ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 21105
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
علت توجه زیاد روزنامه فرانسوی به سردار سلیمانی چیست؟

علت توجه زیاد روزنامه فرانسوی به سردار سلیمانی چیست؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، روزنامه لوموند فرانسه در شماره اخیر خود طی یک گزارشی در حالیکه عکس در حال نماز خواندن سردار قاسم سلیمانی را به صورت بزرگ منتشر کرده، به تعریف و تمجید از فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پرداخته و وی را «قویترین مرد خاورمیانه» […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، روزنامه لوموند فرانسه در شماره اخیر خود طی یک گزارشی در حالیکه عکس در حال نماز خواندن سردار قاسم سلیمانی را به صورت بزرگ منتشر کرده، به تعریف و تمجید از فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پرداخته و وی را «قویترین مرد خاورمیانه» و «چه‌گوآرای ایران» نامیده است. 

این روزنامه در گزارش خود به نقش تعیین‌کننده سردار سلیمانی در عراق و سوریه پرداخته و تاثیرات این سردار ایرانی در قوام یافتن جبهه مقاومت منطقه‌ای را غیرقابل انکار دانسته است. لوموند در ادامه گزارش خود به نقل از منابعی در آمریکا و خاورمیانه به سفر هفده ماه پیش سردار سلیمانی به روسیه و رایزنی‌های او با مقامات کرملین پیرامون بحران سوریه، اشاره کرده است. 
  
«او می‌خواهد شهید شود»؛ این عبارتی است که در گزارش لوموند پیرامون «قاسم سلیمانی» به نقل از یک چهره رسانه‌ای داخل ایران آمده است. 
  
این روزنامه فرانسوی همچنین به نقل از یکی از رهبران حزب شیعه «الدعوه» عراق نوشته است: «قاسم سلیمانی برای محافظت از نظام جمهوری اسلامی می‌جنگد. این جنگ برای او بیشتر از آن که ملی باشد، مذهبی است و انگیزه‌های مذهبی او را تقویت می‌کند. در واقع آنچه قاسم سلیمانی برای آن می‌جنگیده و می‌جنگد، جمهوری اسلامی است». 
  

علت توجه زیاد روزنامه فرانسوی به سردار سلیمانی چیست؟

  
اما روزنامه لوموند فرانسه که به طیف چپ میانه این کشور سمپات دارد، پیش‌تر نیز گزارش‌هایی در باب سردار سلیمانی و تدابیر و اقدامات او در شکست دادن تروریست‌ها و مزدوران دول غربی در کشورهای منطقه و همچنین علاقه ایرانیان به این سردار غیور مخابره کرده بود. 
  
این روزنامه در یکی از شماره‌های ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ خود به محبوبیت سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم در ایران پرداخت و نوشت در خیابان‌های تهران پرتره‌هایی از قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، به وضوح قابل مشاهده است. 
  
روزنامه لوموند در مردادماه سال ۹۴ نیز طی گزارشی پر سر و صدا با تاکید بر محبوبیت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و اقدامات نظامی وی خارج از ایران، نوشت: براساس منابع مختلف خبری، قاسم سلیمانی در عراق صدها مبارز شیعه را در کنار ارتش عراق علیه داعش هدایت می‌کند. 
  
لوموند در آن گزارش از سردار سلیمانی به عنوان یک برنامه ریز بزرگ یاد کرده بود. 
  

علت توجه زیاد روزنامه فرانسوی به سردار سلیمانی چیست؟

اما نوع رویکرد منابع خبری و سیاسی غربی بویژه روزنامه فرانسوی و پرتیراژ لوموند نسبت به سردار سلیمانی و اقدامات وی در جبهه مقاومت ضدصهیونیستی و ضدتکفیری همواره محل بحث بوده است؛ سرلشکر فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح در بهمن ماه سال ۹۴ طی مصاحبه‌ای، گفت: از روزی که روزنامه لوموند راجع به سردار سلیمانی شروع به نوشتن کرد ما حس کردیم که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در حال حرکت کردن برای ضربه زدن به حاج قاسم هستند. 
  
سرلشکر فیروزآبادی در آن مصاحبه، تعریف و تمجید دشمنان از سردار سلیمانی را نوعی معرفی او به عوامل شیطان دانست و افزود: تهدیدهایی که می‌کنند نیز برای آرامش دل خودشان است و به خاطر شکست هایی است که از حرکت‌های مردمی منطقه خورده اند. 
 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.