ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 22370
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۵:۱۴
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :
سازمان ملل: روزهای داعش در موصل به شمارش افتاده است

سازمان ملل: روزهای داعش در موصل به شمارش افتاده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یان کوبیس، نماینده سازمان ملل در امور عراق دوشنبه در جلسه شورای امنیت گفت به‌رغم پیشرفت‌های به دست آمده، نبرد همچنان “یک چالش فوق‌العاده” است؛ چرا که شبه‌نظامیان داعش به صورت روز افزونی از غیرنظامیان به عنوان “سپر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یان کوبیس، نماینده سازمان ملل در امور عراق دوشنبه در جلسه شورای امنیت گفت به‌رغم پیشرفت‌های به دست آمده، نبرد همچنان “یک چالش فوق‌العاده” است؛ چرا که شبه‌نظامیان داعش به صورت روز افزونی از غیرنظامیان به عنوان “سپر انسانی” استفاده می‌کنند.

او گفت: آخرین تلاش‌های کم رمق، نشانگر بربریت غیرانسانی ذاتی این تروریست‌ها است.

یان کوبیس همچنین از تلاش‌های نیروهای امنیتی عراق و شرکای ائتلافی آنها برای محدود کردن اثرات عملیات‌های نظامی و حفاظت از غیرنظامیان قدردانی کرد و گفت: آنها این کار را به قیمت طولانی شدن کمپینی گزنده و سخت انجام می‌دهند که همچنان جان نظامیان و غیرنظامیان را می‌گیرد.

نیروهای عراقی با حمایت ائتلاف تحت امر آمریکا رسما عملیات آزادسازی موصل را از اکتبر آغاز کردند. شرق این شهر در ماه ژانویه “کاملا آزاد” اعلام شد اما درگیری‌ها در مناطق غربی آن همچنان ادامه دارد.

نماینده سازمان ملل متحد تاکید کرد: اکنون عملیات‌های نظامی در عراق به سمت آزادسازی مناطق باقی‌ مانده در دست داعش متمرکز است و حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق هم گفته است گام‌های بعدی شامل تضمین امنیت مرز عراق و سوریه و آزادسازی غرب نینوا و الانبار می‌شود.

نماینده سازمان ملل در امور عراق افزود: گرچه عملیات‌های تمام عیار نظامی ضد داعش اواخر امسال به نتیجه می‌رسد، جو امنیتی همچنان ناپایدار خواهد ماند و شاهد حملات تروریستی بزدلانه از سوی داعش و هدف گرفته شدن غیر نظامیان در بخش‌های زیادی از این کشور خواهیم بود. داعش‌، القاعده و سایر گروه‌های تروریستی هر زمان فرصتی بیابند، وارد عمل می‌شوند و برای عمیق کردن شکاف قومی، قبیله‌ای و یا فرقه‌ای از جمله با همکاری باندهای تبهکار تلاش می‌کنند.

یان کوبیس در جلسه شورای امنیت تاکید کرد، اصلاحات بلند مدت و جامع بخش امنیتی به منظور مقابله با این چالش‌ها “ضروری” است.

او گفت، تمرکز دوگانه باید روی مدیریت چالش‌های فوری، شکست تروریست‌های داعش و آمادگی برای آزادی، تثبیت و بازسازی عراق باشد.  

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.