ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 23133
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۴:۵۴
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
بهاری برای دل های خسته/باران رحمت الهی در ضیافت الله می بارد

بهاری برای دل های خسته/باران رحمت الهی در ضیافت الله می بارد

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: دوباره رمضان و شور و اشتیاق بندگان خدا برای ورود به ماهی که سراسر رحمت و مغفرت الهی است. ماهی که سرنوشت انسان ها در شب قدرش مقدر می شود و پایانش مژده رهایی از آتش جهنم است. رمضان آینه تمام نمای رحمت و مغفرت الهی است و شوق اطاعت از […]

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: دوباره رمضان و شور و اشتیاق بندگان خدا برای ورود به ماهی که سراسر رحمت و مغفرت الهی است. ماهی که سرنوشت انسان ها در شب قدرش مقدر می شود و پایانش مژده رهایی از آتش جهنم است.

رمضان آینه تمام نمای رحمت و مغفرت الهی است و شوق اطاعت از معبود با خلوص نفس به بالاترین مرحله تقرب می‌رسد. در این ماه است که روح التیام می‌یابد، کائنات سکوت اختیار می‌کنند و نیایش بنده و پروردگارش طنین انداز و نغمه یا رب یا رب آهنگ کلام می‌شود. چشم و گوش و زبان هم‌صدا موسم بندگی سر می‌دهند و نوای حق بر دل‌ها می‌نشیند.

تمرین بندگی،  خویشتن داری وخودسازی و مبارزه با نفس سرکش در رمضان رقم می خورد و کسانی که بتوانند از این آزمون الهی سربلند خارج شوند، چه مژده ای بالاتر از این که رسول خدا(ص) بهشت را پاداش آنان عنوان و فرموده اند«بهشت را دروازه ای است به نام «ریّان (سیراب)» که جز روزه داران از آن وارد نمی شوند.

مشهد آماده میزبانی از ماه خدا

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی نیز خود را آماده کردند تا بیشترین بهره معنوی را از این فرصت ناب عبادت و بندگی برده و توشه از برکات این ماه برای خود بچینند.

حضور مردم در مساجد و حسینه ها برای قرائت روزانه قرآن، جلسات شبانه قرآنی، حضور در حرم مطهر در شب های ماه مبارک رمضان و پهن کردن سفرهای افطاری برای خویشاوندان،نیازمندان و ایتام از جمله رسومی است که مشهدی ها در این ایام به انجام می رسانند.

ویژه برنامه های گسترده در حرم مطهر

در همین رابطه معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌قدس رضوی در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های درنظر گرفته شده برای ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی پرداخت و گفت:برنامه ترتیل کلام الله وحی همه روزه بعد از نماز صبح در صحن انقلاب اسلامی، از ساعت ۱۱ تا ۱۲ در رواق امام خمینی(ره) و از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود.

همچنین  برنامه ترتیل قرآن کریم ویژه خواهران همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۱۵ و محفل انس با قرآن ویژه خواهران نیز از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در رواق ویژه خواهران حرم مطهر برگزار می شود.

وی برگزاری مسابقه ختم و حفظ سوره حشر، محفل قرآنی «ام الازهار» ویژه دختران، برپایی کارگاه‌های هنری قرآنی شامل خوشنویسی، تذهیب، قرآن و..، اولین همایش «جمع خوانی قران کریم»، برنامه استقبال از ماه بهار قرآن و مسابقه قرآنی«قرآن را بشناسیم» را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در رواق حضرت زهرا(س) برای خواهران در این ایام در نظر گرفته شده است.

حسینی برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ در رواق امام خمینی(ره)، از ساعت ۲۱ تا ۲۲ درصحن جامع رضوی و کرسی تفسیر قرآن کریم بعد از نماز صبح و قبل از ترتیل قرآن در صحن انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی در ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد.

تفسیر موضوعی قرآن کریم

وی افزود: برنامه تفسیر قرآن کریم حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با عنوان «درس‌هایی از قرآن» امسال نیز همچون سال‌های گذشته هر شب ساعت ۲۲ در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

حسینی با بیان اینکه برنامه تفسیر موضوعی قرآن کریم نیز توسط حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی هر روز بعد از نماز ظهر در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: برنامه سخنرانی تفسیر مرتبط با جزءخوانی هر روز قبل از نماز ظهر در رواق امام خمینی(ره) برنامه ریزی شده است و حجج اسلام و المسلمین ماندگاری، حیدری کاشانی و دکتر سعدی به تفسیر آیات قرآن می‌پردازند.

شب‌های قدر در حرم

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه به اعلام برنامه‌های شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی پرداخت اظهارکرد:آیت الله سید احمد علم الهدی و حجج اسلام و المسلمین رئیسی و رفیعی ، سخنرانان ویژه برنامه‌های شب‌های قدر حرم مطهر خواهند بود که این مراسم از ساعت ۲۱ تا یک بامداد برگزار و علاوه بر ویژه برنامه سخنرانی و مراسم احیا، دعای جوشن کبیر نیز قرائت می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی بیان احکام روزه را یکی از ضروری‌ترین نیازهای روزه‌داران عنوان کرد و گفت: علاوه بر سامانه تلفنی پاسخگویی به سئوالات شرعی ۳۲۰۲۰، برنامه‌های ویژه بیان احکام در قالب احکام دو دقیقه‌ای در بین نمازهای جماعت و جلسات بیان احکام در قبل و بعد از نمازهای روزانه در اماکن متبرکه رضوی تدارک دیده شده است.

جشن بزرگ روزه اولی‌ها

وی یکی از برنامه‌های آستان قدس رضوی را برگزاری جشن بزرگ روزه اولی‌ها در روزهای ۳۱ اردیبهشت، یکم و چهارم خردادماه در دو نوبت صبح و عصر عنوان کرد و گفت: این مراسم ویژه‌ پسران و دختران سال اول تکلیف به همراه خانواده‌هایشان در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

برپایی بزرگترین سفره افطاری جهان اسلام

همچنین امسال نیز همچون سنوات قبل، آستان قدس رضوی اقدام به اطعام روزه داران  در حرم مطهر رضوی می نماید که بزرگترین و باشکوه ترین مراسم افطار در جهان اسلام است.

طبق اعلام آستان قدس رضوی هر شب ۱۳ هزار نفر از شهروندان مشهدی میهمان سفر افطار رضوی  در صحن غدیر حرم مطهر خواهند بود و دو هزار خدمه برای پذیرایی از این افراد ساماندهی شده اند.

امسال برای نخستین مرتبه توزیع افطاری در محلات حاشیه شهر مشهد نیز توسط آستان قدس رضوی به انجام می رسد و قرار است هر روز۴۰ هزار بسته افطاری در این مناطق توزیع شود.

توزیع ۱۰۰ هزار بسته های افطاری در بین نمازگذاران پس از نماز مغرب و پذیرایی از ۳۰ هزار زائر در میهمانسرای حضرت از جمله دیگر برنامه های درنظر گرفته شده برای این ایام است که در مجموع روزناه ۱۷۰ هزار زائر و مجاور میهمان آستان قدس رضوی خواهند بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.