ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید
  • شناسه : 21273
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :
حاشیه های سفر رئیسی به شیراز

حاشیه های سفر رئیسی به شیراز

** برخی هواداران رئیسی با در دست گرفتن دست نوشته هایی در فرودگاه با مضمون ‘با پای دل آمده ایم، با جان و دل حمایتت می کنیم’ و ‘ابراهیم بت شکن، بت فساد را بشکن’ به استقبال وی آمده بودند. ** اهالی رسانه در فرودگاه چنین شنیدند که برنامه های این سفر با تاخیر 2 […]

** برخی هواداران رئیسی با در دست گرفتن دست نوشته هایی در فرودگاه با مضمون ‘با پای دل آمده ایم، با جان و دل حمایتت می کنیم’ و ‘ابراهیم بت شکن، بت فساد را بشکن’ به استقبال وی آمده بودند.
** اهالی رسانه در فرودگاه چنین شنیدند که برنامه های این سفر با تاخیر 2 ساعته همراه شده و از این رو، برخی برنامه ها مانند بازدید از آرامگاه حافظ از برنامه های قبل از سخنرانی در جمع هواداران حذف شد.
** سفر این نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حدود یک هفته قبل توسط ستاد انتخاباتی وی در استان فارس اعلام شده بود و در طول این مدت، تبلیغات گسترده ای در شهر شیراز برای سخنرانی ساعت 14:30 رئیسی در جمع هواداران صورت گرفته بود.
** در برخی خیابان های مرکزی شیراز به فاصله هر 50 متر یک بنر بزرگ اطلاع رسانی سفر این نامزد انتخابات به شیراز که در آن نوشته شده بود: ‘سید محرومان می آید’ دیده می شد.
** در حاشیه سخنرانی انتخاباتی یکشنبه محمدباقر قالیباف در مسجد دانشگاه شیراز نیز این تبلیغات و اطلاع رسانی شدت گرفت.
** دریکی از اقلام تبلیغی سفر رئیسی به استان فارس آمده است: ‘خادم امام هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، هشتمین خادم ملت می شود’.
** ساعت 14:30 وعده دیدار با هواداران این نامزد انتخابات در مسجد شهدا در مجاورت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) گذاشته شده بود، مکانی که تا حدود یک سال قبل محل برپایی نماز جمعه شیراز بود.
** رئیسی از فرودگاه مستقیما به دفتر ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز رفت تا پس از دیدار با آیت الله اسدالله ایمانی، در جمع هوادارانش در مسجد شهدا حضور یابد.
** از فرودگاه تا دفتر امام جمعه شیراز در فلکه ستاد، کاروان موتورسوار با پرچم ایران این نامزد انتخابات را همراهی می کردند. کاروانی که این روزها و شب ها حرکت ها و شعارهایشان در خیابان های شیراز جلب توجه می کند.
** دیدار رئیسی با هواداران با یک ساعت تاخیر آغاز شد و در آغاز این برنامه، آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) شال سبزرنگ که مجری مراسم آن را متبرک به حرم مطهر شاهچراغ (ع) خواند بر دوش رئیسی انداخت.
** روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) پیش از این اعلام کرده است: آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت این آستان، مجموعه آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) و همچنین مجموعه حوزه های علمیه تحت اشراف ایشان بنای حمایت از کاندیدای خاصی در انتخابات پیش رو ندارد.
** حجت الاسلام محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز و تولیت آستان سید علاء الدین حسین (ع) در این آیین خطاب به رئیسی گفت: ما آمدیم با شما بیعت کنیم ، روحانیت و جامعه روحانیت شیراز و خبرگان فارس همه یک کلام پشت سر شما قرار دارند و امت خداجو یک صدا در کنار حرم مطهر احمدبن موسی (ع) و سید علاء الدین حسین (ع) آمده ایم تا با شما بیعت کنیم و حمایت خود را اعلام نماییم.
** دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم سخنران آغازین این آیین بود. وی با بیان اینکه با انتخاب حجت الاسلام رئیسی در انتخابات، انقلاب در حال جوان شدن است، اظهار داشت : امروز مردم شیراز با استقبال از وی نشان دادند که شیراز خاستگاه مبارزه با رانت و مبارزه با فساد است.
** در آغاز این آیین، خبر کناره گیری محمدباقر قالیباف از نامزدی انتخابات به نفع رئیسی اعلام شد. این خبر هم واکنش رئیسی را در پی داشت و هم هوادارانش که شعار می دادند: ‘سلام بر رئیسی، درود بر قالیباف’ و ‘قالیباف، تشکر’.
** رئیسی نیز در این باره با قدردانی از نامزد همفکرش در انتخابات ریاست جمهوری، از اقدام وی در کناره گیری از انتخابات به عنوان اقدامی انقلابی یاد کرد.
** در این آیین شعارهایی همچون ‘ایرانیان یک کلام، رئیسی والسلام’، ‘ابراهیم بت شکن، بت فساد را بشکن’، ‘فقر و فساد و تبعیض، سید جان به پا خیز’، ‘دولت بی کفایت دوره تو سرآمد’ و … سر می دادند.
** در دستان هواداران رئیسی همچنین دست نوشته ها و پارچه نوشته هایی با مضامینی همچون ‘وعده های تو خالی سرانجامی نداشت، دولت چهار درصدی بهر ما چیزی نکاشت’، ‘آخر هفته، روحانی رفته’، ‘رای همه استان فارس، دولت ضد اختلاس’، ‘سید با صلابت برس به داد ملت’ و ‘مردم نمی ترسند اگر تو ترس داری این پست و منصب را به اهلش واگذار کن’ در دست داشتند.
** عباراتی همچون ‘این شهر موشکی نماد صنعت ماست این قاره پیماها نماد عزت ماست’ و ‘تدبیر ایشان یکسره نومیدمان کرد از راه عزت شرمسارمان کرد’ نیز در دیگر پارچه نوشته ها دیده می شد.
** در حاشیه این آیین، تعدادی از هواداران داوطلبان اسلامی شهر و روستا مبادرت به توزیع پوسترهای کاندیداها کردند و پوسترهای حجت الاسلام رئیسی در شمارگان انبوه در اختیار هواداران قرار می گرفت.
** هنگام بیرون آمدن از محل سخنرانی رئیسی، اتوبوس های خط واحد شهری دیده شدند که هواداران وی را به مقاصدی همچون شهر صدرا، شهرک گلستان و دیگر نقاط اطراف شهر شیراز می بردند.
6113/ 2027 /1876
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** تنظیم: سیداحمد نجفی ** انتشار: غلامرضا مالک زاده

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.