ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 21308
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۴:۰۹
  • 506 بازدید
  • ارسال توسط :
ترامپ در مورد داعش «اطلاعات سری» به روسیه داده است

ترامپ در مورد داعش «اطلاعات سری» به روسیه داده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، مقام‌هایی که نامشان فاش نشده است، اعلام کردند، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان دیدار هفته گذشته با «سرگئی لاوروف» و «سرگئی کیسلیاک» وزیر خارجه روسیه و سفیر این کشور در واشنگتن، اطلاعاتی سری در مورد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، مقام‌هایی که نامشان فاش نشده است، اعلام کردند، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان دیدار هفته گذشته با «سرگئی لاوروف» و «سرگئی کیسلیاک» وزیر خارجه روسیه و سفیر این کشور در واشنگتن، اطلاعاتی سری در مورد گروه تروریستی «داعش» را فاش ساخته‌ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از رسانه‌ها، اطلاعاتی که ترامپ در اختیار مقام‌های روس گذاشته، اطلاعات «فوق‌العاده محرمانه» بوده و از طریق منبع اطلاعاتی متحد آمریکا در اختیار واشنگتن قرار گرفته ‌است.

براین اساس، ارائه‌دهنده اطلاعات این اجازه را به آمریکا نداده بود تا آن‌ها را در اختیار مسکو قرار دهد و تصمیم ترامپ در این مورد ممکن است همکاری‌ها با این متحد واشنگتن را که به حلقه داخلی گروه داعش دسترسی دارد، به مخاطره بیاندازد.

رسانه‌ها می‌گویند، در جریان دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا با لاوروف و کیسلیاک در کاخ سفید، ترامپ جزئیاتی را در مورد تهدیدهای برآمده از گروه داعش در ارتباط با استفاده از لپ‌تاب در هواپیما، در اختیار آن‌ها قرار داده ‌است. چندی پیش دولت‌ آمریکا، «به دنبال دریافت تهدیدهای تروریستی»، همراه داشتن شماری از لوازم شخصی مانند لپ‌تاپ، داخل کابین، در جریان سفرهای هوایی از برخی مبادی، به مقصد این کشور را ممنوع کرد.

روزنامه واشنگتن‌پست می‌گوید برای بسیاری از شهروندان، ارائه اطلاعات محرمانه، عملی غیرقانونی به‌شمار می‌رود، اما رئیس‌جمهوری از اختیاراتی گسترده برخوردار است که اجازه می‌دهد اسرار دولتی را فاش کند؛ آن‌چه عملا «غیرقانونی» بودن اقدام ترامپ را بسیار نامحتمل می‌کند.

در پی انتشار گزارش‌ها در مورد دیدار و گفت‌وگوهای ترامپ و لاوروف، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا، در بیانیه‌هایی، وقوع هر اتفاق را رد کرده‌اند.

ژنرال «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، گفته‌است «رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه، به مرور شماری از تهدیدهای ناشی از گروه‌های تروریستی، از جمله تهدیدهای مربوط به هوانوردی، پرداختند.»

این مقام کاخ سفید افزوده است «در هیچ زمانی، هیچ منبع یا روش کسب اطلاعات و یا عملیات نظامی، که پیش از این در اختیار همگان قرار گرفته، فاش نشده است.»

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز گفته است: «در جریان دیدار ِ رئیس‌جمهوری ترامپ و لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در مورد موضوعات مختلف، از جمله تلاش‌های مشترک ضدتروریستی و تهدیدهای مشترک برآمده از آن‌ها، گفت‌وگو شد. ولی آن‌ها در مورد منبع، روش‌ها یا عملیات نظامی صحبتی نکردند.»

از سوی دیگر شماری از نمایندگان کنگره ایالات متحده نیز به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ‌های منتشرشده واکنش نشان داده‌اند.

سناتور «مارک وارنر» نماینده ارشد حزب دمکرات در کمیته اطلاعاتی سنا، گفته است اگر این ادعاها درست باشد، همانند «سیلی به صورت» جامعه اطلاعاتی آمریکاست.

ترامپ و لاوروف، پنجشنبه گذشته دیدار کردند. انجام شده بود. طی چهار سال گذشته و با بالا گرفتن اختلافات واشنگتن و روسیه بر سر اوکراین و سوریه، این نخستین دیدار لاوروف از کاخ سفید بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.