ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 21314
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۴:۴۲
  • 206 بازدید
  • ارسال توسط :
جمیله علم الهدی در همدان: انقلاب امام علیه تمدن غربی ملحد بود/دیوار کشی جنسیتی به صورت انتزاعی حاصل تمدن غربی است

جمیله علم الهدی در همدان: انقلاب امام علیه تمدن غربی ملحد بود/دیوار کشی جنسیتی به صورت انتزاعی حاصل تمدن غربی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  نافع، دکتر جمیله علم الهدی در جمع پرشور مردم همدان در تالار معلم بیان داشت: الان در یک موقعیت تاریخی بسیار شگفت آوری قرار داریم.   وی با اشاره به جمعیت بانوان حاضر در جلسه افزود: دلیل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  نافع، دکتر جمیله علم الهدی در جمع پرشور مردم همدان در تالار معلم بیان داشت: الان در یک موقعیت تاریخی بسیار شگفت آوری قرار داریم.

 

وی با اشاره به جمعیت بانوان حاضر در جلسه افزود: دلیل حضور این جمعیت نه یک موضوع انتخاباتی بلکه یک نقش تاریخی است که زنان فرهیخته و آگاه ایران باید ایفا بکنند.

 

علم الهدی ادامه داد: آنهایی که امام را دیدند، با دیدگاه های امام  آشنا هستند و آنهایی که در آن دوره نبودند و جوان تر هستند و از آثار آن دوره خبر دارند حتما این را گفتند که انقلاب حضرت امام با کتاب کشف الاسرار شروع شد،انقلاب امام  علیه تمدن الحادی بود، پادشاهی که در ایران حاکمیت داشت بسیار ظالم بود ولی  نقطه ای که امام انقلاب را شروع کردند قانون کاپیتولاسیون بود، به ظلم های دیگر شاه کاری نداشتند آنجایی که در مواجه با غرب و سر دسته آنها آمریکا ذلت و خواری آورد در آنجا امام انقلاب کرد.

 

وی ادامه داد: انقلاب امام رحمت الله، علیه تمدن غربی ملحد بود که سر دسته آن آمریکا بود و پادشاهی ایران یکی از سنگرهایی بود که بایستی فتح میشد.

 

همسر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت:  انقلاب اسلامی یک انقلاب تمدنی است یک انقلاب سیاسی محدود مرزهای ایران نیست، علت اختلافات و دشمنی ها هم از همین جا است.

 

این عضو هئیت علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در دوران مشروطه روحانیت اسلام برای تغییر نظام سلطنتی و آوردن آن ارزشهای اسلامی به حوزه سیاست ولی این انقلاب با افرادی که تحت تأثیر تفکر الحادی غرب بودند تغییر جهت داد شیخ فضل الله نوری اعدام شد و نظام سلطنتی با روشنفکری مدافع غرب با هم شدند.

 

وی افزود: بعد از مدتها انقلاب اسلامی شکل گرفت البته با این آگاهی که دشمن اصلی ما نظام سلطنت نیست، دشمن اصلی ما تفکر و تمدن مدرن است بنابراین کتاب کشف الاسرار با این حرکت شروع شد که تمدن اسلامی احیا بشود، و تمدن الحادی سرنگون شود.

 

علم الهدی خاطرنشان کرد: افرادی که آن دوره را به خاطر دارند خوب میدانند که چرا جنگ شد و در مقابل انقلاب ما همه نظام سلطه آمد، اگر فقط مسئله فروپاشی یک نظام سلطه داخلی بود دلیل بر این همه مخالفت از کشورهای پیشرفته نبود.

 

وی افزود: در داخل کشور هم تقریبا دو تفکر در تقابل با هم پیش رفتند یک تفکر تفکری است که امام راحل دارند ضلع دیگرش را آیت الله طباطبائی، شهید بهشتی و شهید مطهری و همه کسانی که نظام اسلامی متمدن خود را میخواهند احیا بکنند یعنی آنچه که در گذشته بوده است در دوره پست مدرن مطرح بکنند، به عنوان تفکری که میتواند مردم را به خوشبختی برساند.

 

این بانوی انقلابی ابراز داشت: احیای تمدن اسلامی مقدمه ظهور است، برای اینکه ظهور اتفاق بیافتد جامعه منتظر بایستی تمدن خود را برپا بکند، کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام بگیرد، یک کار ش از بین بردن نظام سلطنتی و قبول نکردن نظام غربی و به جای آن پذیرش نظامی برپایه ولایت مطلقه فقیه بود که با دشمنی های فراوان موفق شدیم کار دیگر که باید انجام میدادیم این بود که فرهنگ متمدن اسلمی و ارزش های اسلامی را در جامعه خود ترویج کنیم که توفیقات ما نسبی بود.

 

وی عنوان داشت: نهضت امام خمینی در دلش یک نهضت تربیتی داشت که مقدمه نهضت سیاسی امام بود، این نهضت تربیتی پشتوانه خود را در خانواده، مدرسه و دانشگاه باید پیدا میکرد در مدرسه و دانشگاه خیلی موفق به ادامه این نهضت نشدیم ولی خوشبختانه  خانواده پیام امام را گرفته بود و جلو رفت، آنچه که الان میبینید که دختران نسل سوم انقلاب همچنان همان پایه ها را ادامه می دهند نتیجه خانواده ها است.

 

علم الهدی تأکید کرد: در مدرسه و دانشگاه عدم توفیق ما این بود که خوب پیام را دریافت نکرده بودیم و ساختارها خیلی راحت اجازه این کار را به ما نمیدادند چه اتفاقی افتاد در دانشگاه و مدرسه بازتولاید ارزش های مدرن ادامه پیدا کرد این جریان آهسته جلو آمد و دوران جنگ خیلی نمیتوانست ظهور و بروز پیدا بکند ولی بعد از جنگ لازم بود برای آن فکری بکنیم.

 

وی با اشاره به این که امام راحل بعد از انقلاب با درک این موضوع بلافاصله مسئله انقلاب فرهنگی را مطرح کردند، اظهار داشت: ولی ما بخاطر اینکه در دانشگاه ها خوب درک نکردیم که چه میگویند، انقلاب فرهنگی مثل انقلاب سیاسی رخ نداد، پس رفت های ما موجب شد مقام معظم رهبری بحث تحول در تعلیم و تربیت را مطرح کردند.

 

عضو هئیت علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: سربازانی که میتوانند انقلاب فرهنگی بکنند جنسشان فرق دارد، تحول در تعلیم و تربیت بسیار دشوار است و از ناتوانی ما جبهه مقابل استفاده کرد و تمدن الحادی نفوذ کرد، یک جریان میخواهد ما را به ارزش هایی که در جامعه مدرن است برگرداند به ارزشهایی که در جامعه مدرن است  که عمده این ارزش ها مربوط به 200 سال قبل است و عقب افتاده است.

 

وی با اشاره به این که ارزشهای ما را خدای رحمان گذاشته است بیان داشت: ارزشهای اسلامی ارزشهای مترقی است که غرب نمیتواند آن را درک بکند و قوانین آن از منبع شریعت آمده است حالا مشکل پیش آمده است گفتند دیوارکشی، چه کسی دیوار کشیده است، غربی ها ، چرا دیوار کشیدند دیوار آنها انتزاعی است، دیوار بین زن و مرد کشیدند و مفهوم جنسیت را آوردند.

 

همسر حجت الاسلام رئیسی خاطر نشان کرد: هرجا در قرآن کلمه جنسیت را آوردید به من بگویید، ما مفهوم جنسیت نداریم ما در قرآن اصل بر زوجیت و تکامل یکدیگر داریم.

 

وی ادامه داد: دیوارکشی از آنجایی میشود که به صورت انتزاعی شما زن را در مقابل مرد قرار می دهید، در آموزه های دینی ما زن در برابر مرد نیست، زن و مرد لباس یکدیگرند و اصل بر خانواده و زوجیت است دلیل این دیوارکشی هم این است که در انقلاب صنعتی نیاز به نیروی کار ارزان بود، کارگر های ارزان احتیاج داشتند، آمدند گفتند خانم ها کارگر شوند چون ارزان تر هستند.

 

این مدرس دانشگاه افزود: بحث شغل خانم ها در مقابل شغل مردها مطرح شد، زنان را پای کارخانه ها کشیدند که نفع آن به جیب سرمایه دار می رود.

 

وی عنوان کرد: از طرفی دیگر تصمیم گرفتند دموکراسی برقرار بکنند که خانواده و روابط خانوادگی مهم نیست و فرد باید جلو بیاید، ما یک دعوای قدرت و ثروت داشتیم بین مردان که حالا زنان هم در این بیایند الان شرکت بکنند.الگوهایی که در بین مردان شایع بود، بر زنان تحمیل کردند.

 

علم الهدی افزود: حضرت امام در مقابل این دیدگاه ایستادند و یک الگوی تازه معرفی کردند نه الگوی سنتی است که زنان در خانه بمانند و مسئولیت اجتماعی نداشته باشند، نه مثل زنان مدرنی که خانواده و مسئولیت خانوادگی را کنار بگذارند، خانواده هراسی داشته باشند.

 

وی ادامه داد: برای اینکه زنان از خانواده ها بیرون بیایند خشونت در خانه ها را لازم است بزرگ بکنند، چیزهای کوچک و نادر را بزرگ بکنند، پشتوانه فرهنگی ایران بسیار قوی است، خانواده های ایرانی زبان و فرهنگ ایرانی را حفظ کردند.

 

وی افزود: امام مدل سوم را آوردند مدلی است که در شرق و غرب عالم نمونه ندارد مگر در جایی که از ایران پیروی کردند که عبارت است از زنی که هم مسئولیت و فعالیت اجتماعی میگیرد و حساس به جامعه و سیاست است، روشنفکر و فرهیخته است به ازدواج و تشکیل خانواده اهمیت می دهد ولی این کارها را برای دعوا جلو نبرده است رقابت دنیوی مد نظر ندارد اصل ماجرا این است که زنان و مردان ایرانی مسئله تصضرف و استخدام یکدیگر را ندارند مسئله آنها تقرب به پروردگار است.

 

علم الهدی خاطرنشان کرد: زنان ایرانی دعوا با کسی ندارند اگر خدمت به خانه و جامعه می کنند برای رضای خدا است پس تفکیک جنسیتی یا دیوار کشی جنسیتی به صورت انتزاعی حاصل تمدن غربی است که زن را به عنوان یک فرد در مقابل مرد و خانواده قرار می دهد.

 

وی ادامه داد: در تمام این تفکیک ها الگوی مردانه را بر زنان تحمیل کردند زنان باید هویت و علایق خود را از دست بدهند تا بتوانند تحصیل کرده و سر کار بروند، حضرت امام آمدند و برای این مسئله مدل جدیدی را ارائه دادند مدلی که زن برای تقرب به پروردگار و در خدمت خانواده و جامعه باشد. که با این مدل تفکر مقابل مشکل دارد.

 

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: چیزی که الان خار چشم دشمنان شده است این است که دختران جوانی که مدل امام را میخواهد ادامه دهند دخترانی که همسران خود را برای دفاع از حرم فرستادند، ما مجبوریم این هزینه ها را بدهیم اگر این دختران جوان نبودند، هیچ کس با ما دشمنی نداشت.

 

وی ادامه داد: ما الان وظیفه خاصی داریم ما دوجریان فکری در تقابل هم هستیم. یکی ارزشهای منحط و فرسوده غربی را میخواهد ادامه دهد، چرا ما یک قانون مترقی که بر اساس اسلام است کنار بگذاریم، اگر راست میگویید شما در دیپلماسی عزتمندانه بگویید به سازمانهای جهانی بگویید بیایند قانونی که در کشور ما است حق مسلم زنان است و بسیار مترقی است برای همه زنان جهانی بکنید. ما آنقدر در اسلام پیش رفته هستیم که اگر زنی خانواده اش نتوانند آن را مورد حمایت قرار بدهند بر عهده حاکم شرع است و در اسلام جای وی مشخص است.

 

وی تأکید کرد: هیچ وقت دین اجازه دست فروشی زن و کنار گذاشتن عفت و حیا را برای امرار معاش نمی دهد.

 

علم الهدی گفت: ما مشکلاتی که داریم از جنس نیست و نوعی خود باختگی است که از میراث قاجار برجای مانده است ما از اول هم در مواجهه با غرب دچار خود باختگی شدیم، چرا قوانین پیشرفته خود را کنار بگذاریم و به تئوری برابری جنسیتی برسیم.

 

وی بیان داشت: فکر کردید در همه کشورها چرا به حجاب گیر داده اند، چرا مجالس مذهبی به وجود آمده است که دین یهودیت و مسیحیت را توسعه دهد، آمدن شما در صحنه انتخابات چیزی نیست که مربوط به این چند روز باشد، ما در پیچ تاریخی هستیم، ما در دوران جنگ ناراحت بودیم چرا نمیتوانیم هم پای مردان بجنگیم، در جنگ فرهنگی که ما الان داریم به نظر زنان میتوانند پیش رو از مردان نیز باشند.

 

این مدرس دانشگاه با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: آنها انتخابات ما را دارند با ترفند مهندسی می کنند، ارزشهای خود را با ترفند های مختلف منتقل می کنند، آنها گروه ها را وسط خیابان میکشند، ما نمیتوانیم با همان ابزار های معمولی برویم یک جنگ است که افسر خود را میخواهد.امروز مادری کردن بسیار دشوار است و باید سواد رسانه ای بالایی داشته باشد، به جای خرید سد دی و بازی باید سی دی و بازی بسازد. وقت اهمال و سستی نیست دختران امروز باید وارد میدان شوند آن که برای دفاع از حرم میرود کار خود را میداند شما باید کار خودت را انجام بدهی.

 

وی در پایان بیان داشت: امروز میگویند فرزند بیاورید من مخالف نیستم ولی لوازم دارد آیا دختران ما آمادگی دارند، آمادگی ارزشها و نگرش های خاصی است که باید ایجاد کرد، ما باید از زنان انقلابی خود الگو بسازیم، ما در مورد زنان کاری نکردیم، ما در معرفی الگوی زنان کم کاری داشتیم، مشارکت زنان در فرهنگ سازی این امر لازم است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.