ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 21766
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
سفیر آمریکا بمباران غیرنظامیان غرب موصل را گردن نیروهای امنیتی عراق انداخت

سفیر آمریکا بمباران غیرنظامیان غرب موصل را گردن نیروهای امنیتی عراق انداخت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، داگلاس سیلیمان، عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ، در خصوص علت تاخیر گزارش گروه تحقیق درباره بمباران غیر نظامیان در غرب موصل گفت، علت تاخیر این بوده که گروه تحقیق به دلیل جریان داشتن نبردهای سنگین در غرب موصل 10 روز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، داگلاس سیلیمان، عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ، در خصوص علت تاخیر گزارش گروه تحقیق درباره بمباران غیر نظامیان در غرب موصل گفت، علت تاخیر این بوده که گروه تحقیق به دلیل جریان داشتن نبردهای سنگین در غرب موصل 10 روز بعد از بمباران غیر نظامیان به این منطقه رسید.
وی با اظهار اینکه به محض پایان تحقیقات نتایج آن اعلام خواهد شد، ادعا کرد: ارتش آمریکا اعتراف کرده است که یک جنگنده متعلق به این کشور، مارس گذشته یک مکان را در غرب موصل ‘به درخواست نیروهای امنیتی عراق’ بمباران کرد که ‘اعتقاد بر این است ، غیرنظامیان در آن مستقر بوده اند’.
سفیر آمریکا در حالی مدعی کشته و زخمی شدن ده ها نفر در آن بمباران شده که مقام های رسمی و محلی عراق آن روزها تعداد کشته شدگان بمباران جنگنده آمریکایی را بیش از 200 تن اعلام کرده بودند.
سیلیمان در ادامه ، درخصوص آینده گروه تروریستی داعش گفت: ‘ما انتظار داریم که بعد از پایان نظامی داعش، این گروه تروریستی به شکل یک سازمان شورشی تغییر شکل دهد که در این صورت برخورد دولت عراق با آن برخلاف روش نظامی به صورت کار امنیتی خواهد بود.’
این اظهارات سفیر آمریکا تداعی گر آخرین روزهای حضور نظامی آمریکا در سال 2011 است که پایان القاعده را اعلام کردند ولی چندی طول نکشید که گروه تروریستی داعش جای آن را گرفت و بسیاری از ناظران منطقه معتقدند که این گروه ها توسط آمریکا و متحدان منطقه ای اش مدیریت و حمایت می شوند.
سفیر آمریکا در عراق در خصوص عملیات در باقی مانده مناطق اشغالی توسط داعش نیز گفت ، پس از آزادسازی موصل بطور کامل و شکست داعش در بسیاری از مناطق ، همچنان 3 شهر بزرگ و مهم در اختیار این گروه تروریستی است که شامل تلعفر ، الحویجه و غرب رودخانه فرات تا حدیثه است.
وی افزود: اگرچه عملیات در این شهرها به سختی موصل نخواهد بود، اما جنگ های قدرتمندی است که با تلفات و خسارات برای نیروهای امنیتی عراقی همراه خواهد بود.
این اظهارات سیلیمان درحالی است که بسیاری از فرماندهان عراقی ، از فشار آمریکایی ها برای کند کردن عملیات در موصل و تلعفر حکایت دارد.
طی هفته گذشته، چندین نماینده پارلمان عراق ، کارشناسان سیاسی و از جمله صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف به صراحت به این موضوع اشاره کردند.
خاورم*4*1770*

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.