ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 21450
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۹:۵۹
  • 418 بازدید
  • ارسال توسط :
پیشنهاد برای افزایش ظرفیت هیئت‌های مذهبی/ ابتکارات نسل نو انقلاب

پیشنهاد برای افزایش ظرفیت هیئت‌های مذهبی/ ابتکارات نسل نو انقلاب

مهدی اقراریان عضو جمعیت نسل نو انقلاب اسلامی با بیان اینکه مجموعه نسل نو انقلاب از فضای سیاست زده کشور خسته است، گفت: ما در طول انقلاب شاهد شکل گیری نسل‌های مختلفی بودیم، نسل اول که پیروزی انقلاب اسلامی را شکل دادند، نسل دوم کسانی که در دفاع مقدس از میهن دفاع کرده و نسل […]

مهدی اقراریان عضو جمعیت نسل نو انقلاب اسلامی با بیان اینکه مجموعه نسل نو انقلاب از فضای سیاست زده کشور خسته است، گفت: ما در طول انقلاب شاهد شکل گیری نسل‌های مختلفی بودیم، نسل اول که پیروزی انقلاب اسلامی را شکل دادند، نسل دوم کسانی که در دفاع مقدس از میهن دفاع کرده و نسل سوم متولدین دهه ۵۰ و ۶۰ هستند که در بحبوبحه جنگ و دفاع مقدس متولد و بزرگ شدند و نسل چهارم که متولدین دهه ۷۰ و ۸۰ هستند.

وی ادامه داد: می‌توان با همدلی و همراهی بسیاری از مشکلات و نواقصی را که وجود دارد در کشور حل کرد. نسل نو انقلاب نیز از فرمایشات مقام معظم رهبری استخراج شده، ایشان در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۹۳ می‌فرمایند «نگاه نسل نو و همه کسانی که نیروی جوانی را در خدمت به اهداف و آرمان‌های بلند می‌خواهند باید به آینده‌های روشن و دور باشد. فقط جلوی پای خودمان را نبینیم. آینده دور ایجاد تمدن اسلامی است.» وقتی صحبت از تمدن اسلامی می‌کنیم در نگاه رهبر انقلاب پنج گام برای شکل گیری این تمدن اسلامی وجود دارد. بحث نخست شکل گیری انقلاب است، گام دوم نظام اسلامی، مرحله سوم دولت اسلامی و گام چهارم و پنجم ایجاد جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است.

اقراریان با بیان اینکه در مرحله دولت اسلامی متوقف شده‌ایم گفت: تا دولت اسلامی به صورت کامل تحقق پیدا نکند، نمی‌توانیم جامعه اسلامی آنطور که باید داشته باشیم تا زمینه شکل گیری تمدن اسلامی باشد.

به گفته وی تمدن اسلامی می‌تواند پاسخگوی نیازهای مادی و معنوی مردم در زمان حال باشد. وقتی صحبت از جهان شهر می‌کنیم که بخشی از آن شوراهای شهر است، می‌توان با همین نگاه دولت و تمدن اسلامی نگاه کرد. در حکومت اسلامی ویژه‌خواری جایی ندارد، سرلوحه این حکومت حضرت علی (ع) است که بدون توجه به هرگونه دسته‌بندی و جناح‌بندی با هر گونه ناعدالتی برخورد می‌کند و می‌بینیم حتی زمانی که با زیاده خواهی برادرش از بیت المال مواجه می‌شود چگونه آن را پاسخ می‌دهد. این نگاه مربوط به گروه سیاسی الف و ب نیست، ما باید بدون توجه به هر گونه دسته‌بندی به موضوع مبارزه با فساد ورود کنیم.

وی با بیان اینکه نسل نو انقلاب در جهت تحقق این شاخص‌ها گام برمی‌دارد به سخنان مقام معظم رهبری در ۲۱ آبان سال ۸۵ اشاره کرد و گفت: «نسل نو، نسل تازه‌نفس است و نسل امیدوار به آینده همیشه این امکان را به یک کشور و یک ملت می‌دهد که با ابتکارات خود آینده را آنچنان که شایسته یک ملت است، بپذیرد.»

به گفته این کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران شاخصه یک نسل انقلابی تازه‌نفس بودن و امیدوار بودن است، نباید روح ناامیدی را در جامعه دمید و طوری واقعیت‌ها را عنوان کرد که نشاط از جامعه از بین ببرد. ابتکار عمل شاخص دیگری است که تمامی افراد انقلابی در نسل خود آن را داشته‌اند. شهید طهرانی مقدم پدر موشکی کشور یا شهید زین الدین و در زمان حال شهید احمدی روشن و… هر کدام در زمان خود نسل نو محسوب می‌شوند زیرا ابتکار عمل داشته‌اند. ما باید همین نگاه را در مدیریت شهری جاری و ساری کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های جدید شغلی که می‌توان با همین ابتکارات و نوآوری‌ها در شهر تهران ایجاد کرد، گفت: در حال حاضر در شهر تهران بعد از ساعت ۱۲ شب رستورانی باز نیست در حالی که می‌توان ماشین‌های سیاری که کیفیت غذاهای آن کنترل می‌شود این سرویس را به مخاطبان شب تهران بدهند. من در صورتی که به شورا وارد شوم حتماً این موضوع را پیگیری می‌کنم.

اقراریان با اشاره به لزوم توسعه دوچرخه‌های برقی در شهر تهران گفت: در حال حاضر بر اساس عرف و فرهنگ امکان استفاده دوچرخه برای بانوان به طور کامل فراهم نیست اما در برخی از کشورهای ماشین‌های یکنفره کوچکی وجود دارد که از پوشیدگی و ایمنی لازم برای استفاده در فضاهای شهری برخودار است.

وی در ادامه با اشاره به سنت حسنه وقف پیشنهاد داد: برای افزایش مکان هیئت‌های مذهبی می‌توان با یک ابتکار کوچک با استفاده از امکانات شهروندان سرانه‌های هیئت‌های مذهبی راافزایش داد. در حال حاضر به دلیل فرهنگ آپارتمان نشینی جلسات روضه و هیئت‌ها در منازل کمتر برگزار می‌شود؛ در حالی که رواج این سنت‌های‌ مذهبی در توسعه سبک ایرانی اسلامی به شدت تأثیرگذار است. اما به دلیل فضای کوچک خانه‌ها هیئت‌های کوچک خانگی کمرنگ شده است. یکی از پیشنهادات من این است که شهرداری اجازه دهد یک طبقه منفی با رعایت استانداردها بدون اینکه مزاحمتی از لحاظ صوت یا ارتفاع برای همسایگان ایجاد کند به صورت قانونی به مالکان منازل داده شود و شهرداری نیز در این رابطه درخواست عوارض یا اخذ پول بیشتری نداشته باشد تا رواج سنت وق هم انجام شود.

اقراریان در پاسخ به این پرسش که چگونه از رانت‌های احتمالی در این زمینه جلوگیری خواهد شد، گفت: کسانی که سال‌هاست مجوز هیئت دارد مشخص هستند و سوابق مذهبی افراد نیز معلوم است؛ این فضاها وقف امام حسین (ع) می‌شود و مردم به موضوع شرعیات و وقف دقت زیادی دارند و خارج از مسائل دیگر در خصوص امام حسین دقت می‌کنند. حتی این فضاها می‌تواند با اجازه هیئت‌ها به محلی برای نشست‌ها و دورهمی‌های خانوادگی تبدیل شود که فرهنگ صله رحم بالا رود، ما با این پیشنهاد بدون اینکه بودجه‌ای بر شهرداری تحمیل کنیم می‌توانیم با کمک شهروندان فضای مورداستفاده هیئت‌های مذهبی که فضایی فرهنگی است، را افزایش دهیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.