ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 21281
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
  • 309 بازدید
  • ارسال توسط :
نگاهی به رویدادهای مهم روز دوشنبه افغانستان

نگاهی به رویدادهای مهم روز دوشنبه افغانستان

**دستگیری طراح حمله به علمای افغانستان اداره امنیت ملی افغانستان روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «نصراحمد» طراح حمله به عملای این کشور توسط ماموران امنیتی شناسایی و دستگیر شد.در این بیانیه افزوده شده است که وی مسئولیت انفجار بمب در مدرسه دینی استان «پروان» را که در آن رئیس شورای علمای […]

**دستگیری طراح حمله به علمای افغانستان
اداره امنیت ملی افغانستان روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «نصراحمد» طراح حمله به عملای این کشور توسط ماموران امنیتی شناسایی و دستگیر شد.
در این بیانیه افزوده شده است که وی مسئولیت انفجار بمب در مدرسه دینی استان «پروان» را که در آن رئیس شورای علمای این استان کشته شد، به عهده گرفته است.
اداره امنیت ملی افغانستان اضافه کرده که وی در بازجوئی های خود گفته است که از طرف گروه طالبان مامور ترور علما شده است.
**آغاز دور دوم اجرای طرح واکسیناسیون فلج کودکان
وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که دور دوم اجرای طرح واکسیناسیون فلج کودکان در سراسر این کشور آغاز شده است و در مدت 3 روز 9 میلیون کودک زیر 5 سال این واکسن را دریافت خواهند کرد.
از آغاز سال 2017 میلادی تاکنون 3 واقعه مثبت فلج در استان های «قندهار»، «هلمند»، و «قندوز» افغانستان ثبت شده است.
افغانستان پاکستان و اندونزی 3 کشوری هستند که تاکنون بیماری فلج کودکان در آن ریشه کن نشده است.
**برگزاری نمایشگاه کتاب با 70 هزار عنوان در «بلخ»
«صالح محمد خلیق» رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ استان بلخ در شمال افغانستان از آغاز برگزاری نمایشگاه کتاب با 70 هزار عنوان در این استان خبرداد.
وی گفت که تمامی عناوین کتاب های مورد نیاز اقشار مختلف مردم در زمینه های گوناگون در این نمایشگاه عرضه شده و به مدت یک هفته برپا خواهد بود.
**کشته شدن 15 عضو گروه تروریستی داعش در «غور»
«عبدالحی خطیبی» سخنگوی استاندار غور در مرکز افغانستان اعلام کرد که 15 عضو گروه تروریستی داعش در حمله هوایی در این استان کشته شدند.
وی افزود: هواپیماهای نیروهای ارتش روز گذشته مواضع داعش را در شهرستان «چهارسده» در 130 کیلومتری شهر «فیروزکوه» مرکز این استان هدف قرار دادند که در آن 15 داعشی از جمله 3 نفر از آموزش دهندگان خارجی آنان کشته شدند.
**بازداشت مهاجم انتحاری پیش از رسیدن به هدف در «ننگرهار»
«عطاالله خوگیانی» سخنگوی استاندار ننگرهار در استان شرقی افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که یک مهاجم انتحاری در این استان پیش ار رسیدن به هدف شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: این مهاجم که قصد داشت به مقر فرماندهی پلیس استان ننگرهار حمله کند، در نزدیکی ساختمان فرماندهی با جلیقه انتحاری، مواد منفجره و سلاح دستگیر شد.
آساق*291*1610

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.