ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 22400
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۶:۳۵
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
بزرگترین سفره افطاری جهان اسلام در حرم مطهر رضوی گسترده می شود

بزرگترین سفره افطاری جهان اسلام در حرم مطهر رضوی گسترده می شود

سید خلیل منبتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال یکهزار نفر به ظرفیت پذیرایی در سفره افطاری در حرم مطهر رضوی افزوده شده است.وی بیان کرد: امسال کارت دعوت مربوط به سفره افطاری حضرت رضا (ع) هر شب به تعداد 13 هزار نفر در یکی از مناطق 12 گانه […]

سید خلیل منبتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال یکهزار نفر به ظرفیت پذیرایی در سفره افطاری در حرم مطهر رضوی افزوده شده است.
وی بیان کرد: امسال کارت دعوت مربوط به سفره افطاری حضرت رضا (ع) هر شب به تعداد 13 هزار نفر در یکی از مناطق 12 گانه شهر مشهد توزیع می شود تا در سفره افطاری حرم مطهر رضوی حضور پیدا کنند.
وی اضافه کرد: برای چیدن سفره افطاری طرح اکرام رضوی هر روز نزدیک به 2 هزار نفر از خدمه بارگاه امام رضا (ع) فعالیت می کنند و برای هر نفر یک پرس افطاری گرم شامل سوپ، پنیر، چای، پلو و خورش، شربت، خرما، نان و دسر تقدیم می شود.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال برای نخستین بار هر شب به تعداد 40 هزار بسته افطاری گرم به صورت ویژه در حاشیه شهر مشهد توزیع می شود.
منبتی افزود: کارت های دعوتی تهیه شده که قبل از توزیع افطاری به تعداد هشت هزار کارت در بین خانه های واقع در حاشیه شهر توسط نیروهای ستادی آستان قدس رضوی توزیع می شود و هر فرد با در دست داشتن کارت مربوطه به نمایندگی از خانواده خود می تواند در مناطقی که نیروهای ستادی مستقر و مشغول توزیع افطاری هستند، مراجعه و افطاری گرم را برای پنج نفر تحویل گیرد.
وی اظهار کرد: همچنین هر شب همزمان با افطار، بسته های افطاری سبک شامل شیر و عسل، خرما و کیک به تعداد 100 هزار نفر در صفوف نماز مغرب و عشا در صحن های حرم مطهر بین زائران توزیع می شود.
وی ادامه داد: مهمانسرای جدید حرم مطهر رضوی واقع در ورودی رواق حر عاملی به آماده سازی سفره اکرام رضوی و بسته های افطاری ویژه حاشیه شهر اختصاص یافته است.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: با این حال مهمانسرای قدیم حضرت امام رضا (ع) هر شب در زمان افطار پذیرای 30 هزار زائر است که پیش از آن فیش غذای آنها توسط خادمان در فرودگاه، راه آهن، هتل ها و پایانه های مسافری توزیع شده است.
منبتی اظهار کرد: در مجموع در ماه مبارک رمضان امسال آستان قدس رضوی به جز سفره اکرام رضوی، روزانه به تعداد 170 هزار نفر در افطار پذیرای زائران و مجاوران خواهد بود.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.