ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 21126
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۴:۲۱
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
بهره مندی 110 هزار حاشیه نشین یزد از خدمات نظام سلامت

بهره مندی 110 هزار حاشیه نشین یزد از خدمات نظام سلامت

محمد حسن لطفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعداد از خدمات اولیه بهداشت و درمان محروم بودند افزود: با اجرای طرح تحول سلامت مناطق حاشیه نشین و شهرهای بالای 20 هزار نفر از خدمات سلامت برخوردار شدند. وی ارتقاء سلامت روستاییان و حاشیه نشین ها را جمله […]

محمد حسن لطفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعداد از خدمات اولیه بهداشت و درمان محروم بودند افزود: با اجرای طرح تحول سلامت مناطق حاشیه نشین و شهرهای بالای 20 هزار نفر از خدمات سلامت برخوردار شدند.
وی ارتقاء سلامت روستاییان و حاشیه نشین ها را جمله بسته حمایتی دولت در اجرای طرح یاد شده بیان و اظهار کرد: حدود 20 تا 25 درصد این مناطق بدون پزشک بود که همیشه با اعتراض مردمی و مسوولان رو به رو بودیم اما با اجرای این طرح در تمام مناطق، پزشک حضور دارد و موجب رضایت مندی جامعه شده است.
وی با اشاره به راه اندازی 10 پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در سه سال گذشته در استان افزود: در این پایگاه ها تمام کارهای مراقبتی و پیشگیری به تمام ساکنین سکونت های غیر رسمی و حاشیه نشین بصورت رایگان ارائه می شود.
وی با بیان اینکه در پایگاه های یاد شده ماما و دو کارشناس مراقبت سلامت مستقر هستند اظهار کرد: افراد توسط این کارشناسان مورد غربالگری قرار می گیرند و در صورت نیاز به پزشک ارجاع داده می شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: درحال حاضر به ازای هر دو هزار نفر یک مراقب سلامت در استان وجود دارد که به شهروندان خدمات ارائه می کنند.
*** تجهیز و ساخت 167 مرکز خدمات دهی سلامت در یزد
لطفی با اشاره به سابقه 30 ساله تعدادی از ساختمان ارائه کننده خدمات بهداشتی و درمانی در استان افزود: با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت بهداشت و درمان، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی یزد و در راستای طرح تحول سلامت 167 مرکز خدمات دهی در حوزه سلامت در استان در دست ساخت و تجهیز قراردارد.
وی اضافه کرد: تعدادی از این مراکز به بهره برداری رسیده و بقیه تا پایان سال افتتاح می شوند.
لطفی از تجهیر تمام واحدهای بهداشتی و درمانی استان در راستای طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: همچنین 34 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری، 43 پایگاه سلامت و 65 خانه بهداشت بازسازی و تعمیر شدند.
*** طرح تحول در حوزه سلامت دهان و دندان در استان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در برنامه تحول در حوزه سلامت دهان و دندان و به منظور افزایش سطح خدمات، 58 دندانپزشک فعالیت می کنند که 26 دندانپزشک در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر و مابقی در شهرهای بالای 20 هزار و حاشیه های شهر خدمت ارائه می کنند.
وی اضافه کرد: همچنین در راستای طرح تحول سلامت 488 نفر در رشته های تغذیه ، روانپزشکی، بهداشت محیط ، آزمایشگاه و پزشک جذب شدند.
وی خاطر نشان کرد: طرح تحول نظام سلامت موفق ترین برنامه و شاخص ترین کار دولت تدبیر و امید در راستای منویات مقام معظم رهبری است.
مجموع واحدها بهداشتی و درمانی استان 349 واحد که شامل 36 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 49 مرکز خدمات جامع سلامت شهری ، 93 پایگاه سلامت و 171 خانه بهداشت است.
طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
جمعیت استان یزد یک میلیون و 100 هزار نفر اعلام شده که 84 درصد شهری و 16 درصد روستایی هستند و به ازای هر یکصد زن ، 106 مرد در استان یزد زندگی می کنند.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: فلاح

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.