ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 22258
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۹:۳۰
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
فرمانده الحشد الشعبی: داعش به موشک های کورنت و تاو دست یافته است

فرمانده الحشد الشعبی: داعش به موشک های کورنت و تاو دست یافته است

‘ابوکاظم المیاحی’ فرمانده لشکر 17 گروه مقاومت اسلامی سرایا الجهاد امروز (دوشنبه) به خبرنگار ایرنا در محور عملیاتی ‘القیروان’ در غرب استان نینوا در شمال عراق گفت: گروه تروریستی داعش به این دو موشک پیشرفته و بسیار گران قیمت دست یافته و در عملیات آزادسازی القیروان توسط الحشد الشعبی، از آنها علیه نیروهای الحشد الشعبی […]

‘ابوکاظم المیاحی’ فرمانده لشکر 17 گروه مقاومت اسلامی سرایا الجهاد امروز (دوشنبه) به خبرنگار ایرنا در محور عملیاتی ‘القیروان’ در غرب استان نینوا در شمال عراق گفت: گروه تروریستی داعش به این دو موشک پیشرفته و بسیار گران قیمت دست یافته و در عملیات آزادسازی القیروان توسط الحشد الشعبی، از آنها علیه نیروهای الحشد الشعبی بهره می برد.
به گفته وی، گرچه این موشک ها ضد تانک پیشرفته هستند، اما گروه تروریستی داعش از آن برای هدف قرار دادن افراد بهره می برد که نشان می دهد تعداد زیادی از این موشک ها را در اختیار دارد.
کورنت نوعی موشک ضد تانک هدایت ‌شونده سنگین روسی است که در سال 1994 در ارتش روسیه به کار گرفته شد.
این موشک برای انهدام تانک‌ها و بالگردها طراحی شده است.
کورنت برخلاف دیگر موشک‌های ضد تانک از هدایت سیمی استفاده نمی‌ کند، بلکه با پرتو لیزر به سوی هدف حرکت می‌کند و 27 کیلو وزن و توانایی عبور از 100 تا 120 سانتی ‌متر زره فولادی را دارد و در مسافت‌های 100 تا 5500 متری کارایی دارد.
اما موشک تاو آمریکا نوعی موشک هدایت ‌شونده ضد تانک است که در دهه 1960 در شرکت هوانوردی ‘هیوز’ طراحی شده و از سال 1970 به خدمت ارتش آمریکا درآمد.
برد مفید این موشک 65 تا 3٬750 متر، کالیبر آن 152 میلی‌ متر، وزن کلاهک آن 3٫9 کیلو در مدل‌ های آ تا سی و 5٫9 کیلوگرم در مدل‌های دی تا اف، و وزن کل موشک در مدل‌های مختلف بین 18٫9 کیلو تا 22٫6 کیلو است.
قدرت نفوذ این موشک در زره حدود 60 سانتی‌متر در مدل آ و بی و 70 تا 80 سانتی‌متر در مدل سی برآورد شده ‌است.
طبق گزارش های منتشر شده قیمت این موشک فقط بدون احتساب سکوی پرتاب و سیستم های همراه آن 60 هزار دلار اعلام شده است و به گفته فرمانده لشکر 17 الحشد الشعبی عراق، داعش به نسل سوم این موشک ها دست یافته است.
ابوکاظم المیاحی گفت که مقدار زیادی از این دو نوع موشک به دست گروه تروریستی داعش رسیده و از آن به وفور علیه نیروهای الحشد الشعبی به منظور ممانعت از پیشروی آنها در محور عملیاتی القیروان بهره می برد.
المیاحی درباره موشک های تاو آمریکا گفت که فروش این موشک به گروه های تروریستی ممنوع اعلام شده و آمریکا فقط در قالب توافقنامه های رسمی با دولت ها اقدام به فروش این موشک می کند.
عربستان سعودی جزو اولین کشورهای منطقه است که با آمریکا در سال 2013 برای خرید این نوع موشک قرار داد بسته است.
فرمانده لشکر 17 الحشد الشعبی افزود: با توجه به رسیدن این نوع موشک های پیشرفته به دست گروه تروریستی داعش نشان می دهد که آمریکا، عربستان سعودی، قطر و ترکیه در پشت پرده دستیابی این گروه تروریستی به این موشک های پیشرفته هستند.
المیاحی تاکید کرد که بارها الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی و نظامی عراق و حتی آوارگان استان نینوا از پرتاب محموله های مهمات و مواد غذایی و دارویی به وسیله هواپیماهای ناشناس به گروه تروریستی داعش در محورهای عملیاتی گزارش داده اند.
وی خاطر نشان کرد: اخیرا یک بالگرد ناشناس در منطقه عملیاتی الحشد الشعبی به زمین نشست و تعدادی از سرکرده های داعش را از آنجا به اماکن نامعلومی انتقال داد.
این فرمانده الحشد الشعبی تاکید کرد که نیروهای الحشد چندان به این توطئه ها اهتمام نمی دهند و وفق برنامه های از پیش تعیین شده، عملیات پیشروی را دنبال می کنند و به زودی القیروان را آزاد می کنند.
وی خاکریز گروه مقاومت اسلامی سرایا الجهاد را از المحلبیه در غرب موصل به سمت تل زلط، العدایه، تل رکراک، تل طینیه و تا الحراده در غرب موصل ذکر کرد که بالغ بر دهها کیلومتر خاکریز است.
خاورم *4*353*1770*1275
انتشار دهنده: مجید جعفری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.