ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 23119
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۴:۲۲
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
برخی در مورد سند2030 به مردم آدرس غلط دادند

برخی در مورد سند2030 به مردم آدرس غلط دادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از دریافتی شنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حمیدرضا آذری در جمع کارکنان این اداره کل افزود: به عنوان نمونه در استان فارس در دولت یازدهم بیشترین جشن های تکلیف دانش آموزی در حرم مطهر حضرت احمد بن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از دریافتی شنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حمیدرضا آذری در جمع کارکنان این اداره کل افزود: به عنوان نمونه در استان فارس در دولت یازدهم بیشترین جشن های تکلیف دانش آموزی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شده و ضمن میزبانی مسابقات قرآنی دانش آموزان سراسر کشور در شیراز ، چندین دوره همایش احلی من العسل نیز با حضور دانش آموزان در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی برگزار شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس بیان کرد: از افرادی که سال ها است با ما کار می کنند بپرسید آیا تاکنون مشاهده کرده اید که مسئولی سرسوزنی حرف یا بخشنامه ای مغایر و ناسازگار با ارزشهای اسلامی گفته باشد و آیا کسی هست که منکر اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی و دینی باشد؛ کجا دیده اید که ما در مورد ارزشهای غیراسلامی حرفی بزنیم البته ما معتقد نیستیم که مسئول دین و دینداری مردم یک عده خاص هستند.
وی ادامه داد: حرف های بسیاری درباره سند 2030 در شهرها و روستاها مطرح شده و از این رو، نیاز است که روشنگری لازم درباره این که این سند چیست و چه تفاهمی صورت گرفته است، صورت گیرد.
'چهارچوب عمل ملی آموزش 2030' یونسکو که سال 95در کشور رونمایی شد، سپتامبر 2015 (شهریور 94) به عنوان دستور کار مبانی توسعه پایدار در سال 2030 میلادی در سازمان ملل ارائه شده بود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در این سند که هر چند سال یکبار بازبینی و ویرایش جدیدی از آن ارائه می شود تفاهم شده است در راستای توسعه آموزش و پرورش روشهای نوینی را به کار گیرند اما کشور ما تاکید داشته ودارد که در این سند آنچه با باورهای ایرانی و اسلامی ما همخوانی ندارد ما هیچ تعهدی برای انجام آنها نداریم .
وی با تاکید بر اینکه دین انحصاری را قبول نداریم و با برخی در این خصوص اختلاف روش داریم، گفت: اینکه یک عده خط کشی را بردارند و با آن خط کش میزان اعتقادات همه را متر کنند برای ما قابل قبول نیست چراکه خداوند بهتر می داند چه کسی با تقواتر است و قرار نیست که دانش آموزان خودشان به خودشان نمره 20 بدهند بلکه معلم است که به تناسب استعدادشان به آنها نمره می دهدو این معلم در آخرت خداست.
آذری گفت: نمی توانیم به این 24 میلیون نفری که از اقشار مختلف جامعه هستند و در انتخابات به یک تفکر و سلیقه خاص رای دادند بگوییم که دینشان مشکل دارد.
وی افزود: همانگونه که شهید مطهری فرموده اند دیندار اگر بخواهد برای اظهار دینداری خود کارهایی را انجام دهد این در اسلام دیندار نیست ، چرا که هیچگاه دیندار واقعی ابراز وجود نمی کند مگر با عملش.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: عبادت یعنی در اوج نیاز و زاری و پنهانی و بی سر و صدا؛ خدا را در درون خودت یاد کنی و علت اینکه معصومین علیهم السلام معصوم هستند این است که سر سوزنی غافل نیستند ولی انسانها غافل می شوند لذا اگر می خواهید خدا را صبح تا شام در درون خودتان یاد کنید دلیلی ندارد که همه بفهمند شما صبح تا شب خدا را یاد می کنید.
وی ادامه داد: ما اگر خدا را در درون خودمان یاد کنیم خیلی از مشکلاتمان حل می شود البته اختلاف سلیقه داریم در نحوه دینداری کردن، ما معتقد نیستیم که دینداری با بخشنامه و محدودیت و سخنرانی حل می شود و یک عده خاصی هستند که باید اینجا اظهار نظر کنند.

آذری گفت: آیا این امر به معروف است که ما بیاییم این همه سر و صدا راه بیاندازیم و در خانه مردم التهاب ایجاد کنیم و همه را از تعلیم و تربیت کشور نا امید کنیم ؟ آیا راهش این نیست که دوستانه بیایند و با مسئولان آموزش و پرورش گفتگو کنند و دغدغه های خود را مطرح کنند؟ اگر قرار است بد بد باشد باید همیشه و برای همه بد باشد نه آنچنان که امروزه رفتار می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: آثار شهید مطهری که مورد تایید امام خمینی (ره) هم هستند از اصول کار ماست ، لذا همانگونه که شهید مطهری می فرمایند ‘همانطور که هدفمان باید مقدس باشد وسایلی را هم که برای رسیدن به آن به کار می بریم باید مقدس باشد’ نباید دروغ بگوییم یا تهمت بزنیم ؛ نه فقط برای خودمان بلکه به نفع دین هم نباید این کارها را انجام دهیم و به نفع دین دروغ بگوییم و بی دینی کنیم .
آذری گفت: دروغ گفتن به نفع دین بی دینی کردن است و نمونه آن همین مسائلی است که امروز می بینیم برای اینکه بتوانیم رقیب را از میدان خارج کنیم از هر وسیله ای استفاده می کنیم و نتیجه آن هم این شده که جوانان ما وقتی در جامعه این اتفاقات را می بینند قبول نمی کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: امان از وقتی که دین ابزار سیاست باشد ما دین را عامل تفاهم می دانیم، پیامبر گرامی اسلام (ص) باید الگوی ما باشد و ببینیم که در صدر اسلام چگونه ایشان توانستند عمار، سلمان ، یاسر و … را با عشق و محبت تربیت کرده و بعد فقه دین را به آنها یاد داد.
وی گفت: ما انتظارمان این است که در جامعه اخلاق رعایت شود و حق نداریم برای رسیدن به مقاصد خودمان به هر شیوه ای مثل آنچه که در مناظرات دیدیم دست بزنیم ، اعتقاد دارم آنچه که اتفاق افتاد ضربه محکمی بود برای اقتصاد ، مالکیت و به طور کلی آینده جامعه که اگر همان سال 88 جلو این مسائل گرفته شده بود به چنین وضعیتی دچار نمی شدیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: باید ما یاد بگیریم که خردورز ، با تدبیر ، با تقوا و به طور کلی انسان باشیم و ان شاء الله که این انتخابات خیر باشد و این مردمی که آمدند باید کارآمدی دولت را ببینند و کار اقتصادی را که به نفع مردم و به ویژه محرمین است را با روشهای علمی و درست ببینند.
وی گفت: مردم به سطحی از بلوغ فکری و فرهنگی و اجتماعی رسیده اند که دیگر حاضر نیستند حرفهایی را بپذیرند که در دنیای امروز به نفعشان نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در با اشاره به بحث افزایش چند برابری یارانه ها که از سوی برخی از نامزدهای انتخابات عنوان شده بود گفت: در جامعه ای که اصلا مالکیت و دارایی ها مشخص نیست ما چگونه و با کدام معیار و خط کش می خواهیم دهک های پایین را مشخص کنیم با این شرایط حتی اگر پول هم داشته باشیم و هرچقدر هم خرج کنیم موفق نخواهیم بود.
وی ادامه داد: معیار دقیق اصلاح طلبی و اصولگرایی این است که هر فرد در شرایط لازم منافع مملکت را بر منافع خودش ترجیح دهد؛ بنابراین اگر اصلاح طلب هستید و قصد اصلاح جامعه را دارید برای اصلاح جامعه باید اول از منافع خودت بگذری و یک اصولگرا هم اگر برای نظام از منافع خودش گذشت؛ اصولگرای واقعی است.
آذری بیان کرد: در انتخابات 29 اردیبهشت ماه 96 دیدیم که اصولگراهای واقعی چگونه به درستی رفتار کردند و منافع ملی را بر منافع زودگذرشان ترجیح دادند.
ادامه با اشاره به حماسه حضور گسترده مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: صمیمانه این حضور حماسی و پرشور را تبریک می گوییم و حاکم شدن دوباره دولت عقلانیت و خرد ورزی را گرامی می داریم و به فال نیک می گیریم .
آذری اظهار کرد: در هیچ دوره ای مثل این دوره بزرگان شناسنامه دار اصلاح طلب و اصولگرا ، علمای عظام ، فرزندان و همسران برجسته ترین شهدای کشور به صراحت اظهار نظر یا اعلام موضع نکرده بودند و قطعا اینها دغدغه هایی را برای آینده کشور داشته اند که بدون شک باید مورد توجه قرار می گرفت و موجب شده بود به نتایجی برسند که آینده کشور را در گرو این انتخابات سرنوشت ساز بدانند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار شد.
3002/ 2027
تنظیم خبر: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.