ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 22967
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۷:۰۶
  • 100 بازدید
  • ارسال توسط :
درخواست برای ساخت مزار شهید گمنام تدفین شده در دانشگاه تهران

درخواست برای ساخت مزار شهید گمنام تدفین شده در دانشگاه تهران

میثم همتی عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان پردیس علوم دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: بی تردید عمق باور معنوی جامعه نخبگان اسلامی درباره علت اقتدار و عزت نظام اسلامی، معطوف به شهدا است، اینکه انقلاب اسلامی تاکنون توانسته است مسیر پیش رونده خود را ادامه دهد و از […]

میثم همتی عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان پردیس علوم دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: بی تردید عمق باور معنوی جامعه نخبگان اسلامی درباره علت اقتدار و عزت نظام اسلامی، معطوف به شهدا است، اینکه انقلاب اسلامی تاکنون توانسته است مسیر پیش رونده خود را ادامه دهد و از سیاست‌های مستبدانه دنیا تأثیر نپذیرد، به خاطر عظمت مقام شهادت است.

وی ادامه داد: شهادت است که هر انسان بر مسیر فطرت را از امور پست می‌رهاند و او را متوجه اهداف عالی برای زندگی خود و جامعه می‌کند و این چنین است که شهدا شعائری الهی برای نظام اسلامی می‌گردند.

همتی تصریح کرد: این باور خالص فراتر از فهم آنان است که شهید را مرده‌ای می‌دانند که از او چیزی جز تکه هایی از استخوان از یک جنگی در گذشته باقی نمانده است. اما واقع امر این است که آنان مرده اند و شهید زنده تر از هر زنده‌ای است که آنان تصور دارند.

وی تاکید کرد: اما عمق تأسف آنجا است که بی توجهی به مقام شهید، از عوام عبور کند و خود را در بدنه فرهنگی جامعه دانشگاهی نشان دهد.

این فعال دانشجویی افزود: با وجود تدفین باشکوهی که از پیکر یک شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران انجام شد، انتظار می‌رفت که مسئولان دانشگاه تهران و کوی دانشگاه به وعده‌های خود نسبت به ساخت یک مزار که در شأن شهید و دانشگاه نظام اسلامی باشد، اهتمام می‌ورزیدند.

همتی یادآور شد: متاسفانه توجیه مسئولان نبود بودجه برای این کار است، به راستی چگونه می‌توان بین این توجیه و خیل خرج‌هایی که در گوشه و کنار دانشگاه انجام می‌گیرد توازن برقرار کرد؟

همتی ادامه داد: به نمایندگی از جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و هر دانشجوی مؤمنی که اکنون بر سفره تحصیل با عزت نشسته است، مطالبه دارم که مجموعه فرهنگی دانشگاه تهران و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه برای ساختن یک مزار در شأن شهید گمنام کوی دانشگاه اقدام کنند.

وی گفت: امیدوراریم پس از گذر از این دنیا و پس دادن همه مسئولیت‌ها، اعمالمان تمثال ارزن‌هایی بر سنگی سخت نباشد که با وزیدن بادی محو گردد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.