ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 23156
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۵:۳۷
  • 438 بازدید
  • ارسال توسط :
احوال آسفالت پیر معابر خوب نیست/ ضرورت بهسازی خیابان تنگ شهید سرداری

احوال آسفالت پیر معابر خوب نیست/ ضرورت بهسازی خیابان تنگ شهید سرداری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع؛ کافی است یک بار در کوچه پس کوچه ها و خیابان منطقه خضر قدم بگذایم تا متوجه اوضاع نابسامان این منطقه شویم کوچه هایی که کف آن همچون قلبی ترک خورده سرشار از سخن هستند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع؛ کافی است یک بار در کوچه پس کوچه ها و خیابان منطقه خضر قدم بگذایم تا متوجه اوضاع نابسامان این منطقه شویم کوچه هایی که کف آن همچون قلبی ترک خورده سرشار از سخن هستند.

آسفالت های زخمی که در این کوچه ها دیده می شود سالها پیش کار شده و تاریخ مصرفشان گذشته است به راحتی میشود دید که ماشین های خضر چه زجری میکشند هنگام عبور و مرور در این منطقه قطعا این آسفالتهای کنده شده جلوبندی های ماشین های زیادی را ریخته است.

 

وقتی وارد خیابان شهید سرداری خضر میشویم به علت حجم بالای تعداد ماشین ها در مقابل باریکی خیابان جایی برای نفس کشیدن نمی یابیم.

عصر است و در ازدحام جمعیت شهروندان این منطقه خودمان را به یک پاساژ کوچکی که چند مغازه در آن بیشتر نیست میرسانیم، از خانمی که لباس فروشی دارد اجازه مصاحبه میگیریم از او میخواهیم که در خصوص مشکلات شهروندان این منطقه برایمان بگوید، با لبخندی تلخ بر لب عنوان میکند: این منطقه اوضاع خوبی ندارد از مشکلات فرهنگی گرفته تا آسفالت های چندین ساله و خیابان و کوچه های تنگ آن که به بخش عمرانی مربوط میشود.

 

وی در ادامه با بیان مشکلاتی که این آسفالتهای پیر برای شهرواندان این منطقه ایجاد میکند ابراز میکند: سالهاست از طول عمر آسفالت این منطقه میگذرد در حالی که عمر مفید آنها شاید خیلی کمتر باشد، این آسفالتهای خراب مشکلاتی به همراه خود دارد خصوصا در هنگام بارندگی که در چاله ها و گودی ها آب جمع میشود.

 

این شهروند در ادامه به خیابان شهید سرداری اشاره میکند و ابراز میدارد: عصرها سیل ماشین است که در این خیابان می آید طوری که اتوبوس قادر نیست در ایستگاه خود نگه دارد و برای سوار و پیاده کردن مسافرین و مجبور میشود در نقاطی دیگر بایستد.

مسئولین به مناطق حاشیه شهر سری بزنند

این خانم با درخواست رسیدگی هرچه بیشتر مسئولین بیان داشت: حرف ما را به گوش مسئولین برسانید و بگویید که به مناطق حاشیه ای نیز سری بزنند.

بعد از صحبت با این شهروند دوباره به همان خیابان کم عرض با همان ازدحام جمعیت میروم غروب شده است و حرفهای آن خانم با دیدن شلوغی خیابان دوباره در ذهنم تداعی می شود، پیرمردی که در مغازه مرغ فروشی مشغول راه انداختن مشتری بود را میبینم به سمت این شهروند رفته و در خصوص مشکلات این منطقه نظر وی را میخواهم در پاسخ بیان میدارد: یکی از مشکلات مهم این منطقه کم عرض بودن همین خیابان است که به نظرم همت مسئولین را برای رفع مشکلش نیاز دارد.

این شهروند از مغازه بیرون می آید با دست اشاره ای به خیابان کرده و ادامه میدهد: من خودم به عنوان شهروند با وجود این که شاید ضرری هم برایم بود برای بهتر شدن اوضاع این خیابان عقب نشینی کردم اما با یک نفر این مشکل حل نمیشود و کمکی همگانی میخواهد این کار نیز با تدابیر شهرداری حل خواهد شد.

 

به سراغ یکی از رانندگان تاکسی این منطقه میروم از او در مورد وضعیت خضر جویا میشوم وی اینگونه بیان میدارد: ترافیکی در این بخش است هم سبب آزار رانندگان و هم دردسرهایی را بریا مردم دارد.

امیر کردگار در حالی از وضعیت آسفالت این مناطق سخن به زبان می آورد که امیدوار است مسئولین به این نقاط که حاشیه شهر است توجه بیشتری داشته باشند، وی ابراز میکند: حرف زدن در مورد آسفالت شهر همدان و نه تنها منطقه خضر شاید تکرار مکررات باشد فقط امیدواریم حداقل مسئولین جدیدی که در شورای شهر قرار است شروع به فعالیت بکنند این معضل را بیشتر و بهتر در جلسات خود مطرح کنند.

یکی دیگر از شهروندان در این منطقه متوجه مصاحبه ما شده و اینگونه اظهار نظر میکند: چاله هایی که در کوچه های خضر است شاید رانندگان را مجبور کند در سال چند بار به مکانیکی بروند و هزینه هایی را بر آنها تحمیل می کند.

 

گردان: شهرداری بودجه کافی برای تملک مغازه ها را ندارد

بعد از صحبت با شهروندان طی گفت و گویی که با رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان برقرار میکنیم مشکلات اهالی خضر را مطرح کرده و عملکرد شورا را جویا میشویم.

 

 کامران گردان در پاسخ به ما درخصوص لزوم عقب نشینی برخی خیابان ها و معابر منطقه کوی وحدت اظهار میدارد: منطقه خضر خیلی معابر دارد که نیاز به عقب نشینی در آنجا است ولی یک قسمت ورودی در منطقه خضر تعریض و عقب نشینی انجام شده است که بنده خودم به تازگی از آنجا بازدید داشتم  که آسفالت ریزی آن نیز انجام خواهد گرفت.

وی در رابطه با خیابان شهید سرداری اضافه میکند: قرار است در بودجه ها قرار داده شود که مغازه ها تملک گردد اما شهرداری بودجه کافی نداشته است و مردم پول مغازه ها را میخواهند.

گردان ادامه می دهد: شهرداری بودجه اینکه تمامی مغازه ها را در تملک بگیرد ندارد اما در دستور کارش است.

شهردار منطقه 3: شهرداری در برخی نقاط برای آسفالت ریزی منتظر اقدامات شرکتهای خدمات رسان است

در ادامه در گفت و گویی که با مدیر شهرداری منطقه سه رحیم الوندی  داشتیم وی در پاسخ به نارضابتی شهروندان نسبت به مسئله آسفالت آسیب دیده خیابان‌ها و کوچه های منطقه خضر تصریح میدارد: در سال گذشته 24هزار تن آسفالت توسط شهرداری منطقه  سه همدان تهیه و توزیع شده است که 2700 تن از این آسفالت ریزی ها به منطقه خضر اختصاص پیدا کرد.

 

وی ادامه داد: برای آن میزان آسفالت ریزی که سال گذشته ذکر شد مبلغ سه میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شدکه امسال نیز به همان اندازه در بودجه پیش بینی شده و شروع گردیده است .

 

الوندی با اشاره به آسفالت ریزی هایی که در سال جاری در حال انجام است عنوان میکند: طی یکی دوماه گذشته  قریب به 3500 تن آسفالت ریزی شد و این کار ادامه خواهد داشت.

الوندی با تأکید بر اینکه در ارتباط با آسفالت‌ریزی در منطقه خضر مشکلاتی وجود دارد اظهار میکند: در برخی نقاط باید شرکت های خدمات رسان مخصوصا آب و فاضلاب در قسمت های حفاری و لوله گذاری اقداماتی بکنند و پس از آن شهرداری متعاقبا آسفالت ریزی برخی از این قسمت ها را انجام دهد.

وی در در ادامه در رابطه با ترافیکی که در خیابان شهید سرداری منطقه خضر ایجاد می شود و موجب اذیت اهالی این منطقه میگردد بیان میدارد: شهرداری با مشکل بودجه مواجه است چرا که مغازه های این منطقه باید عقب نشینی شود که به علت مسئله نقدینگی و کافی نبودن بودجه شهرداری این کار فعلا قابل انجام نیست مردم پول نقد میخواهند و به راحتی تعویض با ملک را نمی پذیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری از بودجه های دولتی استفاده نمیکند، خاطرنشان میکند: شهرداری یک نهاد مردمی است و مدیریت در هزینه و درآمد در این نهاد مهم است بودجه شهرداری تماماً متکی به مردم است.

وی در رابطه با اقدامتی که در جهت بهبود اوضاع فرهنگی این منطقه در سال گذشته توسط شهرداری صورت گرفته است به احداث زمین فوتبال چمن مصنوعی کوی وحدت (خضر) اشاره داشت و اضافه میکند: در این پروژه نیز 100 میلیون تومان هزینه شده است.

تأثیر منفی ساختار شهری نامناسب بر صنعت گردشگری

با همه این تفاسیر وقتی به بسیاری از کوچه های این مناطق قدم میگذاریم مبرهن است که برخی کوچه‌های این منطقه که خیلی شاید توی چشم نیستند سال‌ها است که رنگ آسفالت به خود ندیده است و خوب میدانیم که یکی از برجسته ترین نکاتی که تأثیر زیادی بر منظر شهری دارد توجه به آسفالت یکدست و مناسب معابر است.

بحث آسفال در خیابان ها و معابر و همچنین ساختار خیابان ها و عرض آنها از نظر تردد ماشین ها در حوزه گردشگری در شهر نیز بسیار اثر گذار است و در این دوران که شهر همدان سعی در رونق صنعت گردشگری خود دارد قطعا در صورت تداوم چنین مشکلاتی نمیتواند شاهد پیشرفت چشمگیری در این حوزه باشد صنعتی که رونق آن رونق اقتصادی در این شهر را به همراه دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.