ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 21770
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
  • 205 بازدید
  • ارسال توسط :
مقاومت آلمان و فرانسه در برابر طرح آمریکا برای نقش بیشتر ناتو علیه داعش

مقاومت آلمان و فرانسه در برابر طرح آمریکا برای نقش بیشتر ناتو علیه داعش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از ناتو خواسته است تا اقدامات بیشتری را برای مقابله با داعش انجام دهد و مقام های آمریکایی نیز طرحی را برای ایفای نقش بیشتر ناتو در مقابله با داعش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از ناتو خواسته است تا اقدامات بیشتری را برای مقابله با داعش انجام دهد و مقام های آمریکایی نیز طرحی را برای ایفای نقش بیشتر ناتو در مقابله با داعش تدوین کرده اند، ولی به نظر می رسد آلمان و فرانسه به شدت در برابر این درخواست آمریکا مقاومت می کنند.

بسیاری از کشورهای عضو ناتو انتظار دارند که طرح آمریکا در نشست پنجشنبه آینده در بروکسل اعلام شود، این نخستین باری خواهد بود که ترامپ در نشست ناتو شرکت می کند. ولی منابع آگاه اعلام کرده اند که آلمان و فرانسه با این طرح مخالف هستند.ناتو نگران آن است که وارد جنگ پرهزینه دیگری مانند استقرار نیرو در افغانستان شود و این مساله خطر تقابل و رویارویی با روسیه در سوریه را نیز افزایش می دهد.

یک دیپلمات ارشد اروپایی ناتو در این باره گفت: آلمان و فرانسه با این طرح موافقت نخواهند کرد، ایتالیا و یونان نیز نگرانی هایی در این باره دارند. کشورهای ناتو می خواهند بدانند که مشارکت بیشتر در عملیات علیه داعش چه تفاوتی ایجاد خواهد کرد، تعداد زیادی از 28 عضو ناتو هم اکنون در ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا حضور دارند.

مقام های آلمانی و فرانسوی حاضر به اظهارنظر در این باره نشده اند ولی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در دیدار هفته گذشته با دبیر کل ناتو از احتمال پیوستن ناتو به ائتلاف ضد داعش خبر داد ولی پذیرفتن هر گونه نقش جنگی توسط ناتو را رد کرد.

مقام های آمریکایی اعلام کرده اند که ناتو نهادی است که می تواند از تجهیزات، آموزش و تخصص و تجربه خود که علیه طالبان و القاعده در افغانستان کسب کرده است، برای مقابله با داعش استفاده کند.

ژنرال پتر پاول رئیس کمیته نظامی ناتو در این باره گفت: فرماندهان ارشد نظامی ناتو با این اقدام موافق هستند و از ان حمایت می کنند.

دیپلمات ها نیز گفتند: این می تواند به معنای استفاده ناتو از هواپیماهای جاسوسی و شناسایی بر فراز سوریه باشد و همین طور انجام ماموریت های سوخت رسانی هوایی و عملیات های کنترل و فرماندهی.

با توجه به نگرانی های روسیه درباره گسترش ناتو در شرق اروپا و نقش مسکو به عنوان متحد نظامی و سیاسی بشار اسد، برخی از کشورهای عضو ناتو نگران آن هستند که مشارکت این سازمان در جنگ سوریه از سوی مقام های روسی نوعی اقدام تحریک آمیز تلقی شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.