موجب ذبح شدن ارزش های انسان و فضای مدرنیته پس از 300 سال با بن بست مواجه شد و همچنان بشر با بیماری های بسیاری از جمله استرس، اضطراب، خشونت، حس تنهایی و امثال آن مواجه است.
دکترای فلسفه تعلیم و تربیت ادامه داد: همانطور که انقلاب کپرنیکی موجب تحول شد، امروز نیز نیازمند انقلابی جدید هستیم که انسانیت را محور قرار دهد و اقتصاد و سیاست حول این محور بچرخند.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) آغازگر این تحول در جهان کنونی است، گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جنبه عینی داشت و به همین دلیل با هدایت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.
رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی، افزود: هر چند امام خمینی (ره) در سال های ابتدایی انقلاب دستور انقلاب فرهنگی را صادر کردند اما به علت اینکه فرهنگ جنبه انتزاعی دارد و کارشناس خاص خود را طلب می کند، این مسیر بخوبی دنبال نشد.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تحول علوم انسانی گفت: هنوز برداشت درستی از علوم انسانی و تحول در این حوزه وجود ندارد و به همین دلیل نتوانسته ایم افسران خوبی برای پیشبرد این هدف باشیم.
علم الهدی اظهارکرد: از سوی دیگر آموزش عالی ما متاثر از نظام جهانی و استکبار است و به همین دلیل هر روز مسائل بسیاری برای به انحراف کشیدن ما در مسیر آموزش عالی قرار می دهند.
وی بیان کرد: نظام استکبار قصد دارد از طریق برنامه ها، ساختارها، مجلات و استاندارد سازی ها آموزش عالی ما را کنترل کند.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: در کشور ما از یک سو جریان متعهد به ارزش های انقلاب اسلامی در حال حرکت رو به جلو و دفاع از ارزش های اسلامی است و از سوی دیگر جریانی نا امید از دستاوردهای انقلاب، تئوری توسعه غربی را تنها راه پیشرفت کشور می داند.
این سخنرانی که عصر شنبه برگزار شد، توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی این شهر برنامه ریزی شده بود.
7134/ 2093 /1876
خبرنگار: محمد کامران ** انتشار: غلامرضا مالک زاده ** بازنشر: اصغر دواتگر

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.