ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 22062
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۹:۱۴
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
219 شهید و 64 آزاده استان کرمان در آزادی خرمشهر

219 شهید و 64 آزاده استان کرمان در آزادی خرمشهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: باید قدردان حماسه آفرینان سوم خرداد باشیم زیرا اگر این افراد نبودند حضور ده ها میلیونی مردم به عشق انقلاب اسلامی در پای صندوق های رای به عشق انقلاب اسلامی رقم نمی خورد.وی با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: باید قدردان حماسه آفرینان سوم خرداد باشیم زیرا اگر این افراد نبودند حضور ده ها میلیونی مردم به عشق انقلاب اسلامی در پای صندوق های رای به عشق انقلاب اسلامی رقم نمی خورد.
وی با بیان اینکه همه مردم در فرهنگ سازی دفاع مقدس مسئول هستند تصریح کرد: مسئولان باید قدردان مدافعان کشور باشند و گرامیداشت سالروز سوم خرداد باید مردمی تر شود به طوری که روزی مردم در خیابان ها این روز را جشن بگیرند.
وی با بیان اینکه آزادی خرمشهر فراتر از یک اتفاق معمولی بود گفت: در مقطعی که دشمن می خواست انقلاب اسلامی را در اوج جوانی به زانو در بیاورد دژی به نام خرمشهر را پس از 575 روز اسارت به همت مردان بزرگ ایران اسلامی فتح کردیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان افزود: دشمن استحکامات قوی داشت و گمان نمی کرد ایران توان حمله داشته باشد و در شب اول و دوم عملیات، نبرد لشکر 41 ثارالله بسیار سخت بود لذا کلید فتح خرمشهر در دست کرمانی ها بود.
وی همچنین با بیان اینکه آیین گرامیداشت سوم خرداد در سه روز انجام می شود گفت: برنامه ها از سوم تا پنجم خرداد پراکنده است.
ابوالحسنی اظهار کرد: صبحگاه مشترک با حضور نیروهای مسلح، ویژه برنامه پیاده روی نیروهای مسلح، وِیژه برنامه گرامیداشت سوم خرداد با محوریت شهدا در سینما شهرتماشا و ویژه برنامه ساعت پیروزی همزمان با آزادسازی خرمشهر از جمله برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در استان کرمان است.
وی افزود: سه کتاب مرجع در تاریخ جنگ استان کرمان آماده کردیم که در این روزها رونمایی خواهد شد از جمله ‘اطلس لشکر 41 ثارالله’ که پس از پروژه 9 ساله، 25 عملیات را در دفاع مقدس تشریح می کند و همراه با 2 کتاب تا ‘مرز کوشک’ و ‘جاده های ناهموار امامزاده’ کتاب هایی از این دست هستند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان مراسم غباروبی از قبور شهدا، رونمایی از تقویم دیجیتال دفاع مقدس ویژه تلفن های همراه (6 هزار و پانصد شهید استان کرمان به این نرم افزار به زودی ورود پیدا می کنند)، رونمایی از کارهای موسیقی و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان را از دیگر برنامه های این روزها عنوان کرد.
وی گفت: جشن بزرگ پیروزی، نمایشگاه نقاشی به مناسبت سوم خرداد در نگارخانه هومر، یادواره شهدا، پیاده روی پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده های نیروهای مسلح، دیدار با امام جمعه، نصب تمثال شهدا در شهر، غرفه های عرضه کتاب در نقاطی از شهر و اجرای نمایش خیابانی از دیگر برنامه های سالروز گرامیداشت سوم خرداد در کرمان است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.