ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 22561
  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۴:۵۸
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
روحانی، تعهد به آرمان ها و تحقق وعده ها

روحانی، تعهد به آرمان ها و تحقق وعده ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا، تجدید میثاق رییس جمهوری منتخب مردم در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری کشور با آرمان های امام راحل (ره) مهمترین محور مشترک روزنامه های چاپ امروز 3 خرداد ماه بود.سالروز آزادی خرمشهر نیز بهانه ای شد تا برخی روزنامه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا، تجدید میثاق رییس جمهوری منتخب مردم در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری کشور با آرمان های امام راحل (ره) مهمترین محور مشترک روزنامه های چاپ امروز 3 خرداد ماه بود.
سالروز آزادی خرمشهر نیز بهانه ای شد تا برخی روزنامه ها نگاهی به مشکلات این شهر بیاندازند. عملیات تروریستی داعش در یک کنسرت موسیقی در شهر منچستر نیز دیگر رویداد مورد توجه مطبوعات قرار گرفت.

** روحانی در حرم امام (ره)
«حسن روحانی» رییس جمهوری منتخب مردم برای دولت دوازدهم، دیروز دوم خردادماه برای تجدید میثاق با آرمان‌ های امام خمینی (ره) و ادای احترام به رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی رفت. حضور روحانی به همراهی یادگار امام (ره) در حرم مطهر موضوع گزارش نخست برخی روزنامه ها بود.
«آرمان» زیر عنوان «روایت ناگفته‌ها با آیت‌الله هاشمی» نگاشت: حرم امام(ره) دیروز شور بود و افسوس، شادی بود و غم، امام بود و یادگارانش. روز گذشته رئیس‌جمهور منتخب برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) و ادای احترام به آیت‌ا… هاشمی به حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی رفت و بسیار محکم و شفاف سخن گفت؛ او در کنار مزار آیت‌ا… هاشمی ناگفته‌هایی را بیان کرد. روحانی گفت نخستین بار از سوی او تشویق به حضور در انتخابات 96 شده است. او در کنار مزار آیت‌ا… هاشمی نجوا کرد که ملت کار بزرگی انجام دادند و اطمینان داد ملت ظلم‌هایی که به خاطر تلاش‌های هاشمی به او شده است را از یاد نمی‌برد. پس از آن بود که حجت‌الاسلام روحانی خود را برای سفر به مشهد آماده کرد. دیروز آیت‌ا… سیدحسن خمینی که او هم از همراهان آیت‌ا… هاشمی بود به استقبال روحانی آمد. مردمی که در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی بودند با شعارهای خود همراهی با روحانی که در مسیر آرمان‌های امام و انقلاب است را اعلام کردند.
این روزنامه در ادامه به نقل از روحانی نوشت: جای امام عزیز خالی بود که بعد از حدود 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی حضور شکوهمند و بی‌نظیر مردم در انتخابات را شاهد باشد، در این انتخابات بیش از 41‌میلیون نفر رأی دادند و حدود 4‌میلیون نفر در صف‌ها ماندند و نتوانستند رأی دهند.
«حفظ انقلاب با مردم» محور برگزیده روزنامه «ایران» از میان سخنان روحانی بود. ایران به نقل از روحانی عنوان کرد: حضرت امام(ره) به ما یاد داد که این انقلاب با مردم حفظ می‌شود و امروز اگر انتخابات و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های آرا نبود؛ نمی‌توانستیم در برابر انواع نقشه‌های شیطانی، نظام و انقلاب‌مان را به خوبی حفظ کنیم.
تاکید رییس جمهوری بر اجرای وعده های خود در دولت دوازدهم نیز مورد توجه روزنامه «19 دی» قرار گرفت. این روزنامه از زبان روحانی نقل کرد: همه تلاش ما عمل و تحقق بخشیدن به وعده‌هایی است که به مردم داده‌ایم. «به وعده هایم عمل می کنم» نیز عبارت برگزیده «وقایع اتفاقیه» از میان سخنان روحانی بود.
روزنامه «بهار» نیز به آن بخش از گفته های روحانی مبنی بر اینکه «همه تصمیم گرفتند به قطار انقلاب بازگردند»، در عنوان نخست خود اشاره کرد. رییس جمهوری در این بخش از سخنان خود خطاب به امام خمینی (ره) گفت: اماما! بعضی تلاش کردند گروهی را از این قطار پیاده کنند، اما امروز بار دیگر مردم تصمیم گرفتند که همه به قطار انقلاب بازگردند و همه کسانی که پیاده شده بودند، سوار شوند. امام بزرگوار! تو به ما یاد دادی و فرمودی همه با هم باشیم. می‌دانیم اگر همه جناح‌ها، افراد، اقشار، اقوام، مذاهب، زن و مرد، پیر و جوان، روستایی و شهری در کنار هم باشیم، پیروزیم و می‌توانیم از معضلات عبور کنیم.

** خرمشهر آزاد شد اما…
امروز سوم خردادماه، سالروز آزادی خرمشهر است. برخی روزنامه های چاپ امروز به بهانه سالروز آزادی این شهر، به چالش هایِ اکنون در خرمشهر پرداختند.
روزنامه «شرق» زیر عنوان «خرمشهر آزاد شد ولی …» عنوان کرد: صدام‌حسین با «محمره» خواندن خرمشهر و «خفاجیه» دانستن سوسنگرد، به این شهرها تاخت و در دوران اشغال نیز نام شهر را عملا تغییر داد. اکنون سه دهه پس از پایان جنگ، محافلی نیمه‌رسمی در خوزستان ظهور کرده‌اند که مدافع همان ارزش‌ها هستند و متأسفانه گاهی تریبون‌های عمومی را نیز دستاویز این کار قرار می‌دهند. سال گذشته یکی از نمایندگان مجلس، ضمن بست‌نشینی در فرمانداری، از تلاش‌های پشت‌ پرده‌اش برای تغییر نام‌های خرمشهر، سوسنگرد، ماهشهر، شادگان و آبادان به اسامی «بعثی» خبر داد و استدلال‌کرد مردم این شهرها خود باید نام شهرشان را انتخاب کنند! این استدلالِ سست که چون «عده‌ای» از مردم این منطقه عرب‌زبان هستند، پس باید نام عربی برای این شهرها انتخاب کرد، از هیچ اصلی جز قواعد آنارشیسم پیروی نمی‌کند!
این روزنامه افزود: امروزه عده‌ای قصد روح و جان این شهر را کرده‌اند. ‌هزاران ایرانی برای آزادی خرمشهر به شهادت رسیدند که بیشتر آنها از استان‌های دیگر به جنگ اعزام شده بودند. بسیاری دیگر از رزمندگان، به‌ویژه در ارتش، هنوز با معلولیت‌های جنگی سروکار دارند. این فداکاری‌ها صورت گرفت تا خرمشهر و سوسنگرد و در کل خوزستان حفظ شود و نام این شهرها همچنان باقی بماند؛ والا صدام‌حسین بهتر از هر‌کسی می‌توانست پروژه تعریب را پیش ببرد.
روزنامه «قانون» در گزارش «شهر خرم نیست» با اشاره به دلاوری های رزمندگان در عملیات های گوناگون برای آزادی خرمشهر، نوشت: چهار رییس دولت جا به جا شدندو ده ها وزیر آمدند و رفتند و خرمشهر وطن هنوز آب ندارد، امکانات رفاهی ندارد. شهری که روزگاری عروس شهرهای حاشیه خلیج فارس بود، هنوز چشم انتظار است؛چشم انتظار مساعدت مسئولانی که در این سال ها حرمت شهیدانی راکه برای این شهر از جان گذشتند،نگه نداشتند. مساله خرمشهر و خوزستان و بازسازی این استان اکنون دیگر تنها مطالبه ساکنان آن نیست و این مطالبه یک خواست‌برحق‌ملی است.آن روز که گردان هایی ازمشهد وگیلان و قزوین وتهران و اصفهان و همه جای ایران به پاخاستندوراهی خوزستان شدندتایک وجب از خاک کشور ازدست نرود، اکنون کمترین حق این سرزمین این است که از مسئولان خود بپرسد سهم خاک وطن‌شان کجاست و چه شده است؟
«صدای خرمشهر همچنان جنگ‌زده وغم‌زده» عنوان گزارش «اعتماد» بود. در این گزارش می خوانیم: گفتن و شنیدن از این روزهای خرمشهر، تکرار مکررات است. شهری که 35 سال است زخم جنگ را بر چهره دارد، زخمی کهنه که هنوز مرهمی بر آن گذاشته نشده، زخم باز دل مردمان این شهر و زخم تن ساختمان‌های شهر هنوز ردپای جنگی نابرابر را پررنگ و مانا به رخ می‌کشند.

** کنسرت مرگ در منچستر
انفجار تروریستی در یک سالن کنسرت در شهر منچستر انگلیس 22 کشته و 59 زخمی به جا گذاشته است که بیشتر آنها کودکان و نوجوانان بودند. داعش در پیامی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت. برخی روزنامه ها در گزارش های خود به این موضوع پرداختند.
«جوان» در گزارش نخست خود نوشت: عملیات تروریستی در اروپا به دست «گرگ‌های تنها» انجام می‌شود که به صورت انفرادی و بدون ارتباط با گروه تروریستی مشخص عملیات خود را با الهام از تفکراتی که بیشتر از طریق فضای مجازی دریافت می‌کنند، به اجرا درمی‌آورند. در شرایطی که انگلیسی‌ها خود را برای انتخابات زودهنگام پارلمانی هشتم ژوئن آماده می‌کنند، وقوع انفجار تروریستی در محل برگزاری کنسرتی در شهر منچستر انگلیس شوک بزرگی را به مردم این کشور وارد کرد.
در گزارش روزنامه «خراسان» آمده است: این انفجار تروریستی، آخرین مورد از نتایج سیاست های دولت های غربی در حمایت و گسترش تروریسم وهابی است و نشان می دهد دولت های غربی نمی خواهند یا نمی توانند از گذشته درس بگیرند. این اولین بار نیست که گروه های تروریستی کشور های اروپایی را با انجام عملیات تروریستی هدف قرار می دهند. در طول یکی دو سال گذشته بار ها این اتفاق ازجمله در پاریس و بروکسل رخ داده است. گروه های تروریستی در حالی کشور های اروپایی را هدف قرار می دهند که در منطقه غرب آسیا از حمایت دولت های این کشور ها به ویژه عربستان و قطر برخوردار هستند.
پژوهشم**9283**9279**خبرنگار: فرشته ذبیحیان** انتشاردهنده:سیدمحمد موسی کاظمی

ایرنا پژوهش، کانالی برای انعکاس تازه ترین تحلیل ها، گزارش ها و مطالب پژوهشی ایران وجهان،
https://t.me/Irnaresearchبا ما همراه شوید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.