ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 21337
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۵:۲۰
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :
فرزندان شهدا در انتخابات به گونه‌ای رفتار کنند که جانبداری تعصب‌آلود محسوب نشود

فرزندان شهدا در انتخابات به گونه‌ای رفتار کنند که جانبداری تعصب‌آلود محسوب نشود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در میان هیاهوی فضای انتخاباتی سخن از حمایت یا عدم حمایت خانواده شهدا در فضای رسانه‌ای کشور و ورود فرزندان شهدا به عرصه رقابت در محافل مختلف مطرح […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در میان هیاهوی فضای انتخاباتی سخن از حمایت یا عدم حمایت خانواده شهدا در فضای رسانه‌ای کشور و ورود فرزندان شهدا به عرصه رقابت در محافل مختلف مطرح شده و درمورد آن گفتگو می‌شود. حجه الاسلام و المسلمین محمدی عراقی، رئیس هیئت امناء کانون همبستگی فرزندان شاهد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای انقلاب فرهنگی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و فرزند شهید در این زمینه طی گفتگویی با اشاره به اثرگذاری فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی فرزندان شهدا در جامعه گفت: بدون شک نسبت مستقیم و نزدیک با شهید و به ویژه رابطه فرزندی به خودی خود یک ارزش است. اما باید توجه داشت که همیشه ارزش‌های معنوی پیش از آنکه یک امتیاز باشد، مسئولیت‌آور است. از سوی دیگر انتظار مردم هم از فرزندان شهدا بسیار بالاست و توقع دارند که آن‌ها در همه فضائل «بهترین» باشند. مرام شهدا نیز در نظر مردم از خودگذشتن و به حق پیوستن است. ساده زیستی، پاکدستی و پاک دامنی و مردم دوستی، تقوی و پرواپیشگی از هر نوع آلودگی مادی و اخلاقی کف انتظار مردم از خانواده و فرزندان شهدا است.

فرزندان شهدا بگونه‌ای در انتخابات رفتار کنند که تلقی جانبداری تعصب‌آلود محسوب نشود

وی با اشاره به رفتارهای سیاسی فرزندان شهدا در فضای انتخاباتی گفت: فرزندان شهدا باید بگونه‌ای در انتخابات رفتار کنند که تلقی جانبداری صنفی و تعصب‌آلود محسوب نشود که خدای نکرده به شان و منزلت شهدا و خانواده آن‌ها لطمه وارد کند. ضمنا لازم است که ما از جمع و جایگاه فرزندان شهدا حراست کنیم و اجازه ندهیم که این جایگاه تضعیف شود. خودسازی جمعی درونی و مراقبت از جمع مسئولیت مهم و سنگینی است که بر دوش ماست و هر یک از اعضا این جمع چه نسبت به خود و چه دیگران مسئول هستند: «کلکم راع و کلکم مسئول».

رفتار و اخلاق ما به پست و مقام ارزش بدهد

حجت‌الاسلام عراقی با اشاره به وظایف فرزندان شهدایی که تمایل به شرکت در رقابت‌های انتخاباتی و حضور در عرصه انتخابات‌هایی نظیر انتخابات شوراها را دارند، گفت: البته اگر یک فرزند شهید با توانائی و صلاحیت‌هایی در جایگاه خدمت قرار گیرد و مردم از او تقوا و دلسوزی و خدمت گذاری و مردم دوستی ببینند، بدون شک موجب محبوبیت بیشتر و افزایش منزلت خانواده شهداء و خشنودی شهیدان است. اما این موضوع را هم باید در نظر گرفت که رفتار و اخلاق و برخورد ما باید به گونه‌ای باشد که به پست‌ها ارزش و منزلت بدهد. نه آنکه پست و مقام به ما ارزش و منزلت بدهد؛ لذا هر چند فرزند شهیدی صلاحدیت کامل و کافی داشته باشد، نباید به گونه‌ای تلقی شود که گویا داوطلب مشتاق رسیدن به پست‌ها و مقام‌های ظاهری است و خود را برتر از دیگران می‌داند.

رفتار فرزندان شهدا مهمترین نقش را در تثبیت مرام شهیدان در افکار عمومی دارد

رئیس هیئت امناء کانون همبستگی فرزندان شاهد افزود:رفتار فرزندان شهدا مهمترین نقش را در تثبیت مرام شهیدان در اذهان جامعه و افکار عمومی و مقابله با جنگ نرم دشمن در مخدوش کردن ارزش‌های دفاع مقدس دارد. اگر خدای نخواسته از یک فرزند شهید خطایی ولو کوچک سر بزند. یا مردم ببینند او در اقدامات خود منافع شخصی، خانوادگی، گروهی، صنفی، و حزبی را مقدم بر مصالح عمومی می‌داند جایگاه شهیدان در چشم و دل مردم آسیب پذیر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به فرزندان شهدایی که وارد عرصه مدیریتی کشور می‌شوند، تصریح کرد: شکی نیست که عضویت فرزندان شهدا به خصوص در شوراهای اسلامی شهر و روستا یک فرصت خدمت برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و دینی، به ویژه ترویج عملی فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه الگوی عملی خدمت‌رسانی و مهرورزی و نمونه عینی سبک زندگی اسلامی شهیدان است. ممکن است مردم ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی شهید را ندیده باشند. ولی وقتی ببینند فرزند او برای خدمت به مردمش بویژه محرومان و تنگدستان و مستضعفان سر از پا نمی‌شناسند و شب و روز خود را وقف آن‌ها کرده است، این تابلو عینی بهترین کار فرهنگی واقعی است که از هر کاری مؤثرتر است؛ زیرا عمل همیشه از حرف و سخن تأثیرش بیشتر است.

فرزندان شهدا ناظر و ناصح مسئولان هستند

نماینده مجلس خبرگان رهبری در انتها افزود: «فرزند شهید می‌تواند خود هنرمند، ورزشکار، استاد دانشگاه و یا از نخبگان و برجستگان جامعه باشد. بدون شک وقتی علاوه بر عناوین فوق از عنوان فرزند شهیدی نیز برخوردار باشد، انتظار از او بویژه از نظر اخلاقی و نگاه معنوی و هوشیاری و از خودگذشتگی، بیش از دیگران است. غالبا فرزندان شهداء افرادی خودساخته و منزه هستند و به حساسیت ها و انتظارات جامعه بیشتر آگاهی دارند. لذا غالبا ترجیح می‌دهند به جای آنکه مسئولیت مستقیم داشته باشند ناظر و ناصح و یار مسئولان باشند و می‌دانند البته اگر از بین فرزندان شهداء فردی را برای پستی کارآمد و مدیر و مدبر و دارای ظرفیت لازم یافتیم وظیفه ماست که او را معرفی کنیم و حتی اگر او خودش نخواهد از او بخواهیم و درخواست کنیم که مسئولیت بپذیرد.»

کانون همبستگی فرزندان شاهد اتحادیه‌ای از تشکل‌های فرزندان شاهد است. این کانون سال 91 تاسیس شد  و در نظر داشته که حوزه فرزندان شاهد در سراسر کشور را سازماندهی و صیانت کند. بدین ترتیب تشکل‌های فرزندان شاهد از سراسر کشور در این کانون جمع می‌شوند تا با برنامه‌ریزی مشترک در راه اهداف انقلاب و فرزندان شهدا به صورت متمرکز در کل کشور فعالیت‌های منسجمی را انجام دهند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.