ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 22449
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۸:۳۴
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
تشکیل سنگ کلیه با نوشیدن آب با املاح بالا اثبات نشده است

تشکیل سنگ کلیه با نوشیدن آب با املاح بالا اثبات نشده است

دکتر سید امیرحسین ضیایی روز سه شنبه در حاشیه بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران در سالن همایش دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران افزود: کسانی که در محیط های باز و حرارت بالا کار می کنند شانس بیشتری برای تشکیل سنگ کلیه دارند البته ژنتیک در این افراد نیز موثر است.وی با بیان اینکه تشکیل […]

دکتر سید امیرحسین ضیایی روز سه شنبه در حاشیه بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران در سالن همایش دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران افزود: کسانی که در محیط های باز و حرارت بالا کار می کنند شانس بیشتری برای تشکیل سنگ کلیه دارند البته ژنتیک در این افراد نیز موثر است.
وی با بیان اینکه تشکیل سنگ های ادراری در برخی از استان ها شیوع بیشتری دارد،گفت: دراستان های کرمانشاه و کردستان سنگ کلیه شیوع بالاتری دارند.

** نمک تشکیل سنگ کلیه را تسریع می کند
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نمک تشکیل سنگ های کلیه را تسریع می کند، از مردم خواست از مصرف بی رویه نمک خودداری کنند.
ضیایی با اشاره به اینکه ایران روی کمربند تشکیل سنگ کلیه قرار دارد، گفت : ایران در منطقه ای واقع شده که سنگ های ادراری شایع است.
وی تعداد مبتلایان را کمتر از 2 تا 3 در هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در جمعیت حدود 80 میلیونی عدد بالایی است و تعداد زیادی درگیر این بیماری هستند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد:بسیاری از این سنگ ها نیازی به جراحی بار ندارد و با روش های غیرجراحی درمان می شوند.
وی به پیشرفت کشور در این زمینه اشاره کرد و گفت: ایران خوشبختانه در روش جراحی پیشرفته سنگ های ارداری به پیشرفت های خوبی دست یافته است.
ادامه دارد….
علمی ** 1201 ** 1440
خبرنگار:**عبدالکریم جبارپور** انتشار: گلشن

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.